Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 20V 7A] Od czego przewody? Dziwny wyciek...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

[2.3 20V 7A] Od czego przewody? Dziwny wyciek...

Post autor: Skrziwan » 06 lis 2011, 18:45

Witam:)

2 Dni temu zobaczyłem na parkingu pod swoim samochodem sporą plamę płynu... zdziwiłem się, odpaliłem bez problemu, wszystko w normie, sprawdziłem wszystkie zbiorniczki itd- wszystkie płyny na miejscu, komputer nie pokazał żadnych ubytków- racjonalnie myślę, że to nie mój cieknie.

Na następny dzień to samo... spora plama pod smaochodem. Dzisiaj przejechałem trasę jakieś 120km, wszystko w normie, bez skoków temperatury, bez niespodzianek, silnik działa równo itd, ale płyn dalej systematycznie kapie.

Poniżej zdjęcia silnika i zaznaczone rury z których leje. Dolna strzałka pokazuje dokładnie tą grubą rurę z której leci mi płyn.

Od czego są te przewody?

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 lis 2011, 18:48

To są przewody od nagrzewnicy. Płyn chłodniczy ci wycieka. ściśnij opaski bądź je wymień i powinno być ok. <ok> no chyba że masz sparcianą rure i dlatego ci wycieka

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 06 lis 2011, 18:52

hmmm no spoko, czyli nic tragicznego:)

zastanawia mnie tylko jedna rzecz... wyciekło tego już naprawdę sporo, a komp. nie zanotował spadku płynu, gdzie normalnie jak ucieknie mi ok 250 ml (pęknięty trzpień przy zbiorniczu wyrównawczym) to od razu komp zaczyna pikać?:)

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 lis 2011, 19:03

a jakie są wskazania temperatury na liczniku. sprawdź. silnik musisz dobrze rozgrzać. temp powinna ci się podnieść może i nieznacznie ale to już wiadomość że musisz to naprawić. miałem u siebie podobny problem ale to mi pękł króciec z tyłu bloku silnika ( na tej samej rurze), poziom w zbiorniczku się nie zmieniał ale temp była powyżej 120C.
Co to pękniętego trzpienia to możesz wstawić własny <ok> kup króciec z gwintem zewnetrznym, trochę rozwierć dziurę wkręć i uszczelnij czymś dobrym. Taniej ci wyjdzie niż kupienie nowego zbiorniczka.

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 06 lis 2011, 19:10

tuitop, bardzo fajny pomysł z tym króćcem!:) na pewno skorzystam.

Co do temperatury to nie zmieniła się ani o stopień, tak samo temp. oleju. wszystko w normie.

Jest jeszcze prawdopodobieństwo, że jest przebicie z instalacji gazowej do chłodzenia i ciśnienie wypycha płyn chłodniczy... jak już będę wiedział o co chodzi to napiszę w temacie:)

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 lis 2011, 19:14

Może i być tak jeśli masz gaz to jest tam trójnik z którego odchodzi wąż do parownika. w każdym bądź razie uszczelnij przewody <ok>
Mi jak pękł ten króciec przy bloku silnika który był plastikowy to wytoczyłem drugi metalowy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 11 lis 2011, 08:08

U mnie też ostatnio ciekło z tego przewodu, okazało się że przekładnia która pracuje bezpośrednio pod nim przetarła go od spodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl