Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[2.3 20V 7A] Od czego przewody? Dziwny wyciek...

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

[2.3 20V 7A] Od czego przewody? Dziwny wyciek...

Post autor: Skrziwan » 06 lis 2011, 18:45

Witam:)

2 Dni temu zobaczyłem na parkingu pod swoim samochodem sporą plamę płynu... zdziwiłem się, odpaliłem bez problemu, wszystko w normie, sprawdziłem wszystkie zbiorniczki itd- wszystkie płyny na miejscu, komputer nie pokazał żadnych ubytków- racjonalnie myślę, że to nie mój cieknie.

Na następny dzień to samo... spora plama pod smaochodem. Dzisiaj przejechałem trasę jakieś 120km, wszystko w normie, bez skoków temperatury, bez niespodzianek, silnik działa równo itd, ale płyn dalej systematycznie kapie.

Poniżej zdjęcia silnika i zaznaczone rury z których leje. Dolna strzałka pokazuje dokładnie tą grubą rurę z której leci mi płyn.

Od czego są te przewody?

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 lis 2011, 18:48

To są przewody od nagrzewnicy. Płyn chłodniczy ci wycieka. ściśnij opaski bądź je wymień i powinno być ok. <ok> no chyba że masz sparcianą rure i dlatego ci wycieka

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 06 lis 2011, 18:52

hmmm no spoko, czyli nic tragicznego:)

zastanawia mnie tylko jedna rzecz... wyciekło tego już naprawdę sporo, a komp. nie zanotował spadku płynu, gdzie normalnie jak ucieknie mi ok 250 ml (pęknięty trzpień przy zbiorniczu wyrównawczym) to od razu komp zaczyna pikać?:)

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 lis 2011, 19:03

a jakie są wskazania temperatury na liczniku. sprawdź. silnik musisz dobrze rozgrzać. temp powinna ci się podnieść może i nieznacznie ale to już wiadomość że musisz to naprawić. miałem u siebie podobny problem ale to mi pękł króciec z tyłu bloku silnika ( na tej samej rurze), poziom w zbiorniczku się nie zmieniał ale temp była powyżej 120C.
Co to pękniętego trzpienia to możesz wstawić własny <ok> kup króciec z gwintem zewnetrznym, trochę rozwierć dziurę wkręć i uszczelnij czymś dobrym. Taniej ci wyjdzie niż kupienie nowego zbiorniczka.

Skrziwan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 01 cze 2011, 16:30

Post autor: Skrziwan » 06 lis 2011, 19:10

tuitop, bardzo fajny pomysł z tym króćcem!:) na pewno skorzystam.

Co do temperatury to nie zmieniła się ani o stopień, tak samo temp. oleju. wszystko w normie.

Jest jeszcze prawdopodobieństwo, że jest przebicie z instalacji gazowej do chłodzenia i ciśnienie wypycha płyn chłodniczy... jak już będę wiedział o co chodzi to napiszę w temacie:)

tuitop
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 10 lis 2010, 17:06
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tuitop » 06 lis 2011, 19:14

Może i być tak jeśli masz gaz to jest tam trójnik z którego odchodzi wąż do parownika. w każdym bądź razie uszczelnij przewody <ok>
Mi jak pękł ten króciec przy bloku silnika który był plastikowy to wytoczyłem drugi metalowy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 11 lis 2011, 08:08

U mnie też ostatnio ciekło z tego przewodu, okazało się że przekładnia która pracuje bezpośrednio pod nim przetarła go od spodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl