Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B3 6A] po wymianie całego zapłonu nie pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek.ruski

[B3 6A] po wymianie całego zapłonu nie pali

Post autor: krzysiek.ruski » 11 lis 2011, 15:45

Witam. problem jest taki, iż po wymianie całego układu zapłonowego silnik przestał zapalać.
wymienione zostały świece, przewody, kopułka i palec. silnik tylko przy pierwszym uruchomieniu pracował chwilę ale przy próbie wkręcenia na wyższe obroty zgasł i to tyle. dodam iż pracuje tylko na LPG i przed wymianą nie było problemu z odpalaniem.
zastanawiam się czy nie pomieszałem kolejności przewodów WN na kopułce... ale wtedy chociaż strzeliłby w kolektor a tu nic...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2011, 17:24

Pewnie kolega coś namieszał, najlepiej wszystko sprawdzić jeszcze raz.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 11 lis 2011, 20:48

nic innego jak kolejnosc przewodow WN chyba ze nie "domknales" kopulki.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 12 lis 2011, 00:27

W tym silniku kopułka jest przykręcana na 2 śrubki. W dodatku cały aparat/rozdzielacz nie jest montowany prostopadle do walka pośredniego tylko jest z nim w jednej osi lub osi równoległej(tak mi się wydaje-poprawcie mnie jeżeli się mylę bo nie znam jeszcze dokładnej budowy tego silnika)

Zauważyłem ciekawostkę. Po przekręceniu kluczyka w poz. Zapłon zawsze świeciły kontrolki od oleju, aku i 2 mrugające do płynu chłodzącego i hamulcowego. A teraz tylko olej się świeci i gaśnie kiedy kręce rozrusznikiem. Kolejna zagadka to brzęczący przekażnik o symbolu 309 - podobno od kontroli ciśnienia oleju.
Dalej Podając masę w środkowy pin wtyczki od halla jest iskra na świecy więc moduł i cewka są ok. Podejrzewam jakiegoś babola w elektryce... Tylko gdzie szukać?

[ Dodano: 2011-11-12, 21:20 ]
Chyba znalazłem rozwiązanie:)
https://audi80.pl/80-b4-20-brak-lado ... t27929.htm
ogólnie w skrócie to alternator robi problem. może po naprawie silnik odpali

[ Dodano: 2011-11-18, 16:02 ]
Alternator naprawiony. Urwał się drucik dochodzący do śruby odpowiedzialnej za wzbudzenie. Przy okazji wymieniłem łożyska. Niestety silnik nie zapalił. Iskra jest więc musiałem pomieszać przewody na kopułce.

[ Dodano: 2011-11-19, 13:32 ]
Przewody sprawdzone, kolejność zapłonu jest ok (1-3-4-2).
Świece były mokre choć nie pracuje na PB -jest odcięty-tak mi się wydaje.
Myślicie że mogła uszczelka pod głowicą strzelić??

[ Dodano: 2012-03-23, 14:34 ]
Klubowicze może wy mi powiecie czy dobrze mam przewody na kopułce i czy dobrze rozumuje? poprawcie jeżeli coś jest nie tak. Przypomne że jest to silnik 6A

Obrazek

[ Dodano: 2012-03-23, 17:01 ]
Już wiem:) problem rozwiązany auto pali. tylko zastanawiam się w jaki sposób mógł się przestawić o 3 ząbki pasek? ustawiłem wg znaku "0" na kole zamachowym a mimo to na obudowie i kółku pasowym punkt się mijał. co do fotki przewodów to jest poprawnie - taka informacja dla potomności

[ Dodano: 2012-03-23, 20:17 ]
już wiem co było przyczyną niezgodności znaków...
obciął się klin koła zębatego na wale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl