Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] po wymianie całego zapłonu nie pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
krzysiek.ruski

[B3 6A] po wymianie całego zapłonu nie pali

Post autor: krzysiek.ruski » 11 lis 2011, 15:45

Witam. problem jest taki, iż po wymianie całego układu zapłonowego silnik przestał zapalać.
wymienione zostały świece, przewody, kopułka i palec. silnik tylko przy pierwszym uruchomieniu pracował chwilę ale przy próbie wkręcenia na wyższe obroty zgasł i to tyle. dodam iż pracuje tylko na LPG i przed wymianą nie było problemu z odpalaniem.
zastanawiam się czy nie pomieszałem kolejności przewodów WN na kopułce... ale wtedy chociaż strzeliłby w kolektor a tu nic...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2011, 17:24

Pewnie kolega coś namieszał, najlepiej wszystko sprawdzić jeszcze raz.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 11 lis 2011, 20:48

nic innego jak kolejnosc przewodow WN chyba ze nie "domknales" kopulki.

krzysiek.ruski

Post autor: krzysiek.ruski » 12 lis 2011, 00:27

W tym silniku kopułka jest przykręcana na 2 śrubki. W dodatku cały aparat/rozdzielacz nie jest montowany prostopadle do walka pośredniego tylko jest z nim w jednej osi lub osi równoległej(tak mi się wydaje-poprawcie mnie jeżeli się mylę bo nie znam jeszcze dokładnej budowy tego silnika)

Zauważyłem ciekawostkę. Po przekręceniu kluczyka w poz. Zapłon zawsze świeciły kontrolki od oleju, aku i 2 mrugające do płynu chłodzącego i hamulcowego. A teraz tylko olej się świeci i gaśnie kiedy kręce rozrusznikiem. Kolejna zagadka to brzęczący przekażnik o symbolu 309 - podobno od kontroli ciśnienia oleju.
Dalej Podając masę w środkowy pin wtyczki od halla jest iskra na świecy więc moduł i cewka są ok. Podejrzewam jakiegoś babola w elektryce... Tylko gdzie szukać?

[ Dodano: 2011-11-12, 21:20 ]
Chyba znalazłem rozwiązanie:)
https://audi80.pl/80-b4-20-brak-lado ... t27929.htm
ogólnie w skrócie to alternator robi problem. może po naprawie silnik odpali

[ Dodano: 2011-11-18, 16:02 ]
Alternator naprawiony. Urwał się drucik dochodzący do śruby odpowiedzialnej za wzbudzenie. Przy okazji wymieniłem łożyska. Niestety silnik nie zapalił. Iskra jest więc musiałem pomieszać przewody na kopułce.

[ Dodano: 2011-11-19, 13:32 ]
Przewody sprawdzone, kolejność zapłonu jest ok (1-3-4-2).
Świece były mokre choć nie pracuje na PB -jest odcięty-tak mi się wydaje.
Myślicie że mogła uszczelka pod głowicą strzelić??

[ Dodano: 2012-03-23, 14:34 ]
Klubowicze może wy mi powiecie czy dobrze mam przewody na kopułce i czy dobrze rozumuje? poprawcie jeżeli coś jest nie tak. Przypomne że jest to silnik 6A

Obrazek

[ Dodano: 2012-03-23, 17:01 ]
Już wiem:) problem rozwiązany auto pali. tylko zastanawiam się w jaki sposób mógł się przestawić o 3 ząbki pasek? ustawiłem wg znaku "0" na kole zamachowym a mimo to na obudowie i kółku pasowym punkt się mijał. co do fotki przewodów to jest poprawnie - taka informacja dla potomności

[ Dodano: 2012-03-23, 20:17 ]
już wiem co było przyczyną niezgodności znaków...
obciął się klin koła zębatego na wale.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl