Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 AEL] rusza sie wentylator główny na wiskozie

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

[A6 C4 AEL] rusza sie wentylator główny na wiskozie

Post autor: icemerc » 10 lis 2011, 23:24

Witam.
Zaobserwowałem dziś ze szwagrem bardzo dziwna rzecz. mianowicie wentylator co chodzi na wiskozie rusza sie na boki wrecz lata, a jak pracuje to normlanie jak owal... czy to normlane czy nie? Pozatym za każdym gaszeniem silnika słychać szum jak ten wiatrak wychamowywuje - szwagier stwierdził ze łozysko padło...
Dokąłdnie rusza sie ta część jak na aukcji :

http://allegro.pl/audi-a4-sprzeglo-wisk ... 94604.html

Teraz moje pytanie brzmi czy mam takie coś całe wymienić czy mozna w tej czesci tylko łozysko wymienić i bedzie ok?

Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz:)

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 10 lis 2011, 23:53

Chyba raczej całość jak dobrze pamiętam...ale niech się jeszcze ktoś dla pewności wypowie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 11 lis 2011, 13:50

Kupuje sie taki element kompletny jak na tej aukcji allegro, w zasadzie to jak by wyciagnal z tego lozysko to mozna by pojezdzic po sklepach i pewnie samo lozysko tez by dobral, o ile tylko na lozysku jest ten luz.
Nie powinno tak latac.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 lis 2011, 14:05

Słonik, a istnieje taka opcja ze sie poluzowało? bo ostatnio na regulacji kata wtrysku padło hasło " nie dokręcone wisko " ....

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 11 lis 2011, 14:07

ten elemet dookola ma chyba 6srubek na ktorych trzyma sie plastikowy wentylator i jedna centralna sruba przykreca sie ten element do silnika wiec tylko na tej centralnej mogloby sie poluzowac ale szczeze mowiac watpie. zobacz ona jest w nowszych PD na imbus chyba M8 nie wiem jak w AEL ale w innych srube sie przykreca wkladajac klucz od strony grodzi pod alternatorem.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 11 lis 2011, 23:30

Słonik, ma 4 śrubki :-) Słonik powiedz mi jak zblokować wisko aby dało sie je odkręcic?? Dodam ze ma lewy gwint...

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 12 lis 2011, 00:00

icemerc pisze:Słonik, ma 4 śrubki :-) Słonik powiedz mi jak zblokować wisko aby dało sie je odkręcic?? Dodam ze ma lewy gwint...
Podejrzewam że wisco jest takie same jak u mnie w ACK więc musiał byś naleźć otwór w metalowej flanszy co napędza ją pasek w niej są otwory i po prostu coś włożyć w otwór jakiś cienki śrubokręt i zablokować ją. Jako ciekawostkę podam, jeśli odkręcisz wisco to postaw ją pionowo będziesz mógł ja od razu później zakręcić. Jeśli wisco położysz na płask to musi stać później ok 2 godzin w pionie zanim ją założysz i uruchomisz silnik. Jeśli nie odstoi 2 godzin a uruchomisz silnik to już po niej, nie będzie reagowała dobrze na temperaturę i będzie się obracała cały czas...

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 12 lis 2011, 10:54

karol89 pisze:usiał byś naleźć otwór w metalowej flanszy co napędza ją pasek w niej są otwory i po prostu coś włożyć w otwór jakiś cienki śrubokręt i zablokować j
Dokladnie, ja tak zawsze robie. Albo poprostu klucz z przedluzka i gwaltownym uderzeniem w przedluzke reka zlozona albo mlotkiem gumowym wtedy sie odkreci bez blo0kowania bo zadziala to jak klucz pneumatyczny.
karol89 pisze:ako ciekawostkę podam, jeśli odkręcisz wisco to postaw ją pionowo będziesz mógł ja od razu później zakręcić. Jeśli wisco położysz na płask to musi stać później ok 2 godzin w pionie zanim ją założysz i uruchomisz silnik. Jeśli nie odstoi 2 godzin a uruchomisz silnik to już po niej, nie będzie reagowała dobrze na temperaturę i będzie się obracała cały czas...
:shock: serio :?:

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 12 lis 2011, 11:37

Serio <ok>

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 12 lis 2011, 14:22

czyli przechowywany głównie jest w pozycji poziomej to przed samym montażem postawić w pionie na 2-3 H i po założeniu tez poczekac z 2 h zanim odpalimy auto?

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 12 lis 2011, 15:36

icemerc pisze:czyli przechowywany głównie jest w pozycji poziomej to przed samym montażem postawić w pionie na 2-3 H i po założeniu tez poczekac z 2 h zanim odpalimy auto?
Jeśli było po zdjęciu postawione wisco w pionie to możesz zakręcać i dopalać od razu. Jeśli byś położył na płask to w tedy możesz zakręcić wisco ale nie odpalaj przez ok 2godziny musi odstać wtedy. O to chodzi. ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2011, 11:13

Pierwsze o tym słyszę. Jeżeli jest w poziomie przodem do góry nic się nie stanie. A o takim czymś jak zawór termostatyczny nie chroni tego? przy zimnym jest zamknięty wiec nie ma jak przejść wiskoza. Co za bzdury wy opisujecie o uszkodzeniu?

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 13 lis 2011, 15:48

Jarewa, Tez mi sie tak wydaje :-?

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 13 lis 2011, 21:09

Osobiscie tego nie sprawdzalem...wole nie kupowac drugiej wisco...ale tak slyszalem od mechanika co robi przy samochodach na codzien.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 lis 2011, 21:46

O ile nie wyleci wiskoza z powodu rozszczelnień to nie ma obaw o popsuciu. Przecież to proste jak budowa cepa i nie ma co się popsuć od leżenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl