[A6 C4 AEL] rusza sie wentylator główny na wiskozie
[A6 C4 AEL] rusza sie wentylator główny na wiskozie
Witam.
Zaobserwowałem dziś ze szwagrem bardzo dziwna rzecz. mianowicie wentylator co chodzi na wiskozie rusza sie na boki wrecz lata, a jak pracuje to normlanie jak owal... czy to normlane czy nie? Pozatym za każdym gaszeniem silnika słychać szum jak ten wiatrak wychamowywuje - szwagier stwierdził ze łozysko padło...
Dokąłdnie rusza sie ta część jak na aukcji :
http://allegro.pl/audi-a4-sprzeglo-wisk ... 94604.html
Teraz moje pytanie brzmi czy mam takie coś całe wymienić czy mozna w tej czesci tylko łozysko wymienić i bedzie ok?
Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz:)
Zaobserwowałem dziś ze szwagrem bardzo dziwna rzecz. mianowicie wentylator co chodzi na wiskozie rusza sie na boki wrecz lata, a jak pracuje to normlanie jak owal... czy to normlane czy nie? Pozatym za każdym gaszeniem silnika słychać szum jak ten wiatrak wychamowywuje - szwagier stwierdził ze łozysko padło...
Dokąłdnie rusza sie ta część jak na aukcji :
http://allegro.pl/audi-a4-sprzeglo-wisk ... 94604.html
Teraz moje pytanie brzmi czy mam takie coś całe wymienić czy mozna w tej czesci tylko łozysko wymienić i bedzie ok?
Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz:)
ten elemet dookola ma chyba 6srubek na ktorych trzyma sie plastikowy wentylator i jedna centralna sruba przykreca sie ten element do silnika wiec tylko na tej centralnej mogloby sie poluzowac ale szczeze mowiac watpie. zobacz ona jest w nowszych PD na imbus chyba M8 nie wiem jak w AEL ale w innych srube sie przykreca wkladajac klucz od strony grodzi pod alternatorem.
Podejrzewam że wisco jest takie same jak u mnie w ACK więc musiał byś naleźć otwór w metalowej flanszy co napędza ją pasek w niej są otwory i po prostu coś włożyć w otwór jakiś cienki śrubokręt i zablokować ją. Jako ciekawostkę podam, jeśli odkręcisz wisco to postaw ją pionowo będziesz mógł ja od razu później zakręcić. Jeśli wisco położysz na płask to musi stać później ok 2 godzin w pionie zanim ją założysz i uruchomisz silnik. Jeśli nie odstoi 2 godzin a uruchomisz silnik to już po niej, nie będzie reagowała dobrze na temperaturę i będzie się obracała cały czas...icemerc pisze:Słonik, ma 4 śrubki Słonik powiedz mi jak zblokować wisko aby dało sie je odkręcic?? Dodam ze ma lewy gwint...
Dokladnie, ja tak zawsze robie. Albo poprostu klucz z przedluzka i gwaltownym uderzeniem w przedluzke reka zlozona albo mlotkiem gumowym wtedy sie odkreci bez blo0kowania bo zadziala to jak klucz pneumatyczny.karol89 pisze:usiał byś naleźć otwór w metalowej flanszy co napędza ją pasek w niej są otwory i po prostu coś włożyć w otwór jakiś cienki śrubokręt i zablokować j
:shock: serio :?:karol89 pisze:ako ciekawostkę podam, jeśli odkręcisz wisco to postaw ją pionowo będziesz mógł ja od razu później zakręcić. Jeśli wisco położysz na płask to musi stać później ok 2 godzin w pionie zanim ją założysz i uruchomisz silnik. Jeśli nie odstoi 2 godzin a uruchomisz silnik to już po niej, nie będzie reagowała dobrze na temperaturę i będzie się obracała cały czas...
Jeśli było po zdjęciu postawione wisco w pionie to możesz zakręcać i dopalać od razu. Jeśli byś położył na płask to w tedy możesz zakręcić wisco ale nie odpalaj przez ok 2godziny musi odstać wtedy. O to chodzi.icemerc pisze:czyli przechowywany głównie jest w pozycji poziomej to przed samym montażem postawić w pionie na 2-3 H i po założeniu tez poczekac z 2 h zanim odpalimy auto?