[1Z b4]Nierówne obroty,szarpanie a korekcja dawki?
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[1Z b4]Nierówne obroty,szarpanie a korekcja dawki?
Witam, mam pytanie, a mianowicie u kumpla w 1Z jest problem że na wolnych obrotach falują obroty w zakresie ok. 820-860 , zachowuje się coś jak po włączeniu rezystora, wtajemniczeni będą wiedzieli. Po wejściu w grupę 013 przed wyjęciem wtrysków jest :
Zaś po wyjęciu i ponownym włożeniu wtrysków:
Pytanie 1.
W moim AHU pokazuje dawkę na 4 Cyl., czemu w w tym 1 Z tylko na 3 Cyl.?
Pytanie 2.
Po sprawdzeniu wtrysków oprócz sterującego(nie mogliśmy go wyjąć) okazało się że jeden na niższym ciśnieniu się przystyka, czy jak włożyliśmy końcówkę od AFN to coś się może dziać złego?
Czy objawem skaczących obrotów, ale zaznaczam że nie zawsze skaczą obroty, nieraz pracuje na wolnych dłuższy czas ok, po czym zaczynają skakać(zauważyłem że np. zamknięcie maski na chwile pomaga na skaczące obroty)ale nie zawsze, może być nastawnik?
Czy przełożenie wtrysków np. z mojego AHU da jakiś rezeulat czy sobie odpuścić ten zabieg?
Z góry przepraszam za brak log-ów, ale nie miałem już czasu na zrobienie ich.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Markus
Zaś po wyjęciu i ponownym włożeniu wtrysków:
Pytanie 1.
W moim AHU pokazuje dawkę na 4 Cyl., czemu w w tym 1 Z tylko na 3 Cyl.?
Pytanie 2.
Po sprawdzeniu wtrysków oprócz sterującego(nie mogliśmy go wyjąć) okazało się że jeden na niższym ciśnieniu się przystyka, czy jak włożyliśmy końcówkę od AFN to coś się może dziać złego?
Czy objawem skaczących obrotów, ale zaznaczam że nie zawsze skaczą obroty, nieraz pracuje na wolnych dłuższy czas ok, po czym zaczynają skakać(zauważyłem że np. zamknięcie maski na chwile pomaga na skaczące obroty)ale nie zawsze, może być nastawnik?
Czy przełożenie wtrysków np. z mojego AHU da jakiś rezeulat czy sobie odpuścić ten zabieg?
Z góry przepraszam za brak log-ów, ale nie miałem już czasu na zrobienie ich.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Markus
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Raczej nic ,poza tym ze jest większa niż ori z 1z ,i korekcj e będą dziwne ,więc najlepiej założyć wszystkie jednakowe ,albo całe wtryski przerzucić ...a jak faluje na jałowym to prwdopodobnie brudny nastawnik ...tyle że wtedy byłaby na pewno nastawnikowa delirka w zakresie 1800-2200 obr ...M@rcus pisze:Po sprawdzeniu wtrysków oprócz sterującego(nie mogliśmy go wyjąć) okazało się że jeden na niższym ciśnieniu się przystyka, czy jak włożyliśmy końcówkę od AFN to coś się może dziać złego?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 13:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o skakanie obrotów to może być wina wtrysku sterującego, zbyt wysokiej dawki paliwa lub nastawnika. Jeśli chodzi o dawkę to 3mg jest ok, ja schodziłem do 1.8mg i silnik równo pracował. Bez VAGa nie masz się co czepiać nastawnika, poza tym jakbyś go zdejmował to potem jest ryzyko, że nie trafisz w otwór pierścienia dawki i wtedy albo silnik wchodzi na max. obroty albo kupujesz drugi nastawnik.
Przekładaj wtryski, ale wszystkie 4 i zobaczysz co się będzie działo. Jak wtrysk się przycina to da się go zregenerować (sam uratowałem dwa komplety). Jak na drugich wtryskach będzie nie równo pracował to zostaje czyszczenie nastawnika (ok. 2-3h i po problemie) <ok>
Przekładaj wtryski, ale wszystkie 4 i zobaczysz co się będzie działo. Jak wtrysk się przycina to da się go zregenerować (sam uratowałem dwa komplety). Jak na drugich wtryskach będzie nie równo pracował to zostaje czyszczenie nastawnika (ok. 2-3h i po problemie) <ok>
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Dzięki Panowie za pomoc, spróbuje przerzucić wtryski o ile uda się wyciągnąć sterujący, bo albo mi się wydaje albo jakiś magik go wkleił, bo widać jakby jakiś klej(macie jakiś patent na zapieczone wtryski)?
Dawka jest na kanale 01 ok 5mg zaś na kanale 05 coś ok. 27,8mg. w adaptacjach rzecz jasna.
Jakie wartości powinny być na kanale 01 i 05?(u mnie w AHU skala zmiany wartości w kanale 05 zaczyna się od 32768 zaś w 1Z jest 128? jest to normalna wartość dla tego silnika?
Dawka jest na kanale 01 ok 5mg zaś na kanale 05 coś ok. 27,8mg. w adaptacjach rzecz jasna.
Jakie wartości powinny być na kanale 01 i 05?(u mnie w AHU skala zmiany wartości w kanale 05 zaczyna się od 32768 zaś w 1Z jest 128? jest to normalna wartość dla tego silnika?
W kanale 05 ustaw ok 124-127, a dawka ma być 2-4mg. Bliżej 2mg będzie bardziej agresywny
Patent na wtrysk to WD-40 (itp.) oraz płaski klucz 15mm, a jak to nie pomaga to nakrętka na wtrysk (musi być taki sam gwint, najlepsza ze starego przewodu) i przyspawany do niej pręt (ok 30cm), na końcu pręta duża podkładka i trzeba kawałek grubej rurki(ok 12cm). Pręt z nakrętką może przechodzić przez rurkę a podkładka musi być na tyle duża aby rurka nie wyszła górą. Zakręcasz całość na wtrysku i szarpiesz rurką do góry, po kilku uderzeniach wtrysk powinien wyskoczyć <ok>
Patent na wtrysk to WD-40 (itp.) oraz płaski klucz 15mm, a jak to nie pomaga to nakrętka na wtrysk (musi być taki sam gwint, najlepsza ze starego przewodu) i przyspawany do niej pręt (ok 30cm), na końcu pręta duża podkładka i trzeba kawałek grubej rurki(ok 12cm). Pręt z nakrętką może przechodzić przez rurkę a podkładka musi być na tyle duża aby rurka nie wyszła górą. Zakręcasz całość na wtrysku i szarpiesz rurką do góry, po kilku uderzeniach wtrysk powinien wyskoczyć <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ona się nie zaczyna od 32768 ,tylko od 32686 ... bo tyle mozna zejść do minimum ....32768 to fabryczne nastawy . A kończy się na 32784 i to jest max .W 8 bitowym kompie 108 min 132 max ,a fabryka 128 <ok> ...tyle że i tak wszystko zalezy od fizycznego ustwienia nastawnika na pompie ...a najlepiej ustawić sobie w adaptacjach min ,czyli 108 i ustawić wtedy nastawnik tak zeby dawka była w ok.5 mg ,wtedy mamy "fabrykę " na początku regulacji i ładną regulację w górę ...A do wyrwania wtrysku ,tak jak pisze Łukasz ...udarowy ściągacz :mrgreen: żaden się nie oprze 8-)u mnie w AHU skala zmiany wartości w kanale 05 zaczyna się od 32768 zaś w 1Z jest 128? jest to normalna wartość dla tego silnika?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: .A po co ? To nie jest ściągacz z gwintem . Nakrętka ma byc u dołu ,zeby przykręcić do wtryskiwacza ,dalej pręt czymś zakończony ,po którym przesuwając coś cięższego ,najlepiej jakiś kawał metalu z otworem ,uderzasz w koniec pręta ,co powoduje dość dużą siłę przyłozoną do wtrysku i skierowaną w górę ...a ta musi wyrwać wtrysk z gniazda w głowicy...M@rcus pisze:spróbuje z tym patentem, rozumiem że ten pręt musi być nagwintowany od góry?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zerknij na vagu czy ci dawka mocno skacze w bloku 001 ,jeśli tak, to praktycznie na 100% wina skrajnie brudnego nastawnika .A koszt :?: różny ,zależy gdzie ,od stukilkudziesięciu do trzystu i więcej .Wpadnij do mnie jak chcesz ,puki nie ma dużych mrozów, to załatwi się temat w niespełna godzinęM@rcus pisze: a jaki jest koszt czyszczenia nastawnika?