Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z b4]Nierówne obroty,szarpanie a korekcja dawki?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

[1Z b4]Nierówne obroty,szarpanie a korekcja dawki?

Post autor: M@rcus » 12 lis 2011, 23:01

Witam, mam pytanie, a mianowicie u kumpla w 1Z jest problem że na wolnych obrotach falują obroty w zakresie ok. 820-860 , zachowuje się coś jak po włączeniu rezystora, wtajemniczeni będą wiedzieli. Po wejściu w grupę 013 przed wyjęciem wtrysków jest :

Obrazek

Zaś po wyjęciu i ponownym włożeniu wtrysków:



Obrazek

Pytanie 1.
W moim AHU pokazuje dawkę na 4 Cyl., czemu w w tym 1 Z tylko na 3 Cyl.?

Pytanie 2.
Po sprawdzeniu wtrysków oprócz sterującego(nie mogliśmy go wyjąć) okazało się że jeden na niższym ciśnieniu się przystyka, czy jak włożyliśmy końcówkę od AFN to coś się może dziać złego?

Czy objawem skaczących obrotów, ale zaznaczam że nie zawsze skaczą obroty, nieraz pracuje na wolnych dłuższy czas ok, po czym zaczynają skakać(zauważyłem że np. zamknięcie maski na chwile pomaga na skaczące obroty)ale nie zawsze, może być nastawnik?
Czy przełożenie wtrysków np. z mojego AHU da jakiś rezeulat czy sobie odpuścić ten zabieg?

Z góry przepraszam za brak log-ów, ale nie miałem już czasu na zrobienie ich.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Markus

kaktus_dj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 12 lis 2011, 23:27

Post autor: kaktus_dj » 12 lis 2011, 23:30

w 1z ecu podaje korekcje dla 3 cylindrów , 4-ty cylinder ustawiony jest domylsnie
po włożeniu to jakoś bidnie wyglada, podmień je zobacz jak wyjdzie

co do afn to koncówka ma chyba 0,205 więc będzie więcej niż seryjnie, najlepiej wymień komplet będzie więcej mocy:D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 11:26

M@rcus pisze:Po sprawdzeniu wtrysków oprócz sterującego(nie mogliśmy go wyjąć) okazało się że jeden na niższym ciśnieniu się przystyka, czy jak włożyliśmy końcówkę od AFN to coś się może dziać złego?
Raczej nic ,poza tym ze jest większa niż ori z 1z ,i korekcj e będą dziwne ,więc najlepiej założyć wszystkie jednakowe ,albo całe wtryski przerzucić :-P ...a jak faluje na jałowym to prwdopodobnie brudny nastawnik ...tyle że wtedy byłaby na pewno nastawnikowa delirka w zakresie 1800-2200 obr ...
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 13:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 13 lis 2011, 13:52

A jak wygląda kwestia przełożenia nastawnika, czy jeśli przełożę od AHU to będzie wsio to samo? czy trzeba zwrócić uwagę przy przekładaniu na ustawienie itp.?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 14:28

M@rcus pisze:A jak wygląda kwestia przełożenia nastawnika, czy jeśli przełożę od AHU to będzie wsio to samo?
Taaa,prócz wtyczki ;-)
M@rcus pisze:czy trzeba zwrócić uwagę przy przekładaniu na ustawienie itp.?
Zwracać to sobie mozna :-P ,tyle że i tak bez vaga prawidłowej dawki nie ustawisz

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 lis 2011, 15:08

Jeśli chodzi o skakanie obrotów to może być wina wtrysku sterującego, zbyt wysokiej dawki paliwa lub nastawnika. Jeśli chodzi o dawkę to 3mg jest ok, ja schodziłem do 1.8mg i silnik równo pracował. Bez VAGa nie masz się co czepiać nastawnika, poza tym jakbyś go zdejmował to potem jest ryzyko, że nie trafisz w otwór pierścienia dawki i wtedy albo silnik wchodzi na max. obroty albo kupujesz drugi nastawnik.

Przekładaj wtryski, ale wszystkie 4 i zobaczysz co się będzie działo. Jak wtrysk się przycina to da się go zregenerować (sam uratowałem dwa komplety). Jak na drugich wtryskach będzie nie równo pracował to zostaje czyszczenie nastawnika (ok. 2-3h i po problemie) <ok>

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 13 lis 2011, 17:01

Dzięki Panowie za pomoc, spróbuje przerzucić wtryski o ile uda się wyciągnąć sterujący, bo albo mi się wydaje albo jakiś magik go wkleił, bo widać jakby jakiś klej(macie jakiś patent na zapieczone wtryski)?
Dawka jest na kanale 01 ok 5mg zaś na kanale 05 coś ok. 27,8mg. w adaptacjach rzecz jasna.
Jakie wartości powinny być na kanale 01 i 05?(u mnie w AHU skala zmiany wartości w kanale 05 zaczyna się od 32768 zaś w 1Z jest 128? jest to normalna wartość dla tego silnika?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 lis 2011, 17:23

W kanale 05 ustaw ok 124-127, a dawka ma być 2-4mg. Bliżej 2mg będzie bardziej agresywny ;-)

Patent na wtrysk to WD-40 (itp.) oraz płaski klucz 15mm, a jak to nie pomaga to nakrętka na wtrysk (musi być taki sam gwint, najlepsza ze starego przewodu) i przyspawany do niej pręt (ok 30cm), na końcu pręta duża podkładka i trzeba kawałek grubej rurki(ok 12cm). Pręt z nakrętką może przechodzić przez rurkę a podkładka musi być na tyle duża aby rurka nie wyszła górą. Zakręcasz całość na wtrysku i szarpiesz rurką do góry, po kilku uderzeniach wtrysk powinien wyskoczyć <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 18:06

u mnie w AHU skala zmiany wartości w kanale 05 zaczyna się od 32768 zaś w 1Z jest 128? jest to normalna wartość dla tego silnika?
Ona się nie zaczyna od 32768 ,tylko od 32686 ... bo tyle mozna zejść do minimum ....32768 to fabryczne nastawy . A kończy się na 32784 i to jest max .W 8 bitowym kompie 108 min 132 max ,a fabryka 128 <ok> ...tyle że i tak wszystko zalezy od fizycznego ustwienia nastawnika na pompie ...a najlepiej ustawić sobie w adaptacjach min ,czyli 108 i ustawić wtedy nastawnik tak zeby dawka była w ok.5 mg ,wtedy mamy "fabrykę " na początku regulacji i ładną regulację w górę ...A do wyrwania wtrysku ,tak jak pisze Łukasz ...udarowy ściągacz :mrgreen: żaden się nie oprze 8-)

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 13 lis 2011, 19:16

Dzięki Panowie, bardzo pomogliście, rozjaśniło mi się, faktycznie nie wpadłem na to że to 8bit. komp, spróbuje z tym patentem, rozumiem że ten pręt musi być nagwintowany od góry?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 20:13

M@rcus pisze:spróbuje z tym patentem, rozumiem że ten pręt musi być nagwintowany od góry?
:shock: .A po co ? To nie jest ściągacz z gwintem ;-) . Nakrętka ma byc u dołu ,zeby przykręcić do wtryskiwacza ,dalej pręt czymś zakończony ,po którym przesuwając coś cięższego ,najlepiej jakiś kawał metalu z otworem ,uderzasz w koniec pręta ,co powoduje dość dużą siłę przyłozoną do wtrysku i skierowaną w górę ...a ta musi wyrwać wtrysk z gniazda w głowicy...

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 15 lis 2011, 21:01

Po zmianie wtrysków wydaje się że mniej skaczą obroty, ale praca silnika nie jest jednak równa, a jaki jest koszt czyszczenia nastawnika?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lis 2011, 21:48

M@rcus pisze: a jaki jest koszt czyszczenia nastawnika?
Zerknij na vagu czy ci dawka mocno skacze w bloku 001 ,jeśli tak, to praktycznie na 100% wina skrajnie brudnego nastawnika .A koszt :?: różny ,zależy gdzie ,od stukilkudziesięciu do trzystu i więcej :-P .Wpadnij do mnie jak chcesz ,puki nie ma dużych mrozów, to załatwi się temat w niespełna godzinę ;-)

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 21 lis 2011, 12:32

Temat można zamknąć, wizyta u Mariusza,trafna diagnoza(nastawnik) i nic nie szarpie <ok> Jeszcze raz serdeczne dzięki.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl