Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Problem z V6 AAH + gaz 2 generacji

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
kebby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 13:55

[AAH] Problem z V6 AAH + gaz 2 generacji

Post autor: kebby » 19 paź 2011, 23:39

Witam! Panowie mam problem ze swoim autkiem, od 3 dni nie odpalałem samochodu bo nie miałem takiej potrzeby, w końcu musiałem i niestety się niemiło zaskoczyłem:(
Auto popracowało 3 może 4 minuty (musiałem przełożyć bagaż) aż tu nagle zgasł, pozniej problem sie powtarzał na biegu jałowym... a auto zaczeło wydawać dziwne odgłosy pracy, takie same objawy na benzynie i na gazie.....
co może być przyczyną?? czy uważacie że to kosztowna sprawa? czy to moze byc przyczyna filtrów?
dodam ze nie jestem znawca w dziedzinie motoryzacji, ale czesci eksploatacyjne i płyny samochodowe wymieniam regularnie oraz kontroluje ich poziom.
na rozrządzie 50tys km.

Proszę o pomoc bo przeszukałem troche forum ale podobnego problemu nie widziałem
Auto to audi 80 2,8V6 AAH z 1992roku

Z góry dziękuje za pomoc i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:55 przez kebby, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: [B4 2,8 V6] Problem z V6 AAH + gaz 2 genetacji

Post autor: vagman » 07 lis 2011, 21:07

kebby pisze:auto zaczeło wydawać dziwne odgłosy pracy, takie same objawy na benzynie i na gazie.....
Ale co to za odgłosy ? Z silnika jakieś dźwięki czy nie równo pracuje ? No i czy zawsze jest to 3-4min pracy czy różnie ?
A cewka, kopułka, świece i kable w jakim stanie ? Może coś kablami ?

kebby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 13:55

Post autor: kebby » 09 lis 2011, 17:19

kable wymieniane jakies 4-5 miesiecy temu, gasnie różnie raz po 2 minutach raz od razu, dzwiek silnika dziwny trudno wytłumaczyc, jednostajny, nie stuki po prostu jednostajny szum... auto jest u mechanika, dostałem namiary z informacja ze dobry spec wiec czekam na diagnoze
dam znac co i jak chociaz mało sie znam ale napisze wszystko co sie dowiedziałem...

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: vagman » 09 lis 2011, 23:23

kebby pisze:kable wymieniane jakies 4-5 miesiecy temu
Sam byłem świadkiem sytuacji gdy nowe kable z najwyższej półki padły po miesiącu więc mimo wszystko bym sprawdził by móc to wyeliminować.
Trzymam kciuki by mechanior ogarnął sprawę w takim razie, jak się nie uda będziemy się martwić ;)

kebby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 13:55

Post autor: kebby » 11 lis 2011, 13:09

wstepna diagnoza czujniki halla poszły, ale mechanik dobry i powiedział ze sprawdzi wszystko dokładnie zeby niepotrzebnie nie płacic kasy, po za tym mówił ze mozna kupić za 100szt. tylko bez jakiegos elementu który mozna wyciagnac z tych starych nie bardzo wiem o co chodzi ale zobaczymy ufam mu bo nie mam wyjscia, zastanawia mnie tylko fakt ze ta praca silnika była inna czy to mogło by przyczyna nie wiem... bede cos wiedsiał bede pisac pozdro

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 13 lis 2011, 10:31

Co do czujnika halla na wałku rozrządu to kiedyś miałem taki problem raz paliła a raz nie i w tym momencie jak nie odpalała to najprostszym sposobem sprawdzenia czujnika halla jest wpięcie w środkowy pin dodatkowego kabelka i wtedy jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga pulsacyjne dotyka tym kabelkiem do masy silnika i wtedy powinien zapalić. Wtedy na 100% uwalony czujnik Halla
Ale w Twoim przypadku jeśli odpala Ci za każdym razem to czujnik halla możesz wykluczyć.
A czy dasz rade np. po odpaleniu utrzymać obroty np. z 2tys?Czy tez zgaśnie? Ja bym przeczyścił silniczek krokowy i sprawdził dolot czy szczelny.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 lis 2011, 15:33

kebby pisze:mozna kupić za 100szt.
można ale w nowszych egzemplarzach, typu b5, gdzie wymienia się tylko wkład.

bosh 370pln ;-)

aha i nie czujniki hala, a jeden czujnik halla (tak dla wyjaśnienia żeby mechanik nie pociagnął Cię 2x za kieszeń)

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: vagman » 13 lis 2011, 20:12

szuan pisze:aha i nie czujniki hala, a jeden czujnik halla (tak dla wyjaśnienia żeby mechanik nie pociagnął Cię 2x za kieszeń)
Jak by się uprzeć to są 3 czujniki halla w V6 :-D Dwa czujniki położenia wału i jeden w aparacie zapłonowym :-P Ja ostatnio wymieniałem u siebie od położenia wału i właśnie na ten chyba co kolega Szuan napisał bo mnie szarpło po portfelu jakoś. Pełnią dość ważną funkcję i mają bardzo słabe impulsy więc w sumie nie wiem czy jest sens oszczędzać na tym i brać zamiennik.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 lis 2011, 20:38

vagman pisze:Jak by się uprzeć to są 3 czujniki halla w V6 Dwa czujniki położenia wału i jeden w aparacie zapłonowym
Tylko te na wale są indukcyjne a nie halla.

Awatar użytkownika
vagman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2011, 23:18
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: vagman » 13 lis 2011, 22:47

aldi pisze:Tylko te na wale są indukcyjne a nie halla.
Sprawdziłem i macie rację Panowie, mój błąd ! <piwo>

kebby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 17 kwie 2009, 13:55

Post autor: kebby » 15 lis 2011, 18:16

Panowie a wiec sprawa wygląda tak:
Klepa: silnik krokowy przeczyszczony dolot szczelny nie mogłem go utrzymać na obrotach z gazem też gasł jak by napiecie mu odcinało, po prostu czy miałem na wolnych czy z gazem to i tak gasł jak by kluczyk przekrecić

Mechanik wymienił czujnik hala i wszystko działa, przetestował itd auto już w garazu

Niestety odstawiając samochód stwierdził że mam walnięty termostat :roll: skorzystam z okazji i zapytam was czy wymiana w tym silniku to trudna sprawa?

przy okazji zapytam czy wy tez macie problemy z ręcznym w tym samochodzie? linki wymienione a cały czas nie odbija:(

dodam tylko ze hamulce ogólnie w moim przypadku to problem, juz 3 komplety tarcz zmarnowałem ostatnio zimmermana a ona po 1-2 tyś i tak zaczynają mi bić:( nie wiem co sie dzieje. sory że nie pod tym tematem ale wykorzystam i pociągne temat dalej

jutro jade sie rozliczyć bo mechanik tylko wpadł odstawić samochód powiedział kilka słów i poleciał po zajety, jutro bede wiedział wiecej co dokładnie było przyczyną mówił ze 300zł w sumie. No i wymienił 1 czujnik tak jak mówiliście.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 15 lis 2011, 18:21

kebby pisze:wymiana w tym silniku to trudna sprawa?
trudna może i nie ale czasochłonna, bo jak ma być profi, to trzeba odkręcać pas przedni i luzować lub całkowicie odkręcić napinacz paska, bo pod nim znajduje sie termostat.
kebby pisze:linki wymienione a cały czas nie odbija:(
regeneracja zacisków w tym przypadku powinna pomóc.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 15 lis 2011, 22:11

Wymiana termostatu nie jest taka straszna: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,64/

Jeszcze na jakiejś anglojęzycznej stronie był opis

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 19 gru 2011, 21:25

Z doświadczenia wiem bo osobiście wymieniałem termostat sam i można to zrobić bez ściągania rozrządu, choć nie radze nie doświadczonej osobie.
Z biciem tarcz tez to przerabiałem u mnie pomogła wymiana tych tulejek które chodzą w zacisku no i 2tys km spokojnej i ostrożnej jazdy bez przegrzania i zęby w kałuże nie wiecheć na ciepłych tarczach przez kałuże załatwiłem zimmermany :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl