[AAH] Problem z V6 AAH + gaz 2 generacji
[AAH] Problem z V6 AAH + gaz 2 generacji
Witam! Panowie mam problem ze swoim autkiem, od 3 dni nie odpalałem samochodu bo nie miałem takiej potrzeby, w końcu musiałem i niestety się niemiło zaskoczyłem:(
Auto popracowało 3 może 4 minuty (musiałem przełożyć bagaż) aż tu nagle zgasł, pozniej problem sie powtarzał na biegu jałowym... a auto zaczeło wydawać dziwne odgłosy pracy, takie same objawy na benzynie i na gazie.....
co może być przyczyną?? czy uważacie że to kosztowna sprawa? czy to moze byc przyczyna filtrów?
dodam ze nie jestem znawca w dziedzinie motoryzacji, ale czesci eksploatacyjne i płyny samochodowe wymieniam regularnie oraz kontroluje ich poziom.
na rozrządzie 50tys km.
Proszę o pomoc bo przeszukałem troche forum ale podobnego problemu nie widziałem
Auto to audi 80 2,8V6 AAH z 1992roku
Z góry dziękuje za pomoc i Pozdrawiam
Auto popracowało 3 może 4 minuty (musiałem przełożyć bagaż) aż tu nagle zgasł, pozniej problem sie powtarzał na biegu jałowym... a auto zaczeło wydawać dziwne odgłosy pracy, takie same objawy na benzynie i na gazie.....
co może być przyczyną?? czy uważacie że to kosztowna sprawa? czy to moze byc przyczyna filtrów?
dodam ze nie jestem znawca w dziedzinie motoryzacji, ale czesci eksploatacyjne i płyny samochodowe wymieniam regularnie oraz kontroluje ich poziom.
na rozrządzie 50tys km.
Proszę o pomoc bo przeszukałem troche forum ale podobnego problemu nie widziałem
Auto to audi 80 2,8V6 AAH z 1992roku
Z góry dziękuje za pomoc i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:55 przez kebby, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4 2,8 V6] Problem z V6 AAH + gaz 2 genetacji
Ale co to za odgłosy ? Z silnika jakieś dźwięki czy nie równo pracuje ? No i czy zawsze jest to 3-4min pracy czy różnie ?kebby pisze:auto zaczeło wydawać dziwne odgłosy pracy, takie same objawy na benzynie i na gazie.....
A cewka, kopułka, świece i kable w jakim stanie ? Może coś kablami ?
kable wymieniane jakies 4-5 miesiecy temu, gasnie różnie raz po 2 minutach raz od razu, dzwiek silnika dziwny trudno wytłumaczyc, jednostajny, nie stuki po prostu jednostajny szum... auto jest u mechanika, dostałem namiary z informacja ze dobry spec wiec czekam na diagnoze
dam znac co i jak chociaz mało sie znam ale napisze wszystko co sie dowiedziałem...
dam znac co i jak chociaz mało sie znam ale napisze wszystko co sie dowiedziałem...
wstepna diagnoza czujniki halla poszły, ale mechanik dobry i powiedział ze sprawdzi wszystko dokładnie zeby niepotrzebnie nie płacic kasy, po za tym mówił ze mozna kupić za 100szt. tylko bez jakiegos elementu który mozna wyciagnac z tych starych nie bardzo wiem o co chodzi ale zobaczymy ufam mu bo nie mam wyjscia, zastanawia mnie tylko fakt ze ta praca silnika była inna czy to mogło by przyczyna nie wiem... bede cos wiedsiał bede pisac pozdro
Co do czujnika halla na wałku rozrządu to kiedyś miałem taki problem raz paliła a raz nie i w tym momencie jak nie odpalała to najprostszym sposobem sprawdzenia czujnika halla jest wpięcie w środkowy pin dodatkowego kabelka i wtedy jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga pulsacyjne dotyka tym kabelkiem do masy silnika i wtedy powinien zapalić. Wtedy na 100% uwalony czujnik Halla
Ale w Twoim przypadku jeśli odpala Ci za każdym razem to czujnik halla możesz wykluczyć.
A czy dasz rade np. po odpaleniu utrzymać obroty np. z 2tys?Czy tez zgaśnie? Ja bym przeczyścił silniczek krokowy i sprawdził dolot czy szczelny.
Ale w Twoim przypadku jeśli odpala Ci za każdym razem to czujnik halla możesz wykluczyć.
A czy dasz rade np. po odpaleniu utrzymać obroty np. z 2tys?Czy tez zgaśnie? Ja bym przeczyścił silniczek krokowy i sprawdził dolot czy szczelny.
Jak by się uprzeć to są 3 czujniki halla w V6 Dwa czujniki położenia wału i jeden w aparacie zapłonowym Ja ostatnio wymieniałem u siebie od położenia wału i właśnie na ten chyba co kolega Szuan napisał bo mnie szarpło po portfelu jakoś. Pełnią dość ważną funkcję i mają bardzo słabe impulsy więc w sumie nie wiem czy jest sens oszczędzać na tym i brać zamiennik.szuan pisze:aha i nie czujniki hala, a jeden czujnik halla (tak dla wyjaśnienia żeby mechanik nie pociagnął Cię 2x za kieszeń)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Panowie a wiec sprawa wygląda tak:
Klepa: silnik krokowy przeczyszczony dolot szczelny nie mogłem go utrzymać na obrotach z gazem też gasł jak by napiecie mu odcinało, po prostu czy miałem na wolnych czy z gazem to i tak gasł jak by kluczyk przekrecić
Mechanik wymienił czujnik hala i wszystko działa, przetestował itd auto już w garazu
Niestety odstawiając samochód stwierdził że mam walnięty termostat :roll: skorzystam z okazji i zapytam was czy wymiana w tym silniku to trudna sprawa?
przy okazji zapytam czy wy tez macie problemy z ręcznym w tym samochodzie? linki wymienione a cały czas nie odbija:(
dodam tylko ze hamulce ogólnie w moim przypadku to problem, juz 3 komplety tarcz zmarnowałem ostatnio zimmermana a ona po 1-2 tyś i tak zaczynają mi bić:( nie wiem co sie dzieje. sory że nie pod tym tematem ale wykorzystam i pociągne temat dalej
jutro jade sie rozliczyć bo mechanik tylko wpadł odstawić samochód powiedział kilka słów i poleciał po zajety, jutro bede wiedział wiecej co dokładnie było przyczyną mówił ze 300zł w sumie. No i wymienił 1 czujnik tak jak mówiliście.
pozdrawiam
Klepa: silnik krokowy przeczyszczony dolot szczelny nie mogłem go utrzymać na obrotach z gazem też gasł jak by napiecie mu odcinało, po prostu czy miałem na wolnych czy z gazem to i tak gasł jak by kluczyk przekrecić
Mechanik wymienił czujnik hala i wszystko działa, przetestował itd auto już w garazu
Niestety odstawiając samochód stwierdził że mam walnięty termostat :roll: skorzystam z okazji i zapytam was czy wymiana w tym silniku to trudna sprawa?
przy okazji zapytam czy wy tez macie problemy z ręcznym w tym samochodzie? linki wymienione a cały czas nie odbija:(
dodam tylko ze hamulce ogólnie w moim przypadku to problem, juz 3 komplety tarcz zmarnowałem ostatnio zimmermana a ona po 1-2 tyś i tak zaczynają mi bić:( nie wiem co sie dzieje. sory że nie pod tym tematem ale wykorzystam i pociągne temat dalej
jutro jade sie rozliczyć bo mechanik tylko wpadł odstawić samochód powiedział kilka słów i poleciał po zajety, jutro bede wiedział wiecej co dokładnie było przyczyną mówił ze 300zł w sumie. No i wymienił 1 czujnik tak jak mówiliście.
pozdrawiam
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
trudna może i nie ale czasochłonna, bo jak ma być profi, to trzeba odkręcać pas przedni i luzować lub całkowicie odkręcić napinacz paska, bo pod nim znajduje sie termostat.kebby pisze:wymiana w tym silniku to trudna sprawa?
regeneracja zacisków w tym przypadku powinna pomóc.kebby pisze:linki wymienione a cały czas nie odbija:(
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wymiana termostatu nie jest taka straszna: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,64/
Jeszcze na jakiejś anglojęzycznej stronie był opis
Jeszcze na jakiejś anglojęzycznej stronie był opis
Z doświadczenia wiem bo osobiście wymieniałem termostat sam i można to zrobić bez ściągania rozrządu, choć nie radze nie doświadczonej osobie.
Z biciem tarcz tez to przerabiałem u mnie pomogła wymiana tych tulejek które chodzą w zacisku no i 2tys km spokojnej i ostrożnej jazdy bez przegrzania i zęby w kałuże nie wiecheć na ciepłych tarczach przez kałuże załatwiłem zimmermany
Z biciem tarcz tez to przerabiałem u mnie pomogła wymiana tych tulejek które chodzą w zacisku no i 2tys km spokojnej i ostrożnej jazdy bez przegrzania i zęby w kałuże nie wiecheć na ciepłych tarczach przez kałuże załatwiłem zimmermany