Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 200

Wszystko co związane z LPG
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lis 2011, 20:46

HeavenQueen pisze:- Ten spadek to był przy ostrym bucie - ile wtedy może spaść ciśnienie?
Max przy tym silniku i tym reduktorze o 0,10-0,20BAR.
HeavenQueen pisze:- Co do rurki to nie wiem, nie sprawdzałem, ewentualnie wymienię całą na 8mm.
Tutaj przy butli wygląda na lekko zagiętą ale taki zagięcie nie powinno mocno dławić przepływ. Zagięcia lepiej nie próbować prostować bo wtedy łatwo się przełamuje rurkę.
Obrazek

Ułożenie miedzi 8mm pod całym autem aby jej nie zagiąć to trudne i mordercze zadanie. Lepiej zainteresuj się przewodami faro (są zrobione z PCV czy czegoś w tym stylu). Nie załamuje się, odpowiednik miedzi 6mm ma większą średnicę wewnątrz. Baryłki na złączkach przy dociąganiu nie zgniatają jej tak jak miedzi tym samym nie zmniejszają przekroju.

Nie skręciłeś za mocno baryłki przy reduktorze? Bo wtedy ona potrafi zmniejszyć przekrój jak się mocno przegnie. Dokręca się do momentu gdy docisk stawia jednostajny opór i do tego z 1-2 obroty.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 04 lis 2011, 22:30

Już wcześniej zauważyłem na zdjęciu że tam jest to przegięcie i poszedłem to sprawdzić. W rzeczywistości to było zdecydowanie mocniej zgięte, wręcz załamana rurka. Myślę że to ona dławi przepływ. Wymienię całą rurkę zasilającą na tę z PCV.
Może wtedy będzie mi pracować instalacja na ciśnieniu mniejszym niż 1.15 bar. Oby ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2011, 00:27

HeavenQueen pisze:Wymienię całą rurkę zasilającą na tę z PCV.
Trzeba pewnie będzie dać złączkę kątową przy wielozaworze butli o taką: http://www.drypa.pl/produkt1303_AKCESOR ... _90st.html (ta jest do faro 13mm/odpowiednik miedzi 6mm)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 05 lis 2011, 19:50

Miło że o tym piszesz, też wypatrzyłem taką potrzebę, zrobiłem zamówienie, zobaczymy kiedy dojdzie i na pewno dam znać jak wtedy będzie się instalacja zachowywać.
Jakie maksymalne spadki ciśnień są do zaakceptowania jeśli nominalnie chciałbym ustawić ciśnienie na 1bar?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lis 2011, 21:15

HeavenQueen pisze:Jakie maksymalne spadki ciśnień są do zaakceptowania jeśli nominalnie chciałbym ustawić ciśnienie na 1bar?
Tak do 0,9-0,85 max.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 14 lis 2011, 18:40

Muszę wymienić całą rurkę - włączyłem opcję "wyłącz przy pierwszym" i jestem tego pewien, gdyż przy 4000 obr/min alarm wyje :-)

Druga sprawa, miałem ustawiony czujnik temperatury CT042K ale pokazywał jakieś bajki. Mierzyłem temperaturę wody w układzie grzania reduktora termoparą i rzeczywiste wyniki były bardzo zbliżone do tego co wskazywał by czujnik CT4K5. Czy mam CT4K5?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lis 2011, 23:40

A rano po wybraniu którego czujnika pokazuje mniej więcej temperaturę otoczenia?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 lis 2011, 15:14

aldi pisze:A rano po wybraniu którego czujnika pokazuje mniej więcej temperaturę otoczenia?
CT4K5 :-)

Ad.2. Wymieniłem całą rurkę zasilającą na plastik FARO 8mm. A spadki ciśnienia dalej są, jednak już nie takie dramatyczne. Niestety te spadki nie pozawalają mi jeździć na ciśnieniu gazu 1bar, gdyż wtedy wywala mi błąd "za niskie ciśnienie gazu" przy ostrym bucie w okolicach 5000 obr/min (mam włączoną opcję "wyłącz przy pierwszym - dlatego).

Ustawiłem ciśnienie na jałowym na 1.06bar i jeździ teraz całkiem dobrze, przy 5000obr/min dostaję komunikat o zapętleniu wtrysków ale lambda pokazuje wysokie napięcie także jest bogato aż do odcinki, mimo że STAG nie podlewa benzyną, czyli jest ok :-)

W załączniku dwa pliki z oscyloskopu AcGazSynchro.
Pierwszy to ruszenie z miejsca i but aż do odcięcia na 3 biegu, potem gaz do dechy na piątym biegu.
Drugi to taka zwykła jazda.

I jak to teraz wygląda przyjacielu?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2011, 12:38

Teraz lepiej, ciśnienie nie leci tak na ryj jak miało to miejsce w poprzednim osc. Choć wg. mnie wraz coś jest nie tak jak powinno :-/

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 lis 2011, 16:28

aldi pisze:coś jest nie tak jak powinno
Też mam takie wrażenie, ale gdzie jest opór? Albo faza lotna gdzieś jest przydławiona albo w samym wielozaworze jest coś nie tak. Butla w środku jest czysta bo zaglądałem do niej w lecie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 lis 2011, 20:16

HeavenQueen pisze:Też mam takie wrażenie, ale gdzie jest opór?
Może masz za bardzo wciśnięty taki siatkowy filterek na rurce wielozaworu pobierającej gaz z butli, bo to też się zdarza. Ja już pomysłów nie mam co to może być nie tak...

Możesz jeszcze na próbę przejechać się bez filtra fazy lotnej bo może jest zapchany.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 25 lis 2011, 20:34

Zrobiłem taki myk, zmieniłem dysze z fi=2,5mm na fi=2,0mm, podniosłem ciśnienie gazu na 1,5bar, tak że mnożnik na końcu mapy wyszedł 1,05.
Ciśnienie już tak nie leci w dół, przy ostrym bucie nie spada poniżej 1,1bar, nie wywala już alarmów etc, wolne obroty stabilne (3,2ms).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl