Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Sprzedane

Zamknięte ale dostępne tematy, własnych zdjęć samochodów do obejrzenia.
Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 03 lis 2011, 22:54

Czyli kolejne jak Seba bedzie sprzedawał musisz też kupić :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 03 lis 2011, 23:02

oj na następne będę musiał długooo zbierać :mrgreen: no narazie to mi te aluski zaczynają trzeć o karoserie i trzeba zawieszenie wymienić (przy okazji gleba) a na te aluski nie narzekam prezentują się genialnie 8-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 04 lis 2011, 06:35

Dżejkob pisze:No dokładnie od niego oo to fajnie poznać trochę historii alusków :mrgreen: trafiły w dobre ręce i nadal są w świetnym stanie <ok> ale troche drogi przebyły z Krosna do Piły :-P
a do mnie trafiły ze Śląska :-P Zregenerowałem je i myślę, że jeszcze dłuugo Ci posłużą ;-)

Awatar użytkownika
Dżejkob
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 276
Rejestracja: 20 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Piła

Post autor: Dżejkob » 04 lis 2011, 18:18

oby oby :-) jeszcze Twoje oponki mam na tyle :mrgreen: tylko juz sie zaczynają kończyć :-P

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2011, 09:01

W niedzielę wieczorem wracając z trasy, podczas jazdy usłyszałem dziwne bulgotanie... w międzyczasie zrobiło mi się chłodno, więc włączyłem nadmuch... O dziwo po przejechaniu 50 km był to nadmuch zimny a nie ciepły...
Zatrzymuję się, otwieram maskę, a tam cała komora silnika obryzgana płynem chłodniczym (jak się później okazało), łapię za węża od chłodnicy a ten nawet się nie ugnie. Odkręcam powoli korek od zbiorniczka wyrównawczego, a spod korka para wali tak, że poparzyła mi rękę...
Myślę sobie oso chodzi <hmm> ale że miałem do domku jakieś 3 km i zapas litrowy płynu chłodniczego, po wlaniu go powoli dojechałem do garażu.
Szybkie oględziny... rozsadzony zbiorniczek płynu wyrównawczego... <niedowiarek>
ale jaka była jego przyczyna...? :-?
Poniedziałek... działając wspólnie i w porozumieniu z ojcem wymieniona uszkodzona część na nowy zbiorniczek płynu firmy Topran (gdyż tylko taki był dostępny), uzupełnienie płynu chłodniczego i odpowietrzenie układu.
Pora na kolejne oględziny na pracującym silniku... Górny wąż chłodnicy gorący, dolny zimny, dodatkowo wyciek z okolic termostatu.
Diagnoza na szybkiego - uszkodzony termostat :-?
Wczoraj wieczorem auto wylądowało u mechanika i czeka na wymianę termostatu (na szczęście miałem już takowy kupiony jakiś czas temu firmy Wahler).
Pytanie teraz takie... Czy uszkodzony termostat byłby przyczyną powstania tak dużego ciśnienia aby rozsadziło zbiorniczek?
Boję się, żeby dodatkowo nie była uszkodzona uszczelka pod głowicą :evil:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 lis 2011, 09:05

Bastek, a temperatura skoczyła Ci mocno w górę?? Termostat się mógł zablokować w pozycji zamkniętej i auto by się nadmiernie przegrzewało ale to byś zobaczył po wskaźniku... Być może i uszczelka do wymiany :-/

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2011, 09:30

Niki20 pisze:Bastek, a temperatura skoczyła Ci mocno w górę?? Termostat się mógł zablokować w pozycji zamkniętej i auto by się nadmiernie przegrzewało ale to byś zobaczył po wskaźniku... Być może i uszczelka do wymiany :-/
... wiesz, gdyby mi wskaźnik działał to pewnie bym zobaczył temperaturę... niby głupota ale do tej pory nie uporałem się z tym problemem :-/ Człowiek na błędach się uczy... szkoda tylko że swoich :roll:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 lis 2011, 09:39

aha :-/ To termostat wymień i ten wskaźnik zrób ;-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2011, 09:47

Niki20 pisze:aha :-/ To termostat wymień i ten wskaźnik zrób ;-)
No dzisiaj mechanik ma działać z termostatem, bo niestety nie mam możliwości zrobienia tego samemu pod domem. Co do wskaźnika, to wezmę jakiś licznik na podmianę i sprawdzę, czy to ten rezystor siadł, czy coś innego...

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 15 lis 2011, 12:28

Niekoniecznie wskaznik w liczniku siadł. To raczej wina samego czujnika na króćcu przy bloku silnika. Ten czujnik temperatury kosztuje cos ok 20 zł zamiennik włoskiej firmy EPS.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2011, 13:27

KORU pisze:Niekoniecznie wskaznik w liczniku siadł. To raczej wina samego czujnika na króćcu przy bloku silnika. Ten czujnik temperatury kosztuje cos ok 20 zł zamiennik włoskiej firmy EPS.
Czujnik o którym mówisz zmieniałem na próbę na nowy ori i nie pomogło. Poza tym wskaźnik poziomu paliwa również leży na zerze pomimo, iż w baku jest ok 20l benzyny :-/
Stąd wnioskuję, że jest to wina licznika :-?

Awatar użytkownika
śmigacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 266
Rejestracja: 11 sty 2010, 20:43
Lokalizacja: zamość

Post autor: śmigacz » 15 lis 2011, 15:52

mogę się mylić, ale czy w korku zbiorniczka wyrównawczego nie ma żądnego odpowietrznika ? Mogła by być to przyczyna rozsadzenia zbiorniczka

Magick28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 lip 2011, 15:54

Post autor: Magick28 » 15 lis 2011, 15:52

Bastek pisze:Czujnik o którym mówisz zmieniałem na próbę na nowy ori i nie pomogło. Poza tym wskaźnik poziomu paliwa również leży na zerze pomimo, iż w baku jest ok 20l benzyny :-/
Stąd wnioskuję, że jest to wina licznika :-?
Mam dokładnie to samo kolego, i jest to wina licznika w moim przypadku.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 lis 2011, 16:42

śmigacz pisze:mogę się mylić, ale czy w korku zbiorniczka wyrównawczego nie ma żądnego odpowietrznika ? Mogła by być to przyczyna rozsadzenia zbiorniczka
Tak kolego, masz rację. I to jest właśnie kolejna część którą muszę sprawdzić :-/ Jeżeli będzie wadliwa to znowu wycieczka do ASO mnie czeka :-?

... Kilka minut temu odebrałem telefon od mechanika... Wiadomość wydaje się optymistyczna. Wymiana termostatu pomogła i już nie pompuje ciśnienia w układ. To dobrze, bo już się bałem, że będzie to wina uszczelki 8-)
Jaki jest stan faktyczny, to okaże się jutro jak odbiorę auto. Dzisiaj już niestety nie zdążę bo do pracy trzeba iść :-P

Awatar użytkownika
Wojtek1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:43
Lokalizacja: LTM

Post autor: Wojtek1985 » 15 lis 2011, 17:12

Kolego odnośnie tego wskaźnika poziomu paliwa i temperatury to możesz mieć walnięty regulator napięcia czy jakoś tak się to nazywa. Takie małe czarne coś z trzema bolczykami przykręcane z tyłu do licznika, po tej stronie co obrotomierz. Jak wyciągniesz licznik to zobaczysz któro to. Ja miałem podobnie i po zmianie pomogło.

To zaznaczone na czerwono.

Zablokowany

Wróć do „Archiwum starych zdjęć.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl