[2.0 ABK] zamiana cewki
[2.0 ABK] zamiana cewki
Witam chciałem wymienić cewkę na inną też od audi. na starej mam przebicie.
ponieważ były dwa rodzaje cewek.
ale niestety różnią się kostkami i kolorami kabli.
połączenie według pinów 1,2,3.nic nie dało.
moja stara cewka:
a chcę zmienić na tą:
kolory starych kabli to:
brązowy
zielony
czarny
a kolory z nowej cewki to:
brązowo-czerwony
zielony
czarno-niebieski
Pytanie jest które kable ze starej połączyć z którymi z nowej?
chyba są osoby które przerabiały ten temat, a niema jeszcze takiego tematu.
ponieważ były dwa rodzaje cewek.
ale niestety różnią się kostkami i kolorami kabli.
połączenie według pinów 1,2,3.nic nie dało.
moja stara cewka:
a chcę zmienić na tą:
kolory starych kabli to:
brązowy
zielony
czarny
a kolory z nowej cewki to:
brązowo-czerwony
zielony
czarno-niebieski
Pytanie jest które kable ze starej połączyć z którymi z nowej?
chyba są osoby które przerabiały ten temat, a niema jeszcze takiego tematu.
ja tez próbowałem tego numeru z zamiana cewek niestety też sie nie udało musiałem kupić taką sama cewkę podobno ta cewwka na większą kostkę ma jakieś inne rezystancje mimo że na bank była sprawna nie działała nie wiem na sto procent czemu tak jest ale mnie osobiście to się nie udało musiałem kupić taką jaka była w oryginale
Powiem ci tak... Nie spotkałem sie z przypadkiem, w którym je zakładano. Twoja cewka ma wbudowany moduł i była stosowana w większości VW, audi, seatów, natomiast ta druga jest z osobnym modułem zapłonowym i spotykałem ja zwykle w starszych golfach, albo w 80tkach o silnikach PM, ABT itd... Pewności niemam, ale ze żródeł i schematów spróbuj ja podłączyć tak:
twoja cewka --> druga cewka
pin1 --> pin3
pin2 --> pin2
pin3 --> pin1
Ogólnie mówiąc nalezy pin 1 z pinem 3 podpiać "od du** strony"
Łba se za to niedam odciać, ale myśle, że powinno ruszyć, jesli nie, to by znaczyło, że cewka ta sie nie nada. <ok>
Swoją drogą dziwne, że masz przebicie... Zwykle padały tak, że nie dawały iskry, lub się topiły
twoja cewka --> druga cewka
pin1 --> pin3
pin2 --> pin2
pin3 --> pin1
Ogólnie mówiąc nalezy pin 1 z pinem 3 podpiać "od du** strony"
Łba se za to niedam odciać, ale myśle, że powinno ruszyć, jesli nie, to by znaczyło, że cewka ta sie nie nada. <ok>
Swoją drogą dziwne, że masz przebicie... Zwykle padały tak, że nie dawały iskry, lub się topiły
nie zgodzę sie z kolegą mackiem ja mam trzy audi i tych cewek nie da się podmienić zmieniając nawet piny nie ma szans żeby działało przerabiałem ten temat ta cewka na dużą kostkę u mnie działa działa tylko w tym audi które było oryginalnie w nią wyposażone a co do awari cewki u mnie też padła w taki sposób że miała przebicie i niestety zapłon nie pacał
No właśnie... Na chłopski rozum powinno hulać, dlatego sie fatygowałem z postem wyżejJarewa pisze:Musi działać jeżeli mamy cewkę od ABT . Moje programy podają że jest taki sam impuls (wyzwolenie) dla modułu. A rezystancja nie gra roli.
Ja mam 4 audijaro7427 pisze:nie zgodzę sie z kolegą mackiem ja mam trzy audi i tych cewek nie da się podmienić
Nie pisałem, że sie da podmienic na 100%, dlatego poczekajmy, aż mati86 pójdzie do stodoły i załozy tę cewke i da nam znać
[ Dodano: 2011-11-15, 23:14 ]
Widocznie w moim przypadku musiał już ktoś być przede mną w tym aucie, chyba, że ostatki produkcji juz miały taką <ok>Jarewa pisze:PM miały inna jeszcze niż ABT
niestety moje obawy się potwierdziły nie da się założyć tej cewki.
podpiąłem tak jak mówił maciek i nic chodź bym heblował cały dzień
próbowałem wszystkich kombinacji i niema szans żeby to działało, jak ktoś nie wierzy to się mogę założyć o 100 że nie podepnie tego :shock:
to tyle ode mnie na ten temat.
podpiąłem tak jak mówił maciek i nic chodź bym heblował cały dzień
próbowałem wszystkich kombinacji i niema szans żeby to działało, jak ktoś nie wierzy to się mogę założyć o 100 że nie podepnie tego :shock:
to tyle ode mnie na ten temat.
Witam wszystkich forumowiczów. Podepnę się pod temat ponieważ od dłuższego czasu borykam się z problemem dziwnych zachowań układu wysokiego napięcia, nadmienię że moja niunia jest po remoncie głowicy(planowanie, wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych, dotarcie gniazd zaworowych), wymianie rozrządu, oleju, filtrów, pasków, świec, przewodów wys. napięcia, kopułki i palca, czyli chyba wszystko ale przejdźmy do rzeczy od dłuższego czasu obserwuję jak obroty silnika bardzo często dziwnie zanikają jakby na ułamek sekundy ktoś non stop odcinał prąd na cewce czy module. Nie wiem co może być tego przyczyną czy cewka, czy moduł, czy może czujnik halla. W moim aucie jest cewka z oddzielnym modułem jak cewka z foto 2 kolegi Mati86. Proszę pomóżcie