Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] zamiana cewki

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

[2.0 ABK] zamiana cewki

Post autor: mati86 » 14 lis 2011, 13:13

Witam chciałem wymienić cewkę na inną też od audi. na starej mam przebicie.
ponieważ były dwa rodzaje cewek.
ale niestety różnią się kostkami i kolorami kabli.
połączenie według pinów 1,2,3.nic nie dało.
moja stara cewka:
Obrazek

a chcę zmienić na tą:
Obrazek

kolory starych kabli to:
brązowy
zielony
czarny

a kolory z nowej cewki to:
brązowo-czerwony
zielony
czarno-niebieski

Pytanie jest które kable ze starej połączyć z którymi z nowej?
chyba są osoby które przerabiały ten temat, a niema jeszcze takiego tematu.

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 14 lis 2011, 21:46

ja tez próbowałem tego numeru z zamiana cewek niestety też sie nie udało musiałem kupić taką sama cewkę podobno ta cewwka na większą kostkę ma jakieś inne rezystancje mimo że na bank była sprawna nie działała nie wiem na sto procent czemu tak jest ale mnie osobiście to się nie udało musiałem kupić taką jaka była w oryginale

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 15 lis 2011, 19:35

Powiem ci tak... Nie spotkałem sie z przypadkiem, w którym je zakładano. Twoja cewka ma wbudowany moduł i była stosowana w większości VW, audi, seatów, natomiast ta druga jest z osobnym modułem zapłonowym i spotykałem ja zwykle w starszych golfach, albo w 80tkach o silnikach PM, ABT itd... Pewności niemam, ale ze żródeł i schematów spróbuj ja podłączyć tak:

twoja cewka --> druga cewka
pin1 --> pin3
pin2 --> pin2
pin3 --> pin1

Ogólnie mówiąc nalezy pin 1 z pinem 3 podpiać "od du** strony"

Łba se za to niedam odciać, ale myśle, że powinno ruszyć, jesli nie, to by znaczyło, że cewka ta sie nie nada. <ok>

Swoją drogą dziwne, że masz przebicie... Zwykle padały tak, że nie dawały iskry, lub się topiły :-P

Awatar użytkownika
jaro7427
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:30
Lokalizacja: ETM

Post autor: jaro7427 » 15 lis 2011, 21:19

nie zgodzę sie z kolegą mackiem ja mam trzy audi i tych cewek nie da się podmienić zmieniając nawet piny nie ma szans żeby działało przerabiałem ten temat ta cewka na dużą kostkę u mnie działa działa tylko w tym audi które było oryginalnie w nią wyposażone a co do awari cewki u mnie też padła w taki sposób że miała przebicie i niestety zapłon nie pacał

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lis 2011, 22:08

Musi działać jeżeli mamy cewkę od ABT . Moje programy podają że jest taki sam impuls (wyzwolenie) dla modułu. A rezystancja nie gra roli.

PM miały inna jeszcze niż ABT.

Zawsze można zrobić test na stole czy dobra cewka.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 15 lis 2011, 23:11

Jarewa pisze:Musi działać jeżeli mamy cewkę od ABT . Moje programy podają że jest taki sam impuls (wyzwolenie) dla modułu. A rezystancja nie gra roli.
No właśnie... Na chłopski rozum powinno hulać, dlatego sie fatygowałem z postem wyżej :-P
jaro7427 pisze:nie zgodzę sie z kolegą mackiem ja mam trzy audi i tych cewek nie da się podmienić
Ja mam 4 audi :-P
Nie pisałem, że sie da podmienic na 100%, dlatego poczekajmy, aż mati86 pójdzie do stodoły i załozy tę cewke i da nam znać :-P

[ Dodano: 2011-11-15, 23:14 ]
Jarewa pisze:PM miały inna jeszcze niż ABT
Widocznie w moim przypadku musiał już ktoś być przede mną w tym aucie, chyba, że ostatki produkcji juz miały taką <ok> :-P

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 19 lis 2011, 16:33

sorki panowie ale nie miałem czasu się tym zająć bo byłem w niemczech ;-)
jutro zobaczę czy będzie działać ale ostatnio próbowałem tak podłaczyć i nie działało. :-(
sprawdzę jutro ostatni raz. :-/

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 lis 2011, 16:46

Wtrącę swoje kilka słów. Jako, że szukałem u siebie problemu z zapłonem. Wymieniłem w NM cewkę wraz z modułem od ABT i wszystko działa.

W przypadku tych dwóch cewek powinno wszystko grać. Posprawdzaj tylko gdzie masz "+" wchodzący do cewki z modułu. To jedyna różnica , która się może pojawić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2011, 20:20

ABK

Obrazek

ABT

Obrazek

PM motronc powyżej 90r

Obrazek

PM jetronic 88-90r

Obrazek

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 21 lis 2011, 13:42

niestety moje obawy się potwierdziły ;-) nie da się założyć tej cewki.
podpiąłem tak jak mówił maciek i nic chodź bym heblował cały dzień :-(
próbowałem wszystkich kombinacji i niema szans żeby to działało, jak ktoś nie wierzy to się mogę założyć o 100 że nie podepnie tego :shock:
to tyle ode mnie na ten temat.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 21 lis 2011, 15:31

Sprawdzałeś przejścia prądu z modułu do cewki oraz czy sama cewka jest zdrowa? Bez względu na moduł cewka powinna ożyć mając sygnał bezpośredni.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lis 2011, 23:03

mati86 pisze:próbowałem wszystkich kombinacji
I to wystarczy. To jest moduł i byłeś jak saper miałeś tylko jedno podejście. Drugie już nie będzie mosfety nie wytrzymają.

Awatar użytkownika
LYSY81222
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:09
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: LYSY81222 » 25 lis 2011, 21:18

Witam wszystkich forumowiczów. Podepnę się pod temat ponieważ od dłuższego czasu borykam się z problemem dziwnych zachowań układu wysokiego napięcia, nadmienię że moja niunia jest po remoncie głowicy(planowanie, wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych, dotarcie gniazd zaworowych), wymianie rozrządu, oleju, filtrów, pasków, świec, przewodów wys. napięcia, kopułki i palca, czyli chyba wszystko :-P ale przejdźmy do rzeczy od dłuższego czasu obserwuję jak obroty silnika bardzo często dziwnie zanikają jakby na ułamek sekundy ktoś non stop odcinał prąd na cewce czy module. Nie wiem co może być tego przyczyną czy cewka, czy moduł, czy może czujnik halla. W moim aucie jest cewka z oddzielnym modułem jak cewka z foto 2 kolegi Mati86. Proszę pomóżcie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl