Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Problem z VAG-iem

pimpam

[B4 2.8 AAH] Problem z VAG-iem

Post autor: pimpam » 15 lis 2011, 23:25

Witam koledzy, dziś zakupiłem kabel VAG KKL USB od viaken, którego polecają forumowicze. Bardzo się ucieszyłem, no bo w końcu sam będę sobie autko diagnozował, no ale przy próbie komunikacji ze sterownikiem już mi mina zrzedła. Vag-com daje mi taki komunikat (zarówno wersja 311.2 jak i 208.1)

Obrazek

Program widzi interfejs, natomiast nie może się połączyć ze sterownikiem. Oto jakie kroki robiłem przy podłączaniu:
wpinałem adapter w gniazdo w skrzynce bezp.,
łączyłem z vag-iem podpiętym do kompa(przed podłączeniem komp był resetowany,
włączałem zapłon,
odpalałem program, ustawiałem właściwy port, dawałem test, auto scan,01-engine i nic, przy każdej próbie ten komunikat.

Próbowałem nawet odpalić auto i wtedy się łączyć, ale tez nic mi to nie dało. Wyłączyłem nawet antyvira i program do ochrony przed spywarem, również na próżno, sterowniki pod windows 7 mam również. Próbowałem na dwóch gniazdach usb i nic, kabel instalował się domyślnie na porcie 7 więc w ustawieniach zmieniałem go na 2, bo wiem, że vag-com czyta tylko porty 1-4, i też d..a :evil: Nie wiem co jeszcze mam/mogę zrobić, będę wdzięczny za porady <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lis 2011, 00:12

Masz ABS? Łączy się z nim?

Spróbuj ustawić w ustawieniach przed połączeniem z silnikiem:
start bound 9600
blk 25
char 0

pimpam

Post autor: pimpam » 16 lis 2011, 01:43

Wiesz co mam ABS, ale nie próbowałem się z nim łączyć, rano spróbuje twoich ustawień, u mnie start bound było na 0,a to prędkość przesyłu może to było problemem......jak wstanę to sprawdzę i napiszę.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 lis 2011, 08:13

nie znam się za bardzo na komputerach ani na diagnostyce ale powiem jak jest u mnie...przed połączeniem z komputerem samochodu muszę przetestować za każdym razem program ...w opcjach wybierasz test i leds...jeżeli jest ok dopiero możesz próbować dalej....jak miałem Viste w laptopie to musiałem też uruchamiać program jako administrator bo tez nie chciał działać normalnie....ważny jest też port USB w który włożyłeś wtyczkę...oprócz wyboru portu w programie no i numeru portu COM w sprzęcie laptopa....za każdym razem też muszę wrzucać craka bo jeżeli nie działa jako wersja zarejestrowana to d..pa z diagnostyki....

pimpam

Post autor: pimpam » 16 lis 2011, 08:47

januszbin pisze:przed połączeniem z komputerem samochodu muszę przetestować za każdym razem program ...w opcjach wybierasz test
Test robię za kazdym razem, jak się nie udaje to leds nie ma co nawet próbować, bo też nic z tego.
januszbin pisze:musiałem też uruchamiać program jako administrator
Tego nie próbowałem i napewno sprawdzę.
januszbin pisze:za każdym razem też muszę wrzucać craka bo jeżeli nie działa jako wersja zarejestrowana to d..pa z diagnostyki....
Mam pełne wersje 208.1 i 311.2 przy każdym włączeniu programu nawet próbowałem Polski vag 4.9 i ten zagramaniczny też :mrgreen: i nic z tego, choć też mam pełne wersje.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 16 lis 2011, 09:16

walczyłem z tym problemem chyba z rok ...w końcu kupiłem sobie starego della na allegro z Windows XP i jest ok....system też potrafi skomplikować wszystko nie wiem jak z Windows 7..

pimpam

Post autor: pimpam » 16 lis 2011, 14:45

No nie wiem, jadę załatwić parę spraw wrócę zrobię co pisaliście jak nie podziała to albo macie jakieś inne pomysły, żeby pozmieniać w ustawieniach czy coś albo postawie na drugiej partycji XP i tylko mu stery wrzucę i tak spróbuję na czystym świeżym systemie.

[ Dodano: 2011-11-16, 14:44 ]
Więc tak, niestety komunikat mam ciągle ten sam i nieważne co bym kombinował wyskakuje mi ten sam komunikat. Znajomy mechanik, który w zeszłym roku podpinał go u siebie, mówił, że łączył się bez problemu ale nie przez vag-com , ale program vcds, mówił też, że vag-iem się nie połączę, nie ma bata bo to starsze auto i vag go nie obsłuży. Panowie prośba - pomóżcie coś :cry:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lis 2011, 17:14

Zobacz na winxp czy zadziała, możesz spróbować zainstalować xp na wirtualnej maszynie (np. przez program Oracle Virtualbox albo vwmare workstation), tylko trzeba "przekierować" urządzenie usb na taki system.

pimpam

Post autor: pimpam » 16 lis 2011, 19:35

Mam już xp na drugiej partycji, czysty nic prócz sterowników i będę szedł na nim próbować. I dam znać co wyszło. Kabel mam taki + przejściówka
Obrazek

I pytanie dla pewności w czarnej wtyczce wiem gdzie plus, a gdzie masa, w białej jak jest?
bo na przejściówce jest wtyk na linię K i L i który wtyk jest który?? 1czy 2 ? To będę miał pewność, że dobrze podłączam


Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lis 2011, 20:18

Odwrotnie ich nie podłączysz bo mają te wtyczki inaczej ścięte brzegi.
A zapala się ta dioda na vagu jak podłączysz do gniazda OBD? Bo jak nie to nie masz zasilania na tym gnieździe.

pimpam

Post autor: pimpam » 16 lis 2011, 20:40

Tak dioda się zapala i tak na wtykach są znaki na czarnym + i - na białym K i L i tak czarny jest dobrze podpięty bo dioda świeci znaki są na ściance wtyku i zasilanie jest dobrze wpięte jak tymi znaczkami jest ten wtyk skierowany w stronę kabiny i zastanawiałem się czy tak samo ten biały ma wchodzić, bo wchodzi i tą stroną i odwrotnie tylko raz wchodzi delikatnie raz ciężej, i chciałem się upewnić na 101%

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lis 2011, 21:29

Popatrz na ścięte rogi we wtyczce i gnieździe a nie pchasz na wszelkie możliwe sposoby. Gdzieś na forum był schemat które to jest linia K a która L w gnieździe.

Jeszcze możesz pobawić się w ustawieniach zaawansowanych wirtualnego portu com. Z tego co pamiętam to gdzies pisało w zaleceniach aby dać timeout (jak dobrze pamiętam) na 1 sekundę a prędkość wysyłania i odbierania na 4096.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 lis 2011, 21:34

czy sekundy na guglu Obrazek

pimpam

Post autor: pimpam » 16 lis 2011, 22:59

No to dobrze wkładam wtyczki tj. na schemacie wyżej, efekt był taki, że dwa razy mi się pompa paliwa włączyła ale nic poza tym, zobaczę jeszcze na te ustawienia... oj nie wiedziałem, że to będzie takie trudne i toporne, ale coś za coś może się uda, chyba, że macie jeszcze jakieś rady?

[ Dodano: 2011-11-16, 23:01 ]
A tak nawiasem to prawda co mi znajomy powiedział, że vag-iem się nie połączę :?:

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 lis 2011, 23:33

Nie prawda. Jak masz Vag 3.11 to z wiekszoscia starych aut sie połączysz. To ze pompa Ci sie załaczyła to masz moze cos pogrzane w instalacji. Wpinasz wtyczki podpinasz do lapka, przekrecasz kluczyk. Powinna sie na fejsie swiecic dioda. Łączysz sie programem ze sterownikiem, zadna filozofia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl