[B4 2.8 AAH] Problem z VAG-iem
[B4 2.8 AAH] Problem z VAG-iem
Witam koledzy, dziś zakupiłem kabel VAG KKL USB od viaken, którego polecają forumowicze. Bardzo się ucieszyłem, no bo w końcu sam będę sobie autko diagnozował, no ale przy próbie komunikacji ze sterownikiem już mi mina zrzedła. Vag-com daje mi taki komunikat (zarówno wersja 311.2 jak i 208.1)
Program widzi interfejs, natomiast nie może się połączyć ze sterownikiem. Oto jakie kroki robiłem przy podłączaniu:
wpinałem adapter w gniazdo w skrzynce bezp.,
łączyłem z vag-iem podpiętym do kompa(przed podłączeniem komp był resetowany,
włączałem zapłon,
odpalałem program, ustawiałem właściwy port, dawałem test, auto scan,01-engine i nic, przy każdej próbie ten komunikat.
Próbowałem nawet odpalić auto i wtedy się łączyć, ale tez nic mi to nie dało. Wyłączyłem nawet antyvira i program do ochrony przed spywarem, również na próżno, sterowniki pod windows 7 mam również. Próbowałem na dwóch gniazdach usb i nic, kabel instalował się domyślnie na porcie 7 więc w ustawieniach zmieniałem go na 2, bo wiem, że vag-com czyta tylko porty 1-4, i też d..a :evil: Nie wiem co jeszcze mam/mogę zrobić, będę wdzięczny za porady
Program widzi interfejs, natomiast nie może się połączyć ze sterownikiem. Oto jakie kroki robiłem przy podłączaniu:
wpinałem adapter w gniazdo w skrzynce bezp.,
łączyłem z vag-iem podpiętym do kompa(przed podłączeniem komp był resetowany,
włączałem zapłon,
odpalałem program, ustawiałem właściwy port, dawałem test, auto scan,01-engine i nic, przy każdej próbie ten komunikat.
Próbowałem nawet odpalić auto i wtedy się łączyć, ale tez nic mi to nie dało. Wyłączyłem nawet antyvira i program do ochrony przed spywarem, również na próżno, sterowniki pod windows 7 mam również. Próbowałem na dwóch gniazdach usb i nic, kabel instalował się domyślnie na porcie 7 więc w ustawieniach zmieniałem go na 2, bo wiem, że vag-com czyta tylko porty 1-4, i też d..a :evil: Nie wiem co jeszcze mam/mogę zrobić, będę wdzięczny za porady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
nie znam się za bardzo na komputerach ani na diagnostyce ale powiem jak jest u mnie...przed połączeniem z komputerem samochodu muszę przetestować za każdym razem program ...w opcjach wybierasz test i leds...jeżeli jest ok dopiero możesz próbować dalej....jak miałem Viste w laptopie to musiałem też uruchamiać program jako administrator bo tez nie chciał działać normalnie....ważny jest też port USB w który włożyłeś wtyczkę...oprócz wyboru portu w programie no i numeru portu COM w sprzęcie laptopa....za każdym razem też muszę wrzucać craka bo jeżeli nie działa jako wersja zarejestrowana to d..pa z diagnostyki....
Test robię za kazdym razem, jak się nie udaje to leds nie ma co nawet próbować, bo też nic z tego.januszbin pisze:przed połączeniem z komputerem samochodu muszę przetestować za każdym razem program ...w opcjach wybierasz test
Tego nie próbowałem i napewno sprawdzę.januszbin pisze:musiałem też uruchamiać program jako administrator
Mam pełne wersje 208.1 i 311.2 przy każdym włączeniu programu nawet próbowałem Polski vag 4.9 i ten zagramaniczny też :mrgreen: i nic z tego, choć też mam pełne wersje.januszbin pisze:za każdym razem też muszę wrzucać craka bo jeżeli nie działa jako wersja zarejestrowana to d..pa z diagnostyki....
No nie wiem, jadę załatwić parę spraw wrócę zrobię co pisaliście jak nie podziała to albo macie jakieś inne pomysły, żeby pozmieniać w ustawieniach czy coś albo postawie na drugiej partycji XP i tylko mu stery wrzucę i tak spróbuję na czystym świeżym systemie.
[ Dodano: 2011-11-16, 14:44 ]
Więc tak, niestety komunikat mam ciągle ten sam i nieważne co bym kombinował wyskakuje mi ten sam komunikat. Znajomy mechanik, który w zeszłym roku podpinał go u siebie, mówił, że łączył się bez problemu ale nie przez vag-com , ale program vcds, mówił też, że vag-iem się nie połączę, nie ma bata bo to starsze auto i vag go nie obsłuży. Panowie prośba - pomóżcie coś :cry:
[ Dodano: 2011-11-16, 14:44 ]
Więc tak, niestety komunikat mam ciągle ten sam i nieważne co bym kombinował wyskakuje mi ten sam komunikat. Znajomy mechanik, który w zeszłym roku podpinał go u siebie, mówił, że łączył się bez problemu ale nie przez vag-com , ale program vcds, mówił też, że vag-iem się nie połączę, nie ma bata bo to starsze auto i vag go nie obsłuży. Panowie prośba - pomóżcie coś :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mam już xp na drugiej partycji, czysty nic prócz sterowników i będę szedł na nim próbować. I dam znać co wyszło. Kabel mam taki + przejściówka
I pytanie dla pewności w czarnej wtyczce wiem gdzie plus, a gdzie masa, w białej jak jest?
bo na przejściówce jest wtyk na linię K i L i który wtyk jest który?? 1czy 2 ? To będę miał pewność, że dobrze podłączam
I pytanie dla pewności w czarnej wtyczce wiem gdzie plus, a gdzie masa, w białej jak jest?
bo na przejściówce jest wtyk na linię K i L i który wtyk jest który?? 1czy 2 ? To będę miał pewność, że dobrze podłączam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak dioda się zapala i tak na wtykach są znaki na czarnym + i - na białym K i L i tak czarny jest dobrze podpięty bo dioda świeci znaki są na ściance wtyku i zasilanie jest dobrze wpięte jak tymi znaczkami jest ten wtyk skierowany w stronę kabiny i zastanawiałem się czy tak samo ten biały ma wchodzić, bo wchodzi i tą stroną i odwrotnie tylko raz wchodzi delikatnie raz ciężej, i chciałem się upewnić na 101%
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Popatrz na ścięte rogi we wtyczce i gnieździe a nie pchasz na wszelkie możliwe sposoby. Gdzieś na forum był schemat które to jest linia K a która L w gnieździe.
Jeszcze możesz pobawić się w ustawieniach zaawansowanych wirtualnego portu com. Z tego co pamiętam to gdzies pisało w zaleceniach aby dać timeout (jak dobrze pamiętam) na 1 sekundę a prędkość wysyłania i odbierania na 4096.
Jeszcze możesz pobawić się w ustawieniach zaawansowanych wirtualnego portu com. Z tego co pamiętam to gdzies pisało w zaleceniach aby dać timeout (jak dobrze pamiętam) na 1 sekundę a prędkość wysyłania i odbierania na 4096.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
No to dobrze wkładam wtyczki tj. na schemacie wyżej, efekt był taki, że dwa razy mi się pompa paliwa włączyła ale nic poza tym, zobaczę jeszcze na te ustawienia... oj nie wiedziałem, że to będzie takie trudne i toporne, ale coś za coś może się uda, chyba, że macie jeszcze jakieś rady?
[ Dodano: 2011-11-16, 23:01 ]
A tak nawiasem to prawda co mi znajomy powiedział, że vag-iem się nie połączę :?:
[ Dodano: 2011-11-16, 23:01 ]
A tak nawiasem to prawda co mi znajomy powiedział, że vag-iem się nie połączę :?:
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok