Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Strzały w dolot po wymianie rozrządu

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

[B4 ABK] Strzały w dolot po wymianie rozrządu

Post autor: sony190 » 16 lis 2011, 20:14

Witam
Problem zaczął się kiedy wymieniłem ostatnio rozrząd.Strzały występuja przy redukowaniu, przyspieszaniu nie ma reguły strzela jak mu się podoba.Czy te strzały mogą być spowodowane ewentulanym przestawieniem zapłonu po wymianie rozrządu?Czy to może coś innego?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 17 lis 2011, 05:13

Prawdopodobnie przesunął się wałek pośredni.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 lis 2011, 06:15

Wielce prawdopodobne że masz przestawiony zaplon i dlatego sprzela na gazie. Jak Jacek pisze mógł na zębach przestawic sie walek pośredni. Ustaw szybko ten zapłon tylko prawidłowo bo ABK jest strasznie czuły na ustawienie zapłonu a do tego grozi poważnym uszkodzeniem przepływomierza.

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 17 lis 2011, 20:43

Nie zdążyłem dzisiaj rano dojechać do mechanika poszedł strzał i rozerwało obudowe filtra powietrza..wymieniłem obudowe mechanik ustawił zapłon ale jest jeszcze gorzej niż było obroty falują auto nie ma mocy po prostu tragedia..ciężko znależć kogoś kto umie ustawić zapłon w ABK.Mam tylko nadzieje, że to ten przestawiony zapłon jest odpowiedzialny za te wystrzały bo jak nie to nie wiem gdzie szukać przyczyny.

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 17 lis 2011, 21:13

a mechanik zablokował sterownik? przed ustawieniem zapłonu? by ten nie korygował go sobie... ???

[ Dodano: 2011-11-17, 21:15 ]
https://audi80.pl/80-b4-20-abk-ustaw ... t13207.htm

https://audi80.pl/abk-b-4-ustawienie ... vt7816.htm

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 18 lis 2011, 05:14

Mechanik sprawdził ustawienie kół rozrządu?Bo jeśli jest tak jak pisałem to żadne ustawienie zapłonu nie pomoże twojemu autu ponieważ ustawiasz na znak na kole zamachowym a problem tkwi w tym że palec aparatu zapłonowego nie znajduje się w pozycji w której powinien.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 18 lis 2011, 06:08

krisiun1 pisze:Mechanik sprawdził ustawienie kół rozrządu?Bo jeśli jest tak jak pisałem to żadne ustawienie zapłonu nie pomoże twojemu autu ponieważ ustawiasz na znak na kole zamachowym a problem tkwi w tym że palec aparatu zapłonowego nie znajduje się w pozycji w której powinien.
Nie do końca tak jest. Akurat koło walka posredniego można ustawić nie koniecznie na znaki a zapłon i tak można ustawić prawidłowo albo przez obrót obudową aparatu zaplonowego albo poprzez obrót samą osią aparatu jak brakuje zakresu i na koniec obudową. Ale do rzeczy.
Najprawdopodobniej jak pisze delik mechanik nie zablokował sterownika a w ABK bez tego raczej ustawienie prawidłowo zapłonu jest mało realne. Chyba że jeszcze dochodzi nie[rawidłowy montaż rozrządu choć to wykluczam.

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 25 lis 2011, 21:22

Po kilkudniowej walce samochód już jeździ na gazie bez zarzutu.Niestety wiązało sie to z wymianą kliku rzeczy plus odpowiedni ustawienie zapłonu.Wymieniłem kable WN bo okazało się, że mają przebicie, kopułke bo urwał się w niej przewód który leci od cewki a palec i świeczki przy okazji też.Ale główna przyczyna wystrzałów była sonda lambda, która się po prostu skończyła.Jeśli ktoś be dzie chciał ustawić zapłon w ABK polecam Bosh serwis ul.Łęczycka -jedyne miejsce w Elblągu gdzie potrafią to dobrze zrobić.

[ Dodano: 2012-03-18, 14:05 ]
Musze odkurzyć stary temat bo problem wciąż jest i auto strzela na gazie i traci moc...ostatnio był naprawiany wielozawór, pojeździłem ponad miesiąc było dobrze i teraz znowu strzela..co nie wymienie auto pojeździ miesiąc i znowu to samo...najgorsze jest to, że nie idzie wyeliminować przygasania auta po dojeżdzie do skrzyżowania, gdy wcisne sprzegło obroty spadają gdzieś na 600 lub 700 i silnik przygasa a czasami gaśnie..Czy przyczyną tego może być już "dobity" przepływomierz od strzałów?no i co może być przyczyną tego że auto ma już prawie wszystko nowe a mimo to po miesiącu znowu zaczyna odmawia współpracy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl