[2.0 ABK LPG] Zaczyna odpalać i gaśnie
Jest lepiej bo czy z odpiętym czujnikiem czy nie to zapala co 5 sekund na 2 sekundy dobija do 1000rpm i pada. Zalałem go strzykawką z benzyną w dolot i zapala na dłużej, kopci i świece suche ale czarne. Jak już ma prawie 1000rpm to dodanie gazu momętalnie go gasi. Czy to objawy zepsutego przepływomierza? Klapka chodzi lekko. Mam drugi jutro podmienie tylko w tym drugim rezystancja zmienia się od 0,6kohma do 0,9kohma a powinno być do 1,5. Na końcu skali spada do wart. początkowej.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A masz dojście do VAGa? Jeżeli przepływka padła (źle pokazuje) można to odczytać z bloków pomiarowych. Vag-com pokazuje to w jednym z pierwszych 4 grup. Pierwsza jest zakodowana w wartościach od 000 do 255. Pozostałe są tylko, że opisy są nieprawdziwe. Należy wówczas kierować się tym co wyświetlone jest w ramce z jednostką miary a nie opisem pod nią. Przepływomierz pokazuje procentowe "załadowanie" silnika. Na wolnych obrotach powinna to być wartość od 13 do 20 %. Oczywiście nie każdy silnik tak samo pokaże.
Co do tego krótkotrwałego odpalania to jest fakt, że może pompka nim zostanie przyblokowana przez zawalony filtr mimo wszystko coś tam poda. Potem na normalną pracę nie jest w stanie zrobić odpowiedniego ciśnienia i układ odcina napięcie. Sprawdź jeszcze przekaźnik 30.
[ Dodano: 2011-11-10, 23:03 ]
Zapomniałem dodać. Jak świece suche to brak paliwa i tam trzeba szukać.
[ Dodano: 2011-11-11, 11:44 ]
Tak sobie myślę o tej wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Przydałoby się tam też wszystko sprawdzić. Może najnormalniej w świecie coś ci umknęło? Takie rzeczy się zdarzają. Czy odpinałeś wtryskiwacze benzynowe? Może kolejność jest zmieniona. Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcia tak 3 lub 4 zaczynając od koła zębatego rozrządu. Jak nie kopałeś w rozrządzie to nie masz zbytnio co myśleć, że może być źle ustawiony. Trudno jest, żeby coś samo z siebie się zepsuło nagle. Wstaw fotki, może coś się "rzuci w oczy".
Co do tego krótkotrwałego odpalania to jest fakt, że może pompka nim zostanie przyblokowana przez zawalony filtr mimo wszystko coś tam poda. Potem na normalną pracę nie jest w stanie zrobić odpowiedniego ciśnienia i układ odcina napięcie. Sprawdź jeszcze przekaźnik 30.
[ Dodano: 2011-11-10, 23:03 ]
Zapomniałem dodać. Jak świece suche to brak paliwa i tam trzeba szukać.
[ Dodano: 2011-11-11, 11:44 ]
Tak sobie myślę o tej wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Przydałoby się tam też wszystko sprawdzić. Może najnormalniej w świecie coś ci umknęło? Takie rzeczy się zdarzają. Czy odpinałeś wtryskiwacze benzynowe? Może kolejność jest zmieniona. Najlepiej jakbyś zrobił zdjęcia tak 3 lub 4 zaczynając od koła zębatego rozrządu. Jak nie kopałeś w rozrządzie to nie masz zbytnio co myśleć, że może być źle ustawiony. Trudno jest, żeby coś samo z siebie się zepsuło nagle. Wstaw fotki, może coś się "rzuci w oczy".
Pod pokrywą nie ma nic oprócz tej klapki na wałek, płukałem też odme chyba, że przez nią jakieś lewe powietrze łapie. Wtyczek też nie ma jak poprzepinać bo nie pasują inaczej itp. to nie Wartburg gdzie każdy przewód może być podpięty wszędzie Przeglądałem tematy z podobnymi problemami i była to przepływka, mam jeszcze jedną może będzie lepsza.Tak sobie myślę o tej wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów. Przydałoby się tam też wszystko sprawdzić. Może najnormalniej w świecie coś ci umknęło?
Tak były odpinane ale ich kolejności nie sposób pomylić bo są w listwie (nie ma tyle przewodu by je zamienić) a ich zamiana nic nie zmieni bo wszystkie na raz podają paliwo. Rozrząd był wymieniany ale już z pół roku temu, złe paliwo też wykluczam bo tankowanie też było już kilkaset km temu i ostatnio na benzynie jeździłem. Ojciec jedynie przestawiał aparat zapłonowy w jedną i w drugą nic to nie zmieniło a mogło skopać zapłon, mimo to zapali i chodzi równo a potem gaśnie. Jutro z rana zrobie fotki i ustawie jeszcze zapłon (rozrząd na kreski i palec do bloku).Czy odpinałeś wtryskiwacze benzynowe? Może kolejność jest zmieniona.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Otóż jeżeli chodzi o wtryskiwacze kolejność jest ważna. Po to są te małe zapinki z numerami. Dużo ludzi twierdzi, że ABK to FULLGRUPA. Czyli wychodziło by na to, że przed każdym cylindrem w okresie "oczekiwania" na wybuch mieszanka jest w kolektorze i czeka na wessanie poprzez otwarcie zawora ssącego danego cylindra. Jako, że cały cykl silnika 4-suwowego trwa 2 obroty (ssanie (tłok w dół), sprężanie (tłok w górę), wybuch i zaraz praca(oddanie energii z wybuchu i tłok znów w dół), następnie wydech(tłok znów musi pozbyć się spalin i idzie do góry). Poza tym nie można traktować ABK jako FULLGRUPA ponieważ nie pozwala na to budowa kolektora. 2 obroty stwarzają sytuację, kiedy to "pracujące" cylindry zasysały by mieszankę przygotowaną dla "oczekujących" cylindów(wówczas są tłoki wypychające spaliny a nie będące w stanie sprężania). Owszem ograniczają to zawory ale po coś są te numerki przy wtyczkach. Jak zamienisz (sprawdzałem to osobiście) autko zapali ale na krótko i bardzo nierówno.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Może coś w tym jest ale spróbuj podłączyć je na odwrót. Wówczas na pewno będzie źle chodził. Nawet mechaniczny wtrysk zachowuje kolejność a co dopiero elektryczna listwa wtryskowa. Tak samo w sekwencji. Pomylisz wtyczki do wtryskiwaczy gazowych i kaplica. Jakby to była FULLGRUPA to można by łączyć wtryski jak się komu podoba a tak nie jest. Sam doświadczyłem jak pozmieniałem kolejność. Już bardziej ABT jest Fullgrupą. No i gaźniki.
Dobra mniejsza z tym(żeby zamienić wtyczki musiałbym rozebrać listwe). Tak czy siak nie ma na niej napięcia, dziś przeglądne schematy to może jutro sprawdze przewód. Jak to nie on to komp do wymiany.
Przyszły przewody do VAGa ale nie chciał się skonfigurować a siedzieć na polu przy takiej pogodzie mi się długo nie chciało.
Przyszły przewody do VAGa ale nie chciał się skonfigurować a siedzieć na polu przy takiej pogodzie mi się długo nie chciało.
Nie mam takiego przekaźnika. Patrząc na schemat nie mogę rozkminić gdzie dalej idzie przewód z bezpiecznika, różowo-biały wychodzi z niego i idzie obok pedału sprzęgła przez sciane grodziową gdzieś do komory silnika. Na schemacie idzie do obwodu 26 ale nie wiem gdzie on się znajduje. Jeśli idzie to już prosto do akumulatora to podepne to na krótko i sprawdze czy będzie działał?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Co jak co ale ja bym się nie bawił w podpinanie na krotko do akumulatora bo dopiero wtedy możesz sobie zwalić ECU. Lepiej (jak masz w laptopie winXP), kliknij prawym na mój komputer. Odnajdź menadżera urządzeń i znajdź USB interface. Tam z zaawansowanych ustawieniach odnajdź porty i ustaw go na COM4. Coś już może z tego portu korzystać (w użyciu) ale to zignoruj. Następnie Vag Com też trzeba ustawić na port COM4. Mimo wszystko może Vag ci coś pokaże.