Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 paź 2011, 18:53

Przemo95 pisze:dodam że jak chce połączyc z samochodem to miga kontrolka check
To akurat jest jak najbardziej normalne ;-)
Co do programu to się z nim pierwszy raz spotkałem.
Kabel masz ustawiony na tym samym porcie co program :?:

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 09 paź 2011, 18:54

axell, tak kabel i program ustawione są na com2

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 paź 2011, 18:57

To przesiądź się na Vag Com 311.2n i będziesz miał po kłopocie, bo jeżeli łączysz się z boschem to przy tym programie Twoje próby są skazane na porażkę

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 paź 2011, 19:22

axell pisze:To przesiądź się na Vag Com 311.2n i będziesz miał po kłopocie, bo jeżeli łączysz się z boschem to przy tym programie Twoje próby są skazane na porażkę
Ano ...vw toolem się nie połączysz ze starym boschem ,tam nawet nie ma opcji zmiany start boud ...tylko 3.11n cię ratuje ;-)

Awatar użytkownika
Przemo95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1323
Rejestracja: 22 sie 2008, 13:34
Lokalizacja: Płońsk

Post autor: Przemo95 » 10 paź 2011, 17:47

próbowałem tym vag com ale coś mi nie idzie ;/. Przy vagcom jak chce podłaczyc z samochodem to nie miga kontrolka check. Wybieram audi 80b4, klikam start i po chwili program sie wyłacza.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 10 paź 2011, 17:59

Przemo95 pisze:próbowałem tym vag com ale coś mi nie idzie ;/. Przy vagcom jak chce podłaczyc z samochodem to nie miga kontrolka check. Wybieram audi 80b4, klikam start i po chwili program sie wyłacza.
Poszło PW z instrukcją <ok>

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 15 paź 2011, 15:27

Proszę o analizę logów Log (0 - 000)
Dodam że mam soft od Kostrz'a i wtryski AFN.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 paź 2011, 16:04

mody86 pisze:Proszę o analizę logów Log (0 - 000)
Dodam że mam soft od Kostrz'a i wtryski AFN.
A co tu mozna analizować :-P ,bosch jest skromny z danymi ;-) kąt wtrysku w zasadzie ok ,choć powinien być raczej około 50 ale może być i 58 ,dawka również i to by było na tyle ...a co nie jedzie jak powinien :?:

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 16 paź 2011, 10:44

jechać jedzie ale czasem jest taka jakby dziura w gazie dodaję gazu i się zastanowi i dopiero ciągnie dlatego myślałem że może coś nie tak z ustawieniami.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 paź 2011, 13:08

mody86 pisze:jechać jedzie ale czasem jest taka jakby dziura w gazie dodaję gazu i się zastanowi i dopiero ciągnie dlatego myślałem że może coś nie tak z ustawieniami.
Takich rzeczy nie zobaczysz w logach statycznych , w dynamicznych rownież ,bo to bosch ...A przyczyną tej jak piszesz " dziury w gazie "jest na 99,9% nastawnik potencjometryczny i jego opużniona reakcja na sygnał z kompa ...to jest jeden z wielu objawów jego zużywania się ...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 paź 2011, 18:32

Pacjent Passat 98' AFN, przerywa (nastawnik zapewne) i czuje pacjent spory spadek mocy.
Obrazek
Rzućcie okiem, niestety tylko dynamiczne bo niestety nie ma się gdzie rozbujać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 paź 2011, 20:39

axell pisze:Pacjent Passat 98' AFN, przerywa (nastawnik zapewne) i czuje pacjent spory spadek mocy.
axell, Mało prawdopodobne ...bo w AFN -ach brudny nastawnik to raczej bardzo rzadki przypadek,choć nie niemożliwy .Było lepiej sprawdzić blok 011 ,bo spory spadek mocy będzie z przeładowania ...

[ Dodano: 2011-10-17, 20:41 ]
axell pisze:Rzućcie okiem, niestety tylko dynamiczne bo niestety nie ma się gdzie rozbujać.
Chciałeś powiedzieć statyczne :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 paź 2011, 20:50

No to następnym razem ustawie się z nim na jakąś sesję nocną to spróbuję do tego dynamiczne dorzucić. Tu mnie trochę zastanawia tak duża różnica ciśnień.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 paź 2011, 22:19

axell pisze:Tu mnie trochę zastanawia tak duża różnica ciśnień.
A gdzie Ty je tu widzisz :-P bo na pewno nie w tych logach ;-) Podeślij do mnie tego AFN-a :-P o ile nie stoją mu kierownice w turbinie to się go uzdrowi ;-)

c08retti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 gru 2010, 00:25
Lokalizacja: Gdansk

wyamagana i rzeczywista wartość grupy 004 - 1z 90km

Post autor: c08retti » 18 lis 2011, 21:22

witam, ostatnio wziąłem się za ustawianie kata wtrysku.

kat wtrysku w 2 polu bloku bs 000 miałem = 53-55
ale w bloku MB 004 miałem :
Specified starT....................Actual start
2 to -3...............................2 to -3
°ATDC................................°BTDC
=2,1..................................=1,3

A W BLOKU BS 004 MIALEM:

Specified star..................Actual start
2 to -3..............................2 to -3
°BTDC.............................°BTDC
=17,4...............................=1,3


skoro wartość rzeczywista nie sięgała wymaganej poruszałem pompa i ustawiłem

Specified star..................... Actual start
2 to -3...............................2 to -3
°ATDC................................°BTDC
=2,1................................... =(skacze)od 1,8-2,1

teraz kat wtrysku w 2 polu bloku MB 000 mam = 61-63

na wykresie tdi timing punkt leży centralnie na zielonej Lini...-czyli jest przyspieszony

Z tego co czytałem to kat powinienem mieć na 49-51 i punkt powinien leżeć na niebieskiej Lini (środkowej) i teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem ze tak kat przyspieszyłem ???

czemu wartości rzeczywiste w bloku 004 nie osiągają wymaganych przy koncie 53 tak jak wcześniej miałem ustawiony ???

WSZYSTKIE POMIARY I USTAWIENIA DOKONYWAŁEM NA ROZGRZANYM SILNIKU. narazie mrozów nie było jeszcze dużych ale pali ok i jest trochę żywszy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl