Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 NG] Ciężko jeździ na PB, duże spalanie na LPG i ssanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

[B4 NG] Ciężko jeździ na PB, duże spalanie na LPG i ssanie

Post autor: primo121 » 15 lis 2011, 22:01

Witam Wszystkich klubowiczów.

Mam problem ze swoją Audi.

Porobiłem ostatnio trochę rzeczy a więć i trzya już obroty na LPG i nie ma falowania na LPG, zmieniłem talerzyk nad filtrem powietrza i wyregulowałem go aby nie był troszkę opadnięty jak ostatni i przez co była lekka szczelina i więcej palił, zmieniłem i ustawiłem i od razu za 50 zł 50 km wiecej robilem na gazie, ale tylko 2 tygodnie.

PROBLEM 1 :
Nie jeździłem jakiś miesiąć na PB i jak zapalę na PB to zgaśnie, ale jak przełączę w czasie jazdy z LPG to jakoś jedzie, ale ciężko, normalnie biegi zmieniam i wogole , byle nie puścić na luz bo zgaśnie. a tak troche szarpanie ale idzie. Aha na wyższych obrotach lepiej, na niższych ciężko. Co to może być? Wtryski ? czy może filtr paliwa albo cos ?



PROBLEM 2 :
Na LPG duże spalanie, gaz był ustawiany u gazownika juz ze 3 razy i aktualnie dobrze przykręcony że jak zrobiłem ten talerzyk to tak palił mało a teraz jakoś dużo. za 50 zł ciężko 150 km zrobić na LPG. przy cenie 2,80 zł.
Co może wpływać na spalanie gazu jeszcze albo co z tym zrobić ? Może jakiś pomysł ?
Dolot szczelny, wszystko sprawdzone, mikser i redukttor nie mają więcej niż 3 miesiące.



PROBLEM 3: Problem ze ssaniem, może przez to tak dużo pali. Jakby coś się zacinało , temp wody rośnie a na ssaniu dalej trzyma wyższe obroty ok 2 tys, i wydobywa się dużo dymu, kolor normalny ale naprawdę dużo że aż każdy sie patrzy jak jadę.
Sposób na to jest taki że odłączę na 5 sekund krokowy silniczek i podłączę i już tak coś cyka nad przepływką (nie wiem jak to się nazywa) i obroty są 900 i nie dymi wogóle, tzn normalnie jak każdy. Aha i przestaje być słyszany taki odgłos zasysania w okolicy filtra powietrza, może to jakaś nieszczelność albo podciśnienie. sam nie wiem.
Po zgaszenie gdy jest na ssaniu lubi zapalić , przejechać kawałek i zgasnąć no i wtedy amen, już nie zapali wogóle, jedynie zdjąć klemę na 5 minut, poczekać i wtedy zapali. (uwaga palę z gazu bo na PB nie idzie.)

Proszę o pomoc, jeśli nie wiesz dokładnie jak to naprawić to chociaż podrzuć pomysł co to może być że jak zaprowadzę do mechanika żeby mi nie nawymyślał nie wiadomo jakich rzeczy. W sumie to się już ogrzebałem przy tej audi i przy tym gazie ale przezorny zawsze ubezpieczony.

Dzięki.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 15 lis 2011, 22:50

A bo wogóle gaz do NG to jest poroniony pomysł... No chyba że instalka warta tyle co pół auta, i to jeszcze zależy ile to auto warte (parę czy też dobre kilka tys.)
I niech koledze ktoś sprawdzi czy sonda żyje, bo wtedy auto się bardzooooooo dziwnie zachowuje. Znam to z autopsji...

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 15 lis 2011, 23:36

W NG nie ma ssania. Silnik powinien chodzić identycznie zimny jak i gorący. Pisząc dolot szczelny, rozumiem że sprawdziłeś wszystkie połączenia gumowe włącznie z odmą i oringami na wtryskach. NG jest tak czułe na lewe powietrze, że wyjęcie bagnetu zmienia obroty a odkręcenie korka wlewu oleju powoduje jego zgaśnięcie. Nie wspominam nawet o układzie WIN górnym czujniku temp.,sądzie lambda i czystym krokowcu.

W NG ze względu na umieszczenie często zasysa (załamuje)się dolny wąż od krokowca co u ciebie podejrzewam. Sposobem na to jest włożenie do środka spirali zwiniętej z druta (coś ala wewnętrzny pancerz)

tomasss82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 sie 2007, 20:53
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 16 lis 2011, 17:04

Jak w NG nie ma ssania?? jest ssanie, na zimnym po odpaleniu ma jakieś 1100 obr. na ciepłym 900 - około. Sprawdź czujnik 2-pinowy na krućcu przy głowicy, miałem podobnie i winny był czyjnik. Sprawdz też czy wtrysk rozruchowy działa,zdejmij gumkę od kostki z tego wtrysku,może kabel odpadł.

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 16 lis 2011, 20:04

kolego jesli chodzi o 1 problem powiem z mojego doswiadczenia, przelec caly uklad dolotowy tylko dokladnie! u mnie bylo identycznie.

problem 2. kolego w ng za 50 zl przy cenie gazu 2.80 chcesz robic ponad 150km? :D jesli trasa spokojnie to ok ale miasto itp to chyba nie bardzo. u mnie spalanie w granicach 12-14l maksymalne nawet 16 w miescie trasa raz w zyciu ponizej 10 ale to stare czasy ;)
to nie 1.6 zeby palilo 8-10L ;)

3 problem to tak jak pisze kolega marbaj, najprostsze to moze wyczysc w srodku krokowca bo lubi sie "przycinac" 3 dni temu u siebie to samo, po przeczyszczeniu wszystko ok ;)

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 17 lis 2011, 18:27

ok ja w sobote na spokojnie przejżę wszystko dokładnie i mam drugi silniczekkrokowy to podmienię i zobaczę czy jest zmiana, sprawdzę też dolot.

12 litry ok ale 16 litry gazu na 100 ? czy to nie za dużo ??? (staram się jeździć spokojnie...)

dzięki za odpowiedzi , na weekendzie napiszę co się wyjaśniło....

tomasss82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 16 sie 2007, 20:53
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: tomasss82 » 18 lis 2011, 22:03

16 litrów przy spokojnej jeździe to dużo. ja przy spokojnej jeździe na trasie Biłgoraj-Biała Podlaska zrobiłem 100 km za 28 zł więc 10 na sto a mam quattro i w jedną stronę w 5 osób. Max 110km/h :-D

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 19 lis 2011, 07:58

marbaj pisze: Nie wspominam nawet o układzie WIN
czy moglby ktos mnie oswiecic? cóż to takiego ten układ WIN ???

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2011, 08:26

subratri pisze:
marbaj pisze: Nie wspominam nawet o układzie WIN
czy moglby ktos mnie oswiecic? cóż to takiego ten układ WIN ???
koledze chodziło chyba o układ WN(Wysokiego Napięcia) czyli przewody idące do świec, świece, cewka zapłonowa, a nie WIN

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 19 lis 2011, 11:32

16 w miescie w ng nie jest trudno osiagnac ;) napisalem maksymalnie 16 raz mi wyszlo caly czas na miescie i pociskaniu(dodam ze byla zima) a tak srednio 12.5, trasa wiadomo ok 100km/h i stale tak jechac to spoko do 10L zejdzie nawet w 5 osob ;)

Awatar użytkownika
primo121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 19 lis 2010, 19:21
Lokalizacja: LUBLIN LKR

Post autor: primo121 » 19 lis 2011, 19:58

A więc tak, sytuacja opanowana :

* PROBLEM 1 : Filtr paliwa wymieniony + poprawka w przepływce, nie domykał się talerzyk i była delikatna dziura, podłożyłem kiedyś podkładki żeby było ok ale ten cały mechanizm był opadnięty co skutkowało zmiejszeniem się dawki PB i jeździł tak jakby brakować zaczynało paliwa a było pół baku. Rozebrałem całą przepływkę doregulowałem aby talerzyk się podniósł i swobodnie chodził i od razu duża poprawa. To rozwiązało też problem nr 2 w jakimś stopniu.... czyli zmniejszyło się spalanie....

*PROBLEM 2 I PROBLEM 3 : Wąż gumowy idący od miksera gazu w stronę krokowca przeciął się przez opaskę ściskową z tyłu więc go nie było widać wogóle a po naprawie tego od razu mam super obroty po zapaleniu jak i podczas jazdy , mniejsze spalanie i to znacząco ... przy delikatnej jeździe, dobrym wyregulowaniu gazu i szczelnym dolocie za 50 zł robie blisko 180 - 190 km przy cenie 2,80 zł. (wcześniej ledwo 140.) więc 100 km więcej przy tankowaniu za 100 zł to bardzo dobry rezultat....

A więc klubowicze jeżeli macie NG to SZCZELNY DOLOT I CAŁY UKŁAD ZAPŁONOWY TO PODSTAWA A TEN SILNIK NAPEWNO SIĘ ODWDZIĘCZY.

Dzięki wielkie za rady i pomysły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl