Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 PM] Szarpie silnikiem, przenosi drgania na karoserie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

[B3 1,8 PM] Szarpie silnikiem, przenosi drgania na karoserie

Post autor: GerB3 » 19 lis 2011, 18:06

Mam nastepujacy problem z autem:
Jakiś miesiac temu w pewnym momencie podczas jazdy zaczeło szarpać mi silnikiem a zarazem drgania przechodziły na nadwozie - diagnoza poduszki silnika bo nie wymieniane od nowości. Szarpanie było dosyć silne, przy tym sam silnik chodził bez zmian obroty nawet nie drgnęły, spalanie w normie itd. Wymieniłem poduszki na nowe, w tym ten odbój z przodu ale problem dalej wystepuje tylko że trzęsie trochę słabiej ale drgania przenoszone są dalej na karoserie. Zdziwiło mnie to ponieważ myśle że mechanik dobrze założył poduszki. Wpadłem wiec na pomysł że to moze cos z silnikiem ale sprawdziłem sondę, czujnik do ECU, kupiłem nowe kable, palec, świece kopułkę wszystko Boscha albo Beru ale silnik dalej się trzęsie chociaż obroty dalej ma idealne, odpala od razu, zapłon ustawiony itd. Po lekkim dodaniu gazu trzęsie nie wystepuje czyli np. jak mam obroty na wolnych 980 dodam lekko gazu na 1100 to nic nie trzesie.
Czy możliwe jest że poduszki silnika zostały źle założone, albo że niewymieniane tuleje na ramie silnika mogą przenosić wibracje na auto i powodować ze silnikiem rzuca ? Zanim padły mi fabryczne poduszki na silniku można było położyć szklanke wody i nic by sie nie wylało bo chodził jak nówka z salonu :-/

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 19 lis 2011, 20:28

Nie wiem czy ma to przełożenie na Audi, ale ja jak wymieniłem oryginalne zerwane poduszki w Escorcie na nowe zamienniki to było 2x gorzej, telepało mocno. Więc sprawdź może czy ci założył dobre poduszki czy tani badziew.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 19 lis 2011, 20:31

Poduszki sam kupowałem Febi tylko nie dałem rady ich wymienić bo nie mam jak wiec robił to mechanik. Z tego co widzę to są załozone tak jak poprzednie. Pod skrzynią wymieniałem 2 lata temu tez na Febi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2011, 22:17

A była mierzona kompresja?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 20 lis 2011, 01:45

Temat przerabiałem,co prawda w innym aucie,sprzęgło się sypie,stąd takie wibracje.
w tamtym aucie odleciał kawałeczek blaszki z mocowania tarczy docisku.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 lis 2011, 10:18

Jarewa pisze:A była mierzona kompresja?
Kompresja 10,5 na każdym cylindrze. Uszczelka przy kolektorze dolotowym też ok bo nie zaciaga tamtędy nic.
PICEK1 pisze:Temat przerabiałem,co prawda w innym aucie,sprzęgło się sypie,stąd takie wibracje.
w tamtym aucie odleciał kawałeczek blaszki z mocowania tarczy docisku.
Tzn. jak się sypie ? Chodzi lekko, nie ślizga, jak je rozłanczam to dalej wibracje są.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lis 2011, 10:50

Bo chodzi o kawałek metalu, sprzęgło będzie działać ok ale nie będzie już miało wyważenia i będzie biło.

A jak sam powiedział kawałek przy mocowania docisku, więc nie ma na to wpływu czy sprzęgło włączone czy nie.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 lis 2011, 11:37

A czy uszkodzony czujnik temp. do ECU moze dawac takie objawy szarpania? Jeżeli mieszanka byłąby np. za bogata i zalewałoby silnik ? Czy jak czujnik jest uszkodzony obroty są lekko podwyższone nawet na rozgrzanym silniku ? Wymieniałem go rok temu ale na jakis tani zamiennik bo nie mieli Boscha, możliwe zeby padł po jakis 6tyś ?

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 20 lis 2011, 19:09

Przenoszenie drgań na karoserię i kokpit w dużej mierze zależy od zużycia poduszki zderzaka silnika (tej z przodu) koszt wymiany znikomy a efekty duże... Przynajmniej u mnie tak było...( :lol:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 20 lis 2011, 19:35

Też wymieniałem tą z przodu, ale po wymianie jest ona trochę krzywo osadzona tzn tak jakby na regulacji była wyżej niż łapa silnika a słyszałem że ma być na równo z łapą, mozliwe ze przez to sa takie wibracje ?

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 20 lis 2011, 20:22

Musi być osadzona" centrycznie" w profilowanym uchwycie zderzaka.
Jeśli nie jest tak jak potrzeba to 'lukni' na łapę czy niejest skrzywiona lub na sam uchwyt przy zderzaku i sprubój to wyprostować... :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl