[ABK] Lużna wtyczka przy pompie ABS
[ABK] Lużna wtyczka przy pompie ABS
Ciągle świeci mi się kontrolka ABS, błąd 280 który po wykasowaniu wraca. Po zdjeciu plastikowej obudowy przy pompie widac lużną wtyczkę ale nie ma nigdzie miejsca aby ja wpiąć. Być moze jest to wtyk diagnostyczny.
Ew miał bym prośbe aby ktoś odkręcił 2 śrubki i sprawdził czy ten wtyk ma być lużny, dosłownie 3 min roboty. Z góry dziekuje.
Ew miał bym prośbe aby ktoś odkręcił 2 śrubki i sprawdził czy ten wtyk ma być lużny, dosłownie 3 min roboty. Z góry dziekuje.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Ha... chyba wiem co to jest
Prawdopodobnie masz wiązkę do podłączenia EDSu. Właściwie to maż najważniejszą rzecz, do założenia tego systemu. Widzę że rurki hamulcowe są ori wygięta, tak że nikt nic tutaj nie kombinował. Po prostu musisz mieć pompę, sterownik i zbiorniczek płynu, a założysz bez problemu system ABS/EDS. Zobacz jeszcze na numery sterownika ABSu- pod tylną kanapą jest, ale to w sedanie, a gdzie jest w cabrio? <osohozi>
A błąd może powoduje zepsuty zawór w pompie, albo któryś z przekaźników? A od kiedy ta kontrolka ABSu się świeci?
Jeszcze dokładnie obadam u siebie czy mam tę kostkę, ale na 99% jest
Pozdrawiam
Prawdopodobnie masz wiązkę do podłączenia EDSu. Właściwie to maż najważniejszą rzecz, do założenia tego systemu. Widzę że rurki hamulcowe są ori wygięta, tak że nikt nic tutaj nie kombinował. Po prostu musisz mieć pompę, sterownik i zbiorniczek płynu, a założysz bez problemu system ABS/EDS. Zobacz jeszcze na numery sterownika ABSu- pod tylną kanapą jest, ale to w sedanie, a gdzie jest w cabrio? <osohozi>
A błąd może powoduje zepsuty zawór w pompie, albo któryś z przekaźników? A od kiedy ta kontrolka ABSu się świeci?
Jeszcze dokładnie obadam u siebie czy mam tę kostkę, ale na 99% jest
Pozdrawiam
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
karolas123, sam zakładałem ten dodatkowy system EDS więc wiem co mówię. Wiązkę widziałem. Mam nawet zdjęcie mojej pompy EDS. Jak widzisz są tam trzy bolce na kostkę 3 pinową https://lh6.googleusercontent.com/-1qxP ... CN1524.JPGkarolas123 pisze:Jesli nie od EDS bo raczej 3 dodatkowe przewody to za mało to moze ta wtyczka byc od wyłącznika ABS na panelu sterowania.
Włącznik ABS montuje się w wiązkę od środka instalacji.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie błąd który to powoduje to: 280 Zawór 2 blokady mechanizmu różnicowego - N126. Da rade go jakoś ruszyc/sprawdzić nigdy pompy nie rozbierałem ale chyba będę musiał.
To system podobny do kontroli trakcji ?misiekdzwon pisze:Prawdopodobnie masz wiązkę do podłączenia EDSu. Właściwie to maż najważniejszą rzecz, do założenia tego systemu.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Pompę da radę rozebrać. Kiedyś czytałem że się da i ludzie to robią, w sensie naprawiają.
EDS, to bardzie ASR niż ESP, tylko ASR bez funkcji przyduszenia silnika. EDS to mechaniczna blokada dyferencjału. Gdy jedno koło się ślizga to ABS przyhamowuje je i przez to drugie koło zaczyna boksować. Teoretycznie powinny zacząć dwa, ale różnie to bywa
EDS, to bardzie ASR niż ESP, tylko ASR bez funkcji przyduszenia silnika. EDS to mechaniczna blokada dyferencjału. Gdy jedno koło się ślizga to ABS przyhamowuje je i przez to drugie koło zaczyna boksować. Teoretycznie powinny zacząć dwa, ale różnie to bywa
Czyli rozumię że bez podłączonej ww wtyczki abs również powienien działać i kontrolka powinna gasnąć ?
W sumie to w zimie nie jeżdże ale gdybym się uparł złozyć ten system to potrzebuję :
Jeśli byz gdzieś znalazł wątek o rozbiórce abs to bym był wdzięczny za podesłanie ew jakieś rys techniczne
W sumie to w zimie nie jeżdże ale gdybym się uparł złozyć ten system to potrzebuję :
Ale to dodatkowe elem które trzeba dołożyć czy te obecne trzeba zmienic ?misiekdzwon pisze:Po prostu musisz mieć pompę, sterownik i zbiorniczek płynu, a założysz bez problemu system ABS/EDS.
Jeśli byz gdzieś znalazł wątek o rozbiórce abs to bym był wdzięczny za podesłanie ew jakieś rys techniczne
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
To znaczy że ten błąd może być powodowany tym że komp jest po abs i eds a pompa zwykła ? Jeśli założe pompe odpowiednią tzn z eds to ten błąd ustąpi ?
Ogólnie to na eds mi nie zależy, chce aby chociaż abs zaczoł działac więc co muszę zrobić aby to zaczeło latac ?
Jeśli chodzi o zbiorniczek płynu to ma być dodatkowe wyjście na płyn czy dodatkowa wtyczka ?
Sprawdziłem nr sterownika 4A0 907 379E - czyli jest to taki sam sterownik ABS/EDS jak u misiekdzwon
Sprawdziłem również przekaźniki przy pompie są sprawne i działają jak również pompa się załącza. Przekażnik 351 jest również i jest sprawny.
Ogólnie to na eds mi nie zależy, chce aby chociaż abs zaczoł działac więc co muszę zrobić aby to zaczeło latac ?
Jeśli chodzi o zbiorniczek płynu to ma być dodatkowe wyjście na płyn czy dodatkowa wtyczka ?
Sprawdziłem nr sterownika 4A0 907 379E - czyli jest to taki sam sterownik ABS/EDS jak u misiekdzwon
Sprawdziłem również przekaźniki przy pompie są sprawne i działają jak również pompa się załącza. Przekażnik 351 jest również i jest sprawny.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2011, 19:56 przez kori, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok