[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego
[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego
Witam,
Otóż chciałbym prosić o poradę gdyż wydaje mi się że mam problem. Otóż posiadam Audi b4 1993 2.0 ABK z instalacją LPG. Problem polega na tym,iż gdy jest temperatura na zewnątrz bliska 0 lub poniżej auto podczas jazdy wskazuje temperaturę płynu chłodzącego niewiele ponad 50-60 stopni, ale silnik jest rozgrzany i nie ma problemu z ogrzewaniem w środku, temperatura podskakuje dopiero podczas wolnej jazdy po mieście. Wymieniłem płyn chłodzący i termostat i jest to samo.... Ostatnio wentylator włączył się na parę sekund przy temperaturze ujętej na zdjęciu(zdjęcie poniżej) Czy to może być wina wskaźnika lub czujnika?
Otóż chciałbym prosić o poradę gdyż wydaje mi się że mam problem. Otóż posiadam Audi b4 1993 2.0 ABK z instalacją LPG. Problem polega na tym,iż gdy jest temperatura na zewnątrz bliska 0 lub poniżej auto podczas jazdy wskazuje temperaturę płynu chłodzącego niewiele ponad 50-60 stopni, ale silnik jest rozgrzany i nie ma problemu z ogrzewaniem w środku, temperatura podskakuje dopiero podczas wolnej jazdy po mieście. Wymieniłem płyn chłodzący i termostat i jest to samo.... Ostatnio wentylator włączył się na parę sekund przy temperaturze ujętej na zdjęciu(zdjęcie poniżej) Czy to może być wina wskaźnika lub czujnika?
Najpierw sprawdź czy to na pewno ten czujnik. Może umów się ze sprzedawcą, żeby Ci go pożyczył i podłącz go na próbę.peznaczek pisze:Ok dzieki za rade, podskoczę do sklepu i kupie i dam znać czy pomogłoBastek pisze:peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.
Jaki będziesz kupował? Ori w ASO kosztuje ok 150 zł Wiem, bo pytałem ostatnio. Też muszę ten czujnik wymienić
Raczej kupie zamiennik, na allegro koszt to ok 60zł z przesyłką o ile chodzi o ten własnie czujnik: http://allegro.pl/meyle-czujnik-tempera ... 08967.html
->szary czujnik (3 piny) najlepiej jakbyś miał od kogo pożyczyć na próbę , ponieważ w liczniku jest jeszcze stabilizator napięcia i on także odpowiada za złe wskazania temperatury oraz poziomu paliwa
link do aukcji z zamiennikiem stabilizatora oryginalnego: http://allegro.pl/tca700y-audi-vw-wymie ... 59703.html
link do aukcji z zamiennikiem stabilizatora oryginalnego: http://allegro.pl/tca700y-audi-vw-wymie ... 59703.html
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jeśli tylko znajdę przyczynę dam znać.krisiun1 pisze:Jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie przychylam się do prośby o podzielenie się tym osiągnięciem.
to też już kupiłem i wymieniłem i dalej niczajchu pisze:ponieważ w liczniku jest jeszcze stabilizator napięcia i on także odpowiada za złe wskazania temperatury oraz poziomu paliwa
Przerabiałem to i ja. Gdy rozbierze się licznik i zajrzy od tyłu na owy wskaźnik można dostrzec białą plastikową śrubkę kalibracyjną. Kręcąc tą śrubkę ustala się tak jakby początkowe wskazanie wskaźnika...kilka prób regulacji i w trasie stoi jak zaklęty na 90 stopniach (tyle samo ma w tym czasie woda - mierzone multimetrem z termoparą) W korku i w momencie gdy załącza się wentylator chłodnicy mam około 95...98 stopni. Do 100 praktycznie nie dochodzi.
fotka przedstawia śrubkę którą się to reguluje.
Także zaczynałem od wymiany czujnika, termostatu, zimnych lutów i braku masy w desce rozdzielczej, stabilizatora napięcia itd. Wystarczyło wyregulować... <ok>
fotka przedstawia śrubkę którą się to reguluje.
Także zaczynałem od wymiany czujnika, termostatu, zimnych lutów i braku masy w desce rozdzielczej, stabilizatora napięcia itd. Wystarczyło wyregulować... <ok>
Otóż kupiłem ten czujnik, wczoraj wymieniłem i zrobiłem parę kilometrów żeby sprawdzić i jest dużo lepiej, wskaźnik w końcu sie ruszył znacznie po rozgrzaniu. Dzisiaj rano w drodze do pracy w trasie pokazywał ok 90 stopni, potem jak dojechałem do miasta spadła temp do ok 70 stopni ale później już było ok. Pojeżdzę trochę i zobaczymy co się będzie działo ale wydaje mi się że to była wina jednak tego czujnika.Bastek pisze:peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...
Dzięki wszystkim za rady, piwko dla Was