Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego

Post autor: peznaczek » 21 lis 2011, 14:29

Witam,
Otóż chciałbym prosić o poradę gdyż wydaje mi się że mam problem. Otóż posiadam Audi b4 1993 2.0 ABK z instalacją LPG. Problem polega na tym,iż gdy jest temperatura na zewnątrz bliska 0 lub poniżej auto podczas jazdy wskazuje temperaturę płynu chłodzącego niewiele ponad 50-60 stopni, ale silnik jest rozgrzany i nie ma problemu z ogrzewaniem w środku, temperatura podskakuje dopiero podczas wolnej jazdy po mieście. Wymieniłem płyn chłodzący i termostat i jest to samo.... Ostatnio wentylator włączył się na parę sekund przy temperaturze ujętej na zdjęciu(zdjęcie poniżej) Czy to może być wina wskaźnika lub czujnika?
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 21 lis 2011, 14:36

peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 21 lis 2011, 14:59

Bastek pisze:peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.
Ok dzieki za rade, podskoczę do sklepu i kupie i dam znać czy pomogło :-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 21 lis 2011, 15:03

peznaczek pisze:
Bastek pisze:peznaczek, z tego co się orientuję, to raczej jest to wina czujnika (szary w króćcu głowicy). Jeżeli masz właściwe wskazania poziomu paliwa, to raczej na pewno jest to wspomniany czujnik.
Ok dzieki za rade, podskoczę do sklepu i kupie i dam znać czy pomogło :-)
Najpierw sprawdź czy to na pewno ten czujnik. Może umów się ze sprzedawcą, żeby Ci go pożyczył i podłącz go na próbę.
Jaki będziesz kupował? Ori w ASO kosztuje ok 150 zł :-/ Wiem, bo pytałem ostatnio. Też muszę ten czujnik wymienić :-/

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 21 lis 2011, 15:09

Raczej kupie zamiennik, na allegro koszt to ok 60zł z przesyłką o ile chodzi o ten własnie czujnik: http://allegro.pl/meyle-czujnik-tempera ... 08967.html

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 21 lis 2011, 15:20

peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2011, 16:27

To wcale nie musi być czujnik. Ja mam podobne wskazania co Twoje i wymieniłem już ze 2 czujniki ale to nie pomogło teraz jestem w trakcie walki z licznikiem :-/

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 21 lis 2011, 17:13

U mnie jest to samo, i na 99% stawiam żółte gniazdo licznika albo wiązki.Po przepięciu kilka dni jest OK i potem znów problem.Jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie przychylam się do prośby o podzielenie się tym osiągnięciem.

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 21 lis 2011, 17:21

Ja również miałem taki problem i u mnie to był szary czujnik. Ja bym go najpierw podmienił i zobaczył co się będzie działo.

Pitras

Post autor: Pitras » 21 lis 2011, 17:48

A nie będzie to wina termostatu?

zajchu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:22
Lokalizacja: Korczyna -> RKR

Post autor: zajchu » 21 lis 2011, 19:01

->szary czujnik (3 piny) najlepiej jakbyś miał od kogo pożyczyć na próbę , ponieważ w liczniku jest jeszcze stabilizator napięcia i on także odpowiada za złe wskazania temperatury oraz poziomu paliwa
link do aukcji z zamiennikiem stabilizatora oryginalnego: http://allegro.pl/tca700y-audi-vw-wymie ... 59703.html

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2011, 19:06

krisiun1 pisze:Jeśli ktoś znajdzie rozwiązanie przychylam się do prośby o podzielenie się tym osiągnięciem.
jeśli tylko znajdę przyczynę dam znać.
zajchu pisze:ponieważ w liczniku jest jeszcze stabilizator napięcia i on także odpowiada za złe wskazania temperatury oraz poziomu paliwa
to też już kupiłem i wymieniłem i dalej nic

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 21 lis 2011, 20:25

Przerabiałem to i ja. Gdy rozbierze się licznik i zajrzy od tyłu na owy wskaźnik można dostrzec białą plastikową śrubkę kalibracyjną. Kręcąc tą śrubkę ustala się tak jakby początkowe wskazanie wskaźnika...kilka prób regulacji i w trasie stoi jak zaklęty na 90 stopniach (tyle samo ma w tym czasie woda - mierzone multimetrem z termoparą) W korku i w momencie gdy załącza się wentylator chłodnicy mam około 95...98 stopni. Do 100 praktycznie nie dochodzi.
Obrazek
fotka przedstawia śrubkę którą się to reguluje.

Także zaczynałem od wymiany czujnika, termostatu, zimnych lutów i braku masy w desce rozdzielczej, stabilizatora napięcia itd. Wystarczyło wyregulować... <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2011, 21:21

Dzięki krisss, za fotkę spróbuję podregulować. Walczę ponieważ wskaźnik raz działa a raz nie i dlatego wymieniałem czujnik i regulator a teraz sprawdzam zimne luty i chyba znalazłem bo od kilku dni działa już cały czas tylko źle pokazuje.

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 23 lis 2011, 08:53

Bastek pisze:peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...
Otóż kupiłem ten czujnik, wczoraj wymieniłem i zrobiłem parę kilometrów żeby sprawdzić i jest dużo lepiej, wskaźnik w końcu sie ruszył znacznie po rozgrzaniu. Dzisiaj rano w drodze do pracy w trasie pokazywał ok 90 stopni, potem jak dojechałem do miasta spadła temp do ok 70 stopni ale później już było ok. Pojeżdzę trochę i zobaczymy co się będzie działo ale wydaje mi się że to była wina jednak tego czujnika.

Dzięki wszystkim za rady, piwko dla Was <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl