Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, AAZ] Wymiana termostatu

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 29 sie 2011, 19:34

hudy pisze:uszczelka pod głowicą.sprawdź czy masz czysty płyn chłodniczy,czy nie śmierdzi ze zbiorniczka spalinami,czy nie ma mazi pod korkiem oleju i czy węże od układu chłodzenia nie są bardzo twarde...


mozliwe jest to zeby mi pompa wodna konczyła bo miałem dojscie jak zmieniałem rozrzad ale je nie zmieniłem i teraz cholernie załuje..
to mi napisaliscie to sprawdze jeszcze w tym tygodniu.....

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 29 sie 2011, 20:29

Tomcionerwus pisze: mozliwe jest to zeby mi pompa wodna konczyła bo miałem dojscie jak zmieniałem rozrzad ale je nie zmieniłem i teraz cholernie załuje..
A co ma piernik do wiatraka?
Pompa wodna w AAZ-cie jest napędzana oddzielnym paskiem klinowym :shock:

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 30 sie 2011, 21:39

andi77 pisze:
Tomcionerwus pisze: mozliwe jest to zeby mi pompa wodna konczyła bo miałem dojscie jak zmieniałem rozrzad ale je nie zmieniłem i teraz cholernie załuje..
A co ma piernik do wiatraka?
Pompa wodna w AAZ-cie jest napędzana oddzielnym paskiem klinowym :shock:


bo cały przod w audi miałem rozebrany bo wtedy chłodnice miałem w domu i sie plukała octem, wolałem cały przod rozebrac niz po omacku wymieniac pasek i rolke napijacam rozrzad....

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 06 lis 2011, 13:08

Panowie w swojej B4 mam silnik ABT więc gdzie mam szukać termostatu? Dzięki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2011, 13:57

z tyłu pompy wody jest termostat

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 06 lis 2011, 14:35

Dobrze Hudy mówi z tyłu pompy wody nad pompą wspomagania jeśli masz oczywiście nie. Termostat jest w tym samym miejscu w 1Z AAZ ABK I ABT , bo w V-kach masz gdzie indziej. Najlepiej kupować ori z ASO, chociaż mi już 1,5 roku trzyma VERNET. Wahlera jedni mówią że nie kupować a jedni że są dobre, chociaż jest więcej ludzi przeciw WAHLEROWI.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 20 lis 2011, 16:57

wiatm :-) mam problem z tym ukladem chlodzenia a mianowicie chodzi o to ze wczoraj wymienialem termostat.. problem polega na tym ze jak go wymienilem zalalem plynem i zaczolem odpowietrzac to bylo wszystko ok przez jakis czas lecialo gorace powietrze a do mometu do poki odstawilem auto na jakies kilka godzin poyem juz auto nie potrailo sie nagrzac mimo ze przejechalem 20 km z nawiewow leci chlodne powietrze a dolny waz( ten co wychodzi od kruca termostatu do chlodnicy) jest zimny reszta wezy ciepla nawet goraca o co chodz moze tos wie co zrobic zeby bylo ok??

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 lis 2011, 20:59

jeśli idzie letnie powietrze to pewnie nadal masz układ zapowietrzony.spróbuj jeszcze raz go odpowietrzyć bo to nieraz jest dość kłopotliwe.a co do gorących węży to jeśli temperatura na wskaźniku nie idzie ostro ponad 90 stopni to pewnie jeszcze termostat nie puścił bo jak puści przy tych 87 stopniach to wtedy ten dolny wąż co masz zimny będzie gorący jak pozostałe.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 20 lis 2011, 23:08

ale powiedz mi czemu on byl goraczy ja zalalem go po wymianie i zaczolem odpowietrzeac i wszystko bylo ok tylko po odstawieniu auta na te kilka godzin znowu auto sie nie nagrzewa??

[ Dodano: 2011-11-20, 23:10 ]
a wskaznik nie drgnol nawet jak przejechalem 15 km dopiero po 20km]

[ Dodano: 2011-11-20, 23:13 ]
a zaraz po zlozeniu wszystko bylo ok

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 21 lis 2011, 13:34

pablo89dg, wygląda to na zapowietrzony układ. Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć. Czyli po tych zabiegach termostat Ci się jeszcze nie otworzył :?:

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 21 lis 2011, 17:25

po pierwszym rzie termostat sie otworzyl a pozniej jak zostawilem auto na jakis czas to juz sie nie otworzyl i czaly czas ten dolny waz byl zimny ale dzis jeszcze raz go zagrzalem do momentu az sie wlaczy wentylator i tez sie waz dolny zagrzal teraz auto stoi zobacze co sie bedzie dzial jak odpale pozniej:)

[ Dodano: 2011-11-21, 23:13 ]
a wiec sprawa wyglada tak... jak zagrzalem auto na postoju czli stalem i je gazowale to wyglada na to ze termostat sie otworzy bo dolny waz sie nagrzal i byl goracy nawet wentylator sie zalaczyl no ale potem znowuy to samo przejechalem moze 12-13 km wskazowka temp sie ruszyla ale stanela na tej kresce przed 90 stopni i koniec nie wiem ile tam jest chyba 80. czyli teraz jest pytanie jak ma sie termostat otworzyc jak on sie otwiera przy 87 stopniach a mi sie auto nie chce do tylu nagrzac co sie dzieje pomozcie bo ja juz nie mam pojecia :-|

DeeJw90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2011, 20:38
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: DeeJw90 » 01 sty 2012, 18:21

witam. moj problem z autem jest taki ze ostatnio po przejechniu 3 km zaczela mi dosyc mocno parowac chlodnica chociaz na wskazniku temperatura jest normalna... wiec cos jest z chlodnica czy z termostatem?? :-/

Siwy232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 30 sie 2011, 14:10
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Siwy232 » 02 sty 2012, 23:33

Witam mam problem z termostatem w aaz wymieniłem go wlałem płyn włączyłem silnik i go odpowietrzalem temp wzrosła do 90 ale po wyjechaniu z garażu wróciła usterka czyli 70 stopni ;/ waz u gory jest twardy i goracy a przy termostacie jest o wiele chłodnijeszy ponownie mam wymienic ??? czy to co innego sie nie znam wielkie dzieki za odp :cry: z gory

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 sty 2012, 06:51

DeeJw90 pisze:witam. moj problem z autem jest taki ze ostatnio po przejechniu 3 km zaczela mi dosyc mocno parowac chlodnica chociaz na wskazniku temperatura jest normalna... wiec cos jest z chlodnica czy z termostatem?? :-/
Miałeś wilgotną chłodnicę, co przy obecnej pogodzie jest normalną sprawą.
Po rozgrzaniu zaczęło odparowywać.... normalna rzecz :-P
Ubywa Ci płynu?

[ Dodano: 2012-01-03, 06:54 ]
Siwy232, Może czujnik temperatury masz walnięty?
Zamienniki czujników nawet nowe trafiają się trefne.

DeeJw90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2011, 20:38
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: DeeJw90 » 03 sty 2012, 22:24

No wlasnie plynu mi nic nie ubywa wszystko jest ok tylko ta para mnie zaniepokoiła ..... ale sprawdze to przy przejechaniu dalszych tras bo narazie garazuje ..... dzieki za pomoc .... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl