Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 23 lis 2011, 09:02

peznaczek pisze:
Bastek pisze:peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...
Otóż kupiłem ten czujnik, wczoraj wymieniłem i zrobiłem parę kilometrów żeby sprawdzić i jest dużo lepiej, wskaźnik w końcu sie ruszył znacznie po rozgrzaniu. Dzisiaj rano w drodze do pracy w trasie pokazywał ok 90 stopni, potem jak dojechałem do miasta spadła temp do ok 70 stopni ale później już było ok. Pojeżdzę trochę i zobaczymy co się będzie działo ale wydaje mi się że to była wina jednak tego czujnika.

Dzięki wszystkim za rady, piwko dla Was <piwo>
Zresetuj jeszcze ECU. Ściągnij minusową klemę tak na ok pół godziny, następnie ją załóż z powrotem i odpal autko i daj mu pochodzić do czasu włączenia się wentylatorów chłodnicy. Wtedy nastąpi adaptacja "nowych" ustawień i wszystko powinno być ok ;-)

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 23 lis 2011, 12:05

Bastek pisze:
Zresetuj jeszcze ECU. Ściągnij minusową klemę tak na ok pół godziny, następnie ją załóż z powrotem i odpal autko i daj mu pochodzić do czasu włączenia się wentylatorów chłodnicy. Wtedy nastąpi adaptacja "nowych" ustawień i wszystko powinno być ok ;-)
Ok, Tak też uczynię :-)

Jeszcze raz Wielkie Dzięki za pomoc :-D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lis 2011, 13:48

Panowie wreszcie wskaźnik temperatury płynu działa :-D pomogło lutowanie fotka poniżej zielone zaznaczenie. Mam wachanie pomiędzy 80° a 90°(trasa a miasto) i chyba jeszcze wstawię nowy termostat bo to pewnie jego wina.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 23 lis 2011, 14:37

Dzisiaj wreszcie uporałem się z brakiem wskazań temperatury silnika

Obrazek

Zakupiłem za 40 zł taki oto czujnik

Obrazek

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 23 lis 2011, 17:34

peznaczek, Adaptacja taka jaką Bastek, opisuje dla ABK jest całkowicie bezcelowa.Jedyne co możesz tym uzyskać to reset błędów ECU, a ten czujnik akurat nie powoduje żadnego błędu.Adaptacja dla ABT jak najbardziej tak, dla ABK bezcelowa.

Podziękowanie dla PieterB,

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 24 lis 2011, 10:50

Otóż zrobiłem reset ECU chodź i tak niepotrzebnie jak pisze krisiun1 ale nie zaszkodziło.
Dzisiaj w drodze do pracy wskaźnik w miare rozgrzewania się samochodu i pokonywania kolejnych kilometrów podnosił się co mnie bardzo ucieszyło i doszedł do ok 90stopni i było ok.
I na tym moja radość się skończyła gdyż nagle po paru kilometrach zaczął szybko opadać i wskazywał jakies 55-60stopni i tak było przez nastepne pare kilometrów. Potem w mieście troche podskoczył do ok. 70stopni i tak został. Nastepnie stanąłem i zgasiłem silnik, odprowadziłem córe do przedszkola, ponownie uruchomiłem przejechałem 2-3 kilometry i wskazywał ok80-90stopni.
I teraz pytanie: czy mam jeszcze zrobić kalibrację wskaźnika jak kolega pisał wcześniej? Czy może reklamować czujnik?

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 24 lis 2011, 11:34

peznaczek - to o czym piszesz to na 90% wina termostatu. Jak jedziesz w trasie to przez nie sprawny termostat płyn chodzący płynie cały czas długim obiegiem (przez chłodnice), pęd powietrza chłodzi płyn przez co w trasie masz niską temperaturę. Gdy jeździsz po mieście, nie ma wielkiego znaczenia że płyn leci przez chłodnice bo prędkości są niewielkie, przez co pęd powietrza jest mniejszy, a co za tym idzie płyn wolniej wytraca ciepło.

[ Dodano: 2011-11-24, 11:37 ]
ps. zmiana wskazań po zakupie czujnika to wina tych badziewnych czujników, raz wymieniałem 4 po koleji (te najtańsze) i na każdym było inne wskazanie
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, 11:47 przez pecet, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrek233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: stopnica

Post autor: piotrek233 » 24 lis 2011, 11:42

zgadzam sie z kolega na 100 procent termostat do bani <ok> ja ostatnio tez wymieniałem bo otwierał sie dopiero przy 98 st :shock: . kupiłem wahlera choc rózne sa opinie na jego temat. u mnie jak na razie ok tem 90st <ok>

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 24 lis 2011, 12:17

krisiun1 pisze:peznaczek, Adaptacja taka jaką Bastek, opisuje dla ABK jest całkowicie bezcelowa.Jedyne co możesz tym uzyskać to reset błędów ECU, a ten czujnik akurat nie powoduje żadnego błędu.Adaptacja dla ABT jak najbardziej tak, dla ABK bezcelowa.

Podziękowanie dla PieterB,
yyy mój błąd/nie błąd ;-) Sugerowałem się jedynie swoim silnikiem :-P
Ja też mam założony w tej chwili termostat Wahlera... zobaczymy co z tego wyjdzie :-P

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 24 lis 2011, 13:55

piotrek233 pisze:zgadzam sie z kolega na 100 procent termostat do bani <ok> ja ostatnio tez wymieniałem bo otwierał sie dopiero przy 98 st :shock: . kupiłem wahlera choc rózne sa opinie na jego temat. u mnie jak na razie ok tem 90st <ok>
Termostat jest nowy, wymieniałem parę dni temu razem z płynem chłodzącym....

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 24 lis 2011, 14:05

a sprawdzałeś przed montażem czy przy odpowiedniej temperaturze sie otwiera/zamyka?

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 24 lis 2011, 15:11

peznaczek pisze:Dzisiaj w drodze do pracy wskaźnik w miare rozgrzewania się samochodu i pokonywania kolejnych kilometrów podnosił się co mnie bardzo ucieszyło i doszedł do ok 90stopni i było ok.
I na tym moja radość się skończyła gdyż nagle po paru kilometrach zaczął szybko opadać i wskazywał jakies 55-60stopni i tak było przez nastepne pare kilometrów. Potem w mieście troche podskoczył do ok. 70stopni i tak został.
to sa objawy słabej masy wskaźnika/zimnych lutów w desce rozdzielczej/uszkodzonego stabilizatora napięcia. Jeśli wskaźnik paliwa nie ma wahań wskazania to ten ostatni (stabilizator) odpada. Przelutuj kolego płytkę deski rozdzielczej używając świeżej cyny, głównie w miejscach które pokazał kolega PieterB. Możesz też podać na deskę osobną masę pojedynczym kablem gdzieś np. od karoserii i pojeździć (wyeliminujesz w ten sposób uszkodzone/niełączące styki w kostkach deski rozdzielczej.

Tak czy siak podejrzewałbym elektryke

Awatar użytkownika
peznaczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 paź 2011, 21:01
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: peznaczek » 25 lis 2011, 10:38

pecet pisze:a sprawdzałeś przed montażem czy przy odpowiedniej temperaturze sie otwiera/zamyka?
Nie sprawdzałem, wydaje mi się że skoro był nowy to nie ma potrzeby. Ewentualnie sprawdzę stary i się okaże czy był zepsuty czy jednak dobry.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 lis 2011, 16:18

U mnie dzięki radom PieterB, wystarczyło odkręcić delikatnie dwa wkręty wskazane na zdjęciu, delikatnie prysnąłem WD40 dokręciłem i wskazówka płynnie rośnie do 87stopni i stoi jak wryta podczas jazdy, na postoju przy wskazaniu ok 3mm powyżej 90stopni włączają się wentylatory, czyli wszystko OK.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 25 lis 2011, 17:26

peznaczek pisze:
pecet pisze:a sprawdzałeś przed montażem czy przy odpowiedniej temperaturze sie otwiera/zamyka?
Nie sprawdzałem, wydaje mi się że skoro był nowy to nie ma potrzeby. Ewentualnie sprawdzę stary i się okaże czy był zepsuty czy jednak dobry.
Oj zdziwiłbyś się ile jest na rynku tanich i od nowości niesprawnych części...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl