Zresetuj jeszcze ECU. Ściągnij minusową klemę tak na ok pół godziny, następnie ją załóż z powrotem i odpal autko i daj mu pochodzić do czasu włączenia się wentylatorów chłodnicy. Wtedy nastąpi adaptacja "nowych" ustawień i wszystko powinno być okpeznaczek pisze:Otóż kupiłem ten czujnik, wczoraj wymieniłem i zrobiłem parę kilometrów żeby sprawdzić i jest dużo lepiej, wskaźnik w końcu sie ruszył znacznie po rozgrzaniu. Dzisiaj rano w drodze do pracy w trasie pokazywał ok 90 stopni, potem jak dojechałem do miasta spadła temp do ok 70 stopni ale później już było ok. Pojeżdzę trochę i zobaczymy co się będzie działo ale wydaje mi się że to była wina jednak tego czujnika.Bastek pisze:peznaczek, w takim razie czekam na wyniki operacji. Koniecznie napisz, czy pomogło...
Dzięki wszystkim za rady, piwko dla Was
[B4 ABK LPG] Wskazania Temperatury Płynu chłodzącego
Ok, Tak też uczynięBastek pisze:
Zresetuj jeszcze ECU. Ściągnij minusową klemę tak na ok pół godziny, następnie ją załóż z powrotem i odpal autko i daj mu pochodzić do czasu włączenia się wentylatorów chłodnicy. Wtedy nastąpi adaptacja "nowych" ustawień i wszystko powinno być ok
Jeszcze raz Wielkie Dzięki za pomoc
Otóż zrobiłem reset ECU chodź i tak niepotrzebnie jak pisze krisiun1 ale nie zaszkodziło.
Dzisiaj w drodze do pracy wskaźnik w miare rozgrzewania się samochodu i pokonywania kolejnych kilometrów podnosił się co mnie bardzo ucieszyło i doszedł do ok 90stopni i było ok.
I na tym moja radość się skończyła gdyż nagle po paru kilometrach zaczął szybko opadać i wskazywał jakies 55-60stopni i tak było przez nastepne pare kilometrów. Potem w mieście troche podskoczył do ok. 70stopni i tak został. Nastepnie stanąłem i zgasiłem silnik, odprowadziłem córe do przedszkola, ponownie uruchomiłem przejechałem 2-3 kilometry i wskazywał ok80-90stopni.
I teraz pytanie: czy mam jeszcze zrobić kalibrację wskaźnika jak kolega pisał wcześniej? Czy może reklamować czujnik?
Dzisiaj w drodze do pracy wskaźnik w miare rozgrzewania się samochodu i pokonywania kolejnych kilometrów podnosił się co mnie bardzo ucieszyło i doszedł do ok 90stopni i było ok.
I na tym moja radość się skończyła gdyż nagle po paru kilometrach zaczął szybko opadać i wskazywał jakies 55-60stopni i tak było przez nastepne pare kilometrów. Potem w mieście troche podskoczył do ok. 70stopni i tak został. Nastepnie stanąłem i zgasiłem silnik, odprowadziłem córe do przedszkola, ponownie uruchomiłem przejechałem 2-3 kilometry i wskazywał ok80-90stopni.
I teraz pytanie: czy mam jeszcze zrobić kalibrację wskaźnika jak kolega pisał wcześniej? Czy może reklamować czujnik?
peznaczek - to o czym piszesz to na 90% wina termostatu. Jak jedziesz w trasie to przez nie sprawny termostat płyn chodzący płynie cały czas długim obiegiem (przez chłodnice), pęd powietrza chłodzi płyn przez co w trasie masz niską temperaturę. Gdy jeździsz po mieście, nie ma wielkiego znaczenia że płyn leci przez chłodnice bo prędkości są niewielkie, przez co pęd powietrza jest mniejszy, a co za tym idzie płyn wolniej wytraca ciepło.
[ Dodano: 2011-11-24, 11:37 ]
ps. zmiana wskazań po zakupie czujnika to wina tych badziewnych czujników, raz wymieniałem 4 po koleji (te najtańsze) i na każdym było inne wskazanie
[ Dodano: 2011-11-24, 11:37 ]
ps. zmiana wskazań po zakupie czujnika to wina tych badziewnych czujników, raz wymieniałem 4 po koleji (te najtańsze) i na każdym było inne wskazanie
Ostatnio zmieniony 24 lis 2011, 11:47 przez pecet, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 wrz 2011, 20:29
- Lokalizacja: stopnica
yyy mój błąd/nie błąd Sugerowałem się jedynie swoim silnikiemkrisiun1 pisze:peznaczek, Adaptacja taka jaką Bastek, opisuje dla ABK jest całkowicie bezcelowa.Jedyne co możesz tym uzyskać to reset błędów ECU, a ten czujnik akurat nie powoduje żadnego błędu.Adaptacja dla ABT jak najbardziej tak, dla ABK bezcelowa.
Podziękowanie dla PieterB,
Ja też mam założony w tej chwili termostat Wahlera... zobaczymy co z tego wyjdzie
Termostat jest nowy, wymieniałem parę dni temu razem z płynem chłodzącym....piotrek233 pisze:zgadzam sie z kolega na 100 procent termostat do bani <ok> ja ostatnio tez wymieniałem bo otwierał sie dopiero przy 98 st :shock: . kupiłem wahlera choc rózne sa opinie na jego temat. u mnie jak na razie ok tem 90st <ok>
to sa objawy słabej masy wskaźnika/zimnych lutów w desce rozdzielczej/uszkodzonego stabilizatora napięcia. Jeśli wskaźnik paliwa nie ma wahań wskazania to ten ostatni (stabilizator) odpada. Przelutuj kolego płytkę deski rozdzielczej używając świeżej cyny, głównie w miejscach które pokazał kolega PieterB. Możesz też podać na deskę osobną masę pojedynczym kablem gdzieś np. od karoserii i pojeździć (wyeliminujesz w ten sposób uszkodzone/niełączące styki w kostkach deski rozdzielczej.peznaczek pisze:Dzisiaj w drodze do pracy wskaźnik w miare rozgrzewania się samochodu i pokonywania kolejnych kilometrów podnosił się co mnie bardzo ucieszyło i doszedł do ok 90stopni i było ok.
I na tym moja radość się skończyła gdyż nagle po paru kilometrach zaczął szybko opadać i wskazywał jakies 55-60stopni i tak było przez nastepne pare kilometrów. Potem w mieście troche podskoczył do ok. 70stopni i tak został.
Tak czy siak podejrzewałbym elektryke
Oj zdziwiłbyś się ile jest na rynku tanich i od nowości niesprawnych części...peznaczek pisze:Nie sprawdzałem, wydaje mi się że skoro był nowy to nie ma potrzeby. Ewentualnie sprawdzę stary i się okaże czy był zepsuty czy jednak dobry.pecet pisze:a sprawdzałeś przed montażem czy przy odpowiedniej temperaturze sie otwiera/zamyka?