Nie panikuj tylko odepnij ten impulsator ...choć jak już ci faluje na jałowym to pewnie nastawnik nieżle zaje...ny i odpięcie impulsatora może nic nie zmienić ... W sumie to godzina zabawy z nastawnikiem i po problemie ...kriskross pisze:panowie gdzie jest ten impulsator trzeba wjechac na kanał żeby to odłączyć czu jakoś inaczej można to zrobiść ,pozatym szukać specjalisty od nastawników indukcyjnych czy trzeba jakiegoś pompiarza ,może na początek podpiąć się po vaga ,bo jestem laikiem wole dać kase za to niż sanemu to robić
[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czy ta metoda sprawdzania nastawnika działa zarówno na boshu jak i na piergburgu, czy tylko na 1?kojak85 pisze:Możesz jeszcze odłączyć impulsator od skrzyni biegów i wtedy zobaczyć czy szarpie. Jeżeli problem ustanie to na 100% nastawnik. Impulsator odłącza się kostką znajdującą się na obudowie skrzyni biegów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odpinanie wtyczki impulsatora ,jako test nastawnika ,działa tylko w przypadku nastawnika indukcyjnego .Na nastawnik potencjometrycznym nie ma testów Są tylko różne dziwne objawy np. szarpanie w czasie jazdy w niższym zakresie obrotów, brak reakcji na pedał gazu ,na co pomaga wcisnięcie sprzęgła ,falowanie obrotów ,gaśniecie silnika przy puszczeniu gazu ,problem z odpaleniem któremu towarzyszy "tykanie "n75 i tu zazwyczaj pomaga pukanie w nastawnik ,n75 przestaje tykać i wtedy daje się odpalic .Wszystkie te objawy są to objawy padającego nastawnika potencjometrycznego .Jednym słowem dzieją się cuda kiedy ten kiepski wynalazek kończy swój żywotSaubeR pisze:Panowie może się ktoś jeszcze wypowiedzieć, bo mam mętlik w głowie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie da sie tego uscislic ,zwykle w najczesciej uzywanym zakresie ,czyli 1000 do 2500 tys .Powyzej tych obrotow czesto winny jest elektrozawor n75 ,ktory jest zwykle sprawca przeladowaniaSaubeR pisze:MUNIOR napisał/a:
szarpanie w czasie jazdy w niższym zakresie obrotów,
Czy mógłbyś bardziej uściślić jakich obrotów to dotyczy? mniej więcej od- do.