Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 tdi 1z] nierówne obroty silnika i szarpanie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 paź 2011, 20:31

kriskross pisze:panowie gdzie jest ten impulsator trzeba wjechac na kanał żeby to odłączyć czu jakoś inaczej można to zrobiść ,pozatym szukać specjalisty od nastawników indukcyjnych czy trzeba jakiegoś pompiarza ,może na początek podpiąć się po vaga ,bo jestem laikiem wole dać kase za to niż sanemu to robić
Nie panikuj :-P tylko odepnij ten impulsator ...choć jak już ci faluje na jałowym to pewnie nastawnik nieżle zaje...ny i odpięcie impulsatora może nic nie zmienić ... W sumie to godzina zabawy z nastawnikiem i po problemie ...

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 25 lis 2011, 22:12

kojak85 pisze:Możesz jeszcze odłączyć impulsator od skrzyni biegów i wtedy zobaczyć czy szarpie. Jeżeli problem ustanie to na 100% nastawnik. Impulsator odłącza się kostką znajdującą się na obudowie skrzyni biegów.
Czy ta metoda sprawdzania nastawnika działa zarówno na boshu jak i na piergburgu, czy tylko na 1?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 25 lis 2011, 22:15

Czy ta metoda sprawdzania nastawnika działa zarówno na boshu jak i na piergburgu, czy tylko na 1?
Działa tu i tu. W pierwszym przypadku informuje że nastawnik umiera w drugim że się zabrudził <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 25 lis 2011, 22:22

działa tylko w pierburgu ;-)

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 26 lis 2011, 17:13

Panowie może się ktoś jeszcze wypowiedzieć, bo mam mętlik w głowie :shock: Będe wdzięczny ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lis 2011, 19:20

SaubeR pisze:Panowie może się ktoś jeszcze wypowiedzieć, bo mam mętlik w głowie
Odpinanie wtyczki impulsatora ,jako test nastawnika ,działa tylko w przypadku nastawnika indukcyjnego .Na nastawnik potencjometrycznym nie ma testów :-P Są tylko różne dziwne objawy np. szarpanie w czasie jazdy w niższym zakresie obrotów, brak reakcji na pedał gazu ,na co pomaga wcisnięcie sprzęgła ,falowanie obrotów ,gaśniecie silnika przy puszczeniu gazu ,problem z odpaleniem któremu towarzyszy "tykanie "n75 i tu zazwyczaj pomaga pukanie w nastawnik ,n75 przestaje tykać i wtedy daje się odpalic .Wszystkie te objawy są to objawy padającego nastawnika potencjometrycznego .Jednym słowem dzieją się cuda kiedy ten kiepski wynalazek kończy swój żywot :-P

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 26 lis 2011, 20:38

Dzięki chłopaki :-)

Jeszcze takie pytanie dotyczące:
MUNIOR pisze: szarpanie w czasie jazdy w niższym zakresie obrotów,
Czy mógłbyś bardziej uściślić jakich obrotów to dotyczy? mniej więcej od- do.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lis 2011, 21:30

SaubeR pisze:MUNIOR napisał/a:
szarpanie w czasie jazdy w niższym zakresie obrotów,

Czy mógłbyś bardziej uściślić jakich obrotów to dotyczy? mniej więcej od- do.
Nie da sie tego uscislic ,zwykle w najczesciej uzywanym zakresie ,czyli 1000 do 2500 tys .Powyzej tych obrotow czesto winny jest elektrozawor n75 ,ktory jest zwykle sprawca przeladowania

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 26 lis 2011, 21:58

A czy tempo zuzycia lub zabrudzenia nastawnika jest zależne od jakości tankowanego paliwa? Czy to nie ma związku?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lis 2011, 22:12

Jakiś tam związek na pewno ma ,ale w przypadku nastawnika potencjometrycznego przyczyną jest typowo mechaniczne wycieranie się ,najprościej porównać to do potencjometru w starym radiu , kręcimy i raz głosniej raz ciszej ,albo całkiem przerywa :-P

Awatar użytkownika
SaubeR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 15 lip 2010, 19:10
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: SaubeR » 26 lis 2011, 22:14

Ok dzięki, czyli laniem vervy nie przedłuże sprawności nastawnika. Dzięki za odp. :-)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 26 lis 2011, 22:20

SaubeR pisze:Ok dzięki, czyli laniem vervy nie przedłuże sprawności nastawnika. Dzięki za odp.
Nie, odłożysz w czasie wymianę go, bo verva jest droższa.

Rgg32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 01 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Olecko/Suwałki

Post autor: Rgg32 » 02 gru 2011, 22:05

Jakie może być wytłumaczenie tego ze mi audi szarpała,falowała na wolnych obrotach (1.9 na boschu) pewnie z 3 tyg a pózniej z dnia na dzień przeszło to wszystko?od tamtej pory z 15 tys km jeżdze i jest ok.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 gru 2011, 20:41

Rgg32 pisze:Jakie może być wytłumaczenie tego ze mi audi szarpała,falowała na wolnych obrotach (1.9 na boschu) pewnie z 3 tyg a pózniej z dnia na dzień przeszło to wszystko?od tamtej pory z 15 tys km jeżdze i jest ok.
Cud <ok>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 gru 2011, 21:10

MUNIOR pisze:Cud <ok>
Cudów ni ma ;-)
Ze swojego doświadczenia wiem że to nie zawsze nastawnik jest winny, u mnie zaginą kontakt z przepływką :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl