Witam, kupiłem Audi 80 B3 trzy tygodnie temu, po tygodniu rozładował mi się akumulator. No to go naładowałem ale niestety dzisiaj się ponownie rozładował.
W poniedziałek zdemontowałem rozrusznik, 3 dni samochód stał w garażu (bo czekałem na bendiks) z odłączonym akumulatorem. Gdy poskładałem wszystko do kupy, czyli dzisiaj przy odpaleniu rozrusznik ciężko kręcił ale samochód odpalił. Zgasiłem silnik i spróbowałem jeszcze raz odpalić ale nie dało rady, kontrolki przygasały, po prostu oznaki padniętego akumulatora. Podłączyłem go więc pod prostownik i ładowałem ale tylko 4 godziny, bo musiałem jechać do pracy. Pół godziny przed wyjściem sprawdziłem czy pali, odpalił szybko - pierwszy obrót wału ciężko mu poszedł ale się rozpędził za drugim i odpalił. Nie próbowałem więcej odpalać. Jednak za pół godziny nie miał siły już kręcić...
Przed odpaleniem silnika zmierzyłem napięcie akumulatora w spoczynku - było 13,7V. Czyli jakoś dziwnie duże, mierzone już po odłączeniu akumulatora od prostownika. Po odpaleniu miernik pokazał 14V. Czyli coś tam alternator ładuje. Ale ile w tym prawdy co do tych wartości to nie wiem, mój miernik najwyższej klasy nie jest, a raczej tej najniższej niestety
Po zgaszeniu silnika było już 13,2V. A po pół godzinie, po nieudanej próbie odpalenia 12,2V.
Akumulator to Centra Plus 65Ah - trochę za duży mi się wydaje. Te "magiczne oczko" za pomocą którego sprawdza się stan akumulatora jest po rozładowaniu nadal zielone, więc niby aku gut. Przy pierwszym rozładowaniu nawet działało, bo było czarne a po naładowaniu zrobiło się zielone. Dodam, że dzisiaj po już ponownym podłączeniu akumulatora do prostownika, po 2h ładowania prądem 2,5A i napięciem 12V, zaczął się gotować elektrolit. Napięcie wynosiło wtedy 12,8V.
Na co stawiacie? Co jeszcze mógłbym sprawdzić?
Proszę o pomoc
[B3 3A] Akumulator padł - co jest winne?
a mi sie wydaje że ktoś przeładował akumulator, może te auto robiło zbyt krótkie odcinki co spowodowało że nie daje tyle napięcia co trzeba....
przede wszystkim jak juz jest taki problem to lepiej wywal ten aku i wstaw jakis nowy lub używke z niemiec przywiezioną
ps: jak naladujesz aku lub po jezdzie zgasisz to napiecie bedzie duże ale jak bedzie stał te 6h to powinno być ok 12,5V
przede wszystkim jak juz jest taki problem to lepiej wywal ten aku i wstaw jakis nowy lub używke z niemiec przywiezioną
ps: jak naladujesz aku lub po jezdzie zgasisz to napiecie bedzie duże ale jak bedzie stał te 6h to powinno być ok 12,5V
Napięcie na sprawnym aku nie powinno spaść poniżej 12,5V (mierzone kilka godzin po ładowaniu, nie używaniu auta). Mozna też podpiąc miernik i zobaczyć co się dzieje w momencie kręcenia rozrusznikiem. PRzy obciązeniu napięcie na aku może gwałtownie spadać i aku jest do wymiany.
65Ah to nie aż tak dużo i alternator (jeśli jest sprawny) spokojnie sobie poradzi z naładowaniem.
14V to napięcie ładowania przy odpalonym? włącz światłą, nawiew, radio i zobacz ile wtedy zostanie?
Jeśli po nie udanej probie odpalenia jest na aku tylko 12,2v to już długo raczej nie pociagnie
Piszesz że robiłeś rozrusznik, dobrze został złożony? Nie blokuje się w nim coś?
Podmień aku od kogoś i zobacz co będzie.
65Ah to nie aż tak dużo i alternator (jeśli jest sprawny) spokojnie sobie poradzi z naładowaniem.
14V to napięcie ładowania przy odpalonym? włącz światłą, nawiew, radio i zobacz ile wtedy zostanie?
Jeśli po nie udanej probie odpalenia jest na aku tylko 12,2v to już długo raczej nie pociagnie
Piszesz że robiłeś rozrusznik, dobrze został złożony? Nie blokuje się w nim coś?
Podmień aku od kogoś i zobacz co będzie.
Właśnie pomyślałem o tulejkach w rozruszniku, nie sprawdziłem dokładnie jaki stawiają opór. Wymontowałem rozrusznik, no i był spory opór na jednej z tulejek, powiększyłem trochę jej otwór wiertakiem, posmarowałem gdzie trzeba i teraz kręci rozrusznik jak nowy. Akumulator był ładowany dzisiaj tylko 4h. Więc chyba ta tulejka była przyczyną. Chociaż aku raczej jest już u swojego kresu tak mi się wydaje, ma już 4 lata, te gotowanie elektrolitu podczas ładowania i wcześniej zresztą też padł. Zobacze jeszcze jak będzie sie trzymał. Ale na tą chwilę potrzebują solidny akumulator, bo zawsze ciężko mi pali ten samochód. Poprzedni właściciel mówił, że zimny na benzynie słabo pali, ale jak zaobserwowałem ciepły czy zimny, na gazie czy na benzynie - zawsze odpala ciężko.
Co do napięć:
- w spoczynku - 12,6V
- podczas odpalania silnika - 11V
- włączony silnik - 14V
- włączony silnik i co tylko sie da - 13,9V
Więc alternator ładuje.
Co do napięć:
- w spoczynku - 12,6V
- podczas odpalania silnika - 11V
- włączony silnik - 14V
- włączony silnik i co tylko sie da - 13,9V
Więc alternator ładuje.
Napięcie ładowania i napięciu aku są w miare prawidłowe.
Gotowanie elektrolitu przy ładowaniu prostownikiem też nie jest niczym nadzwyczajnym i złym.
Jeśli auto ciężko odpala to może warto posprawdzać co nie co: ustawienie rozrządu, świece, przewody, cewke, itp itd.
Auto dobrze jeździ? moc ma dobrą?
Gotowanie elektrolitu przy ładowaniu prostownikiem też nie jest niczym nadzwyczajnym i złym.
Jeśli auto ciężko odpala to może warto posprawdzać co nie co: ustawienie rozrządu, świece, przewody, cewke, itp itd.
Auto dobrze jeździ? moc ma dobrą?
Właśnie chcę doprowadzić to auto do porządku, ale potrzebne będzie na to trochę czasu bo i fundusze ograniczone. Świece i przewody są nowe. Czytałem dużo o tym i winnych ciężkiego odpalania może być dużo. Wtryskiwacz rozruchowy, regulator ciśnienia paliwa, czujnik ECU którego poszukuję i wiele, wiele innych.
Auto coś tam jedzie, ale moc raczej poniżej oczekiwań, brata Golf III 1,6 chyba lepiej przyspiesza. Ale Audi już 9 lat na LPG...
Jednak silnik jak już odpali i jest ciepły to chodzi jak pszczółka <ok>
Ssanie działa nieprawidłowo, zamiast trzymać lekko podwyższone obroty na zimnym to opadają do 500, że prawie silnik mało co nie zgaśnie i rosną do 1000 i tak w kółko. A niekiedy po prostu spadają do 500 i trzeba dodać gazu, bo nie reaguje.
Co jeszcze, miałem dwa razy taki dziwny przypadek, po przejechaniu 100m samochód jakby zgasł w czasie jazdy, tzn. zapaliły się wszystkie kontrolki jak na pierwszej pozycji stacyjki, silnik zaniemógł i po dwóch sekundach z powrotem wszystko powróciło do normy, tzn silnik zaczął chodzić, kontrolki przestały mrugać. Pomyślałem że to może od przełączenia benzyny na gaz, ale nie, samochód po tym zdarzeniu dalej jechał na benzynie. Nie mam pojęcia co to może być, niby nie kłopotliwe ale martwi. Dzieje się tak gdy samochód długo postoi tak przynajmniej z 2 dni.
Auto coś tam jedzie, ale moc raczej poniżej oczekiwań, brata Golf III 1,6 chyba lepiej przyspiesza. Ale Audi już 9 lat na LPG...
Jednak silnik jak już odpali i jest ciepły to chodzi jak pszczółka <ok>
Ssanie działa nieprawidłowo, zamiast trzymać lekko podwyższone obroty na zimnym to opadają do 500, że prawie silnik mało co nie zgaśnie i rosną do 1000 i tak w kółko. A niekiedy po prostu spadają do 500 i trzeba dodać gazu, bo nie reaguje.
Co jeszcze, miałem dwa razy taki dziwny przypadek, po przejechaniu 100m samochód jakby zgasł w czasie jazdy, tzn. zapaliły się wszystkie kontrolki jak na pierwszej pozycji stacyjki, silnik zaniemógł i po dwóch sekundach z powrotem wszystko powróciło do normy, tzn silnik zaczął chodzić, kontrolki przestały mrugać. Pomyślałem że to może od przełączenia benzyny na gaz, ale nie, samochód po tym zdarzeniu dalej jechał na benzynie. Nie mam pojęcia co to może być, niby nie kłopotliwe ale martwi. Dzieje się tak gdy samochód długo postoi tak przynajmniej z 2 dni.
3A to wtrysk mechaniczny, i jak 9 lat już na lpg to nie wiadomo ile w tym czasie się działo. Może chwile zejśc zanim uda Ci się doprowadzić to auto do porzadku
jak będe miał jak sprawdze w etce jakie powinny być czujniki:
jeden chyba taki (etka podaje go dla silnika 3A):
sprawdziłem na stronie inter carsu i tam też pokazuuje biały dwupinowy
jak będe miał jak sprawdze w etce jakie powinny być czujniki:
jeden chyba taki (etka podaje go dla silnika 3A):
jeśli masz taki 2 pinowy biały to spróbuj zdjąć z niego wtyczke i odpalic zimy silnik.048919369
thermal switch / use for: / cold start valve / service kit / also use: / wiring harness adapter / flange / with:
40/25C M10X1 2 pin white 893 971 379 B 026 121 133 F 3 holes / 3A
sprawdziłem na stronie inter carsu i tam też pokazuuje biały dwupinowy
Zobacz czy nie masz jeszcze czujnika na kruccu z tyłu silnika na wężu idącym z głowicy do środka auta. Tam może być na jedną wsuwke wskazującą temp na deske.Kod silnika:3A
Ilość biegunów:2
Kolor:biały
Założyłem nowy temat odnośnie słabego odpalania na benzynie i braku ssania. Proszę o kontynuowanie go tam, bo jednak ten jest o czymś innym i komuś może to się nie spodobać
https://audi80.pl/80-b3-3a-lpg-slabo ... htm#684513
No i akumulator dzisiaj się rozładował. Napięcie w spoczynku 11,66V. Trzymał się 3 tygodnie, ale mrozów strasznych nie było.
Wstrzymam się jednak z kupnem nowego, zmierzyłem dzisiaj pobierany prąd i pobiera aż 1,06A.
Na szczęście to błąd pomiaru :-> Po prostu zapomniałem o tej krańcówce pod maską i światło w środku i w bagażniku się zapalało przy otwartej masce
Pobór prądu w spoczynku to 0,01A. Tak więc czeka mnie wymiana akumulatora.
https://audi80.pl/80-b3-3a-lpg-slabo ... htm#684513
No i akumulator dzisiaj się rozładował. Napięcie w spoczynku 11,66V. Trzymał się 3 tygodnie, ale mrozów strasznych nie było.
Wstrzymam się jednak z kupnem nowego, zmierzyłem dzisiaj pobierany prąd i pobiera aż 1,06A.
Na szczęście to błąd pomiaru :-> Po prostu zapomniałem o tej krańcówce pod maską i światło w środku i w bagażniku się zapalało przy otwartej masce
Pobór prądu w spoczynku to 0,01A. Tak więc czeka mnie wymiana akumulatora.