Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE] Zamiennik aparatu zapłonowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 15 mar 2011, 19:50

Witam. Podepnę się pod ten temat, aby nie zakładać nowego.
Mój problem jest następujący: sprawdziłem podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu i gdy dmuchałem przez przewodzik do niego powietrze, to nie czułem żadnego oporu=pęknięta membrana.
Silnik pracuje dobrze nie ma problemu, odpala bardzo dobrze, dobrze się wkręca na obroty, ale na biegu jałowym delikatnie faluje wskazówka obrotomierza, po za tym wszystko jest ok.
Chciałbym wymienić ten przyspieszacz i na Alledrogo znalazłem coś takiego
:arrow: http://allegro.pl/przyspieszacz-zaplonu ... 71729.html
Problem tkwi w tym, że musiałbym zwrócić stary przyspieszacz a zależy mi na czasie, bo auto potrzebne jest mi na codzień :-/
Zostaje jeszcze kupno przyspieszacza na szrocie, ale to loteria, no w sumie można go sprawdzić. I jeszcze jedne pytanie: czy ktoś wymieniał przyspieszacz :?: Mógłby mi ktoś przedstawić przebieg prac, jak najmniej inwazyjny :?:
Proszę o odpowiedź :-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2011, 15:02

Słuchaj auto będzie chodziło świetnie i zapalało bo przyspieszacz podciśnieniowy nie ma nic do wolnych obrotów. Ten mechanizm stworzono aby reagował na obciążenia i zwiększanie obrotów silnika. Kup nowy gdyż taki defekt zwiększy Ci spalanie i stracisz na dynamice.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 lis 2011, 15:49

A spróbuj PRZEMYSŁAWIE zdjąć ten przewodzik z kapelusika aparatu zaołonowego i szczelnie go zaślepić .
Bo jeśli jak mówisz , przy dmuchaniu w niego nie było oporu = czyli że membranka pęknięta, to i przy ssaniu jest to samo, tylko że w drugą stronę.
Zaciągane jest tzw. lewe powietrze z aparatu zapłonowego i może przez to falują obroty.
Aż pójdę jutro do gara i zdejmę ten kabelek z grzybka i posłucham czy jest jakaś różnica.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 28 lis 2011, 17:36

a jak ma byc prawidłowo?? jak dmucham ma być opor czy jak sasysam powietrze ma byc opór???

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 29 lis 2011, 02:05

W obie strony ma być opór .
Z tym , że przy zasysaniu czuć że opór ten jest taki sprężysty i jak dobrze zazezuję okiem to widzę jak zaznaczona na fotce błyszcząca dżwigienka się porusza.

Obrazek

Najlepiej jak jest pod ręką kawałek giętkiego przewodu. Zakłada się go na króciec siłowniczka i wszystko widać jak na dłoni.
Ostatnio nie miałem tego przewodu i jak zeskosiłem ślepia żeby zobaczyć co się dzieje, to jedno oko zostało mi w takiej wybałuszonej pozycji i dopiero po kilku browarach puściło i naszło na swoje .

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 lis 2011, 18:05

Z obu przypadkach ma być opór jak napisał kolega. Zaciągając i puszczając bedziesz słyszał prace tego "nastawnika" podciśnieniowego i ruch halla o pewien kąt w aparacie..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl