Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Wymiana pompy wody i problem z rozrzadem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

[B4 ABK] Wymiana pompy wody i problem z rozrzadem

Post autor: alus » 27 lis 2011, 13:08

Witam, wczoraj, wymienialem pompe wody bo przeciekala, wymienialem ja sciagajac rozrzad, przed sciagnieciem paska ustawilem znaczek na 0 w skrzyni (odlew nie przecina 0 tylko znaczek 0 jest nieschowany w polowie za odlewem) walek ustawilem miedzy 0T, no i sciagnalem pasek. Przy skaldaniu sprawdzilem czy nic sie nie przesunelo i tak zlozylem, moj blad byl taki ze nie wyciagnalem wtyczki od niebieskiego czujnika, (dopiero dzis o tym przeczytalem), odpalil normalnie wskoczyl na obroty 1800 ale po chwili wskoczyl na dobre obroty 1100 a po nagrzaniu ok 800, kolejne odpalania byly ok i odrazu utrzymywal obroty takie jak powinien, ale okazalo sie, ze przy jezdzie jest tak molowaty ze przy 4000tys obr na dwojce ma ok 50km/h. Zakladam ze zle jest ustawiony zaplon, nie zostal wczesniej tez zablokowany, panowie co mam teraz zrobic zeby wszystko bylo ok?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2011, 14:47

Ustaw wszystko na znaki i ściągnij kopułkę rozdzielacza zapłonu. Na krawędzi korpusu aparatu znajduje się małe nacięcie. Gdy wszystko jest ustawione na znaki to palec powinien znajdować się nad tym wycięciem. Jeśli nie posiadasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu możesz lekko kręcić aparatem w celu uzyskania odpowiedniego przyspieszenia zapłonu (do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
Po ustawieniu znaków aparat powinien wyglądać tak.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 11d5d6f1c1

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 27 lis 2011, 16:30

rozumiem ze zeby krecic aparatem, nakezy odkrecic sruby na klucz 10 tak? jutro bede dzialac w tym temacie, wiec jezeli ktos ma jeszcze jakies sugestie to prosze pisac

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2011, 16:47

w abk masz jedna śrubę na klucz 13 o ile pamietam

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 27 lis 2011, 19:04

W ABK aparat luzuje się jedną śrubą 13tką.Lukaszbroz, Trochę pojechał za daleko z tym foto.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2011, 19:57

Fota jest od ACE chodziło o pokazanie nacięcia na korpusie, a nie sposobu mocowania aparatu :mrgreen:

[ Dodano: 2011-11-27, 19:59 ]
Mogłem w foto-shopie wyciąć te śruby nie byłoby problemu:) W celu zaoszczędzenia czau zagarnąłem to zdjęcie z innego tematu na tym forum.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 lis 2011, 20:57

Mniej więcej śrubka ta jest tu i tak wygląda .

Obrazek

Dociska ona łapę która się opiera o kołnierz aparatu zapł.

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 28 lis 2011, 00:52

dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 lis 2011, 02:32

Lukaszbroz pisze:(do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
Ustawianie zapłonu w ABK na słuch ? <ok>
a blokowanie sterownika ? :roll:

[ Dodano: 2011-11-28, 02:36 ]
alus pisze:dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895

Niektóre sterowniki ecu reagują na wypiecie wtyczki od czujnika a niektóre trzeba potraktować VAGiem i blokować sterownik z poziomu BS

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 28 lis 2011, 13:07

problem juz rozwiazalem, przy skladaniu rozrzadu walek posredni przeskoczyl mi o jeden zabek i stad ten zly zaplon

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 28 lis 2011, 16:30

widmo pisze:
Lukaszbroz pisze:(do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
Ustawianie zapłonu w ABK na słuch ? <ok>
a blokowanie sterownika ? :roll:

[ Dodano: 2011-11-28, 02:36 ]
alus pisze:dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895

Niektóre sterowniki ecu reagują na wypiecie wtyczki od czujnika a niektóre trzeba potraktować VAGiem i blokować sterownik z poziomu BS
Początkowo jak nie miałem sprzętu typu VAG i lampa stroboskopowa tak właśnie robiłem. Może dla wielu to ekstremum ale jeśli dobrze wsłuchać się w prace jednostki oraz obserwując jego "wkręcanie" na obroty można, posiadając wprawę, dokonać poprawnej korekcji wyprzedzenia. Wiele osób które spędziło trochę czasu przy zapłonach grupy VAG aparaty i inne ustrojstwa pewnie wie o co chodzi.

To fakt może być śmieszne bo sam się teraz z tego śmieje ale czasami trafiało się , że robiłem to na czuja i właściciele aut byli zadowoleni, mino, że wcześniej robił to warsztat i efekty były takie sobie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl