[B4 ABK] Wymiana pompy wody i problem z rozrzadem
[B4 ABK] Wymiana pompy wody i problem z rozrzadem
Witam, wczoraj, wymienialem pompe wody bo przeciekala, wymienialem ja sciagajac rozrzad, przed sciagnieciem paska ustawilem znaczek na 0 w skrzyni (odlew nie przecina 0 tylko znaczek 0 jest nieschowany w polowie za odlewem) walek ustawilem miedzy 0T, no i sciagnalem pasek. Przy skaldaniu sprawdzilem czy nic sie nie przesunelo i tak zlozylem, moj blad byl taki ze nie wyciagnalem wtyczki od niebieskiego czujnika, (dopiero dzis o tym przeczytalem), odpalil normalnie wskoczyl na obroty 1800 ale po chwili wskoczyl na dobre obroty 1100 a po nagrzaniu ok 800, kolejne odpalania byly ok i odrazu utrzymywal obroty takie jak powinien, ale okazalo sie, ze przy jezdzie jest tak molowaty ze przy 4000tys obr na dwojce ma ok 50km/h. Zakladam ze zle jest ustawiony zaplon, nie zostal wczesniej tez zablokowany, panowie co mam teraz zrobic zeby wszystko bylo ok?
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Ustaw wszystko na znaki i ściągnij kopułkę rozdzielacza zapłonu. Na krawędzi korpusu aparatu znajduje się małe nacięcie. Gdy wszystko jest ustawione na znaki to palec powinien znajdować się nad tym wycięciem. Jeśli nie posiadasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu możesz lekko kręcić aparatem w celu uzyskania odpowiedniego przyspieszenia zapłonu (do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
Po ustawieniu znaków aparat powinien wyglądać tak.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 11d5d6f1c1
Po ustawieniu znaków aparat powinien wyglądać tak.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 11d5d6f1c1
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Ustawianie zapłonu w ABK na słuch ? <ok>Lukaszbroz pisze:(do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
a blokowanie sterownika ? :roll:
[ Dodano: 2011-11-28, 02:36 ]
https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895alus pisze:dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?
Niektóre sterowniki ecu reagują na wypiecie wtyczki od czujnika a niektóre trzeba potraktować VAGiem i blokować sterownik z poziomu BS
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Początkowo jak nie miałem sprzętu typu VAG i lampa stroboskopowa tak właśnie robiłem. Może dla wielu to ekstremum ale jeśli dobrze wsłuchać się w prace jednostki oraz obserwując jego "wkręcanie" na obroty można, posiadając wprawę, dokonać poprawnej korekcji wyprzedzenia. Wiele osób które spędziło trochę czasu przy zapłonach grupy VAG aparaty i inne ustrojstwa pewnie wie o co chodzi.widmo pisze:Ustawianie zapłonu w ABK na słuch ? <ok>Lukaszbroz pisze:(do tego trzeba mieć wprawę i słuch).
a blokowanie sterownika ? :roll:
[ Dodano: 2011-11-28, 02:36 ]https://audi80.pl/b4-abk-zaplon-blok ... htm#228895alus pisze:dobra koledzy, ale czy teraz juz wyjmowac ta wtyczke od niebieskiego czujnika czy nie?
Niektóre sterowniki ecu reagują na wypiecie wtyczki od czujnika a niektóre trzeba potraktować VAGiem i blokować sterownik z poziomu BS
To fakt może być śmieszne bo sam się teraz z tego śmieje ale czasami trafiało się , że robiłem to na czuja i właściciele aut byli zadowoleni, mino, że wcześniej robił to warsztat i efekty były takie sobie.