[2.0 16V ACE] problem z aparatem zapłonowym
....yyytaam , gdzie tu widzisz jakieś obsmarkanie oliwą .
. Ta fotka zrobiona była co prawda ze dwa m-ce wcześniej ( widać inne oświetlenie ) , ale jest z bliższej odległości i wyrażniejsza .
Owszem spod wałka pośredniego i wału głównego trochę cieknie , ale już tak było 11 lat temu kiedy nabyłem rzęcha .
[ Dodano: 2011-11-24, 04:44 ]
A z tymi parzystymi zębami na kółkach - hehe - , to chyba takie matryce im sie trafiły i tłukły ile wlezie i już tak zostało .
[ Dodano: 2011-11-24, 10:34 ]
Tak głufkuję i patrzę po tych trybach i nie mogę zatrybić .
Albowiem ponieważ niniejszym iż , nie każda liczba parzysta podzielona przez dwa daje również liczbę parzystą .
Ciechoroba....
. Ta fotka zrobiona była co prawda ze dwa m-ce wcześniej ( widać inne oświetlenie ) , ale jest z bliższej odległości i wyrażniejsza .
Owszem spod wałka pośredniego i wału głównego trochę cieknie , ale już tak było 11 lat temu kiedy nabyłem rzęcha .
[ Dodano: 2011-11-24, 04:44 ]
A z tymi parzystymi zębami na kółkach - hehe - , to chyba takie matryce im sie trafiły i tłukły ile wlezie i już tak zostało .
[ Dodano: 2011-11-24, 10:34 ]
Tak głufkuję i patrzę po tych trybach i nie mogę zatrybić .
Albowiem ponieważ niniejszym iż , nie każda liczba parzysta podzielona przez dwa daje również liczbę parzystą .
Ciechoroba....
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
To raczej nie ma istotnego znaczenia ważne aby koło rozrzady i koło wałka pośredniego miały identyczna liczbę zębów, gdyż tylko to gwarantuje stała zależność w obrocie aparatem i wałkiem rozrządu.antoni pisze:Skoro temat już rozwiązany i wiadomo o co chodzi i gdzie był feler, odważyłem się wrócić ale już trochę w innej sprawie .
Otóż zwracam się do ŁUKASZBROZ i proszę Ciebie Mistrzu, powiedz mi dlaczego koło zębate wałka rozrządu na zamieszczonej przez Ciebie fotce ma ponad 50 zębów ( 54 jeśli dobrze policzyłem ), a to samo kółko jak również to drugie niżej na wałku pośrednim w mojej bryce mają po 44 zęby .
[url=http://images40.fotosik.pl/1218/f975dd9dd255a148m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images46.fotosik.pl/1184/0ffd5c5a012704f4m.jpg]Obrazek[/URL]
O co tu chodzi ? Czy terenu więcej i można było wsadzić koło o większej średnicy ?
Czy też o dokładniejsze ustawienie rozrządu i zapłonu w bardziej zaawansowanym technicznie silniku .
[ Dodano: 2011-11-27, 14:57 ]
Jak chcesz być pewny prawidłowego ustawienia wałka rozrządu to odkręć pokrywę wałka i zobacz jak ustawione są krzywki. Jeśli po ustawieniu na znaki któraś z krzywek pierwszego cylindra naciska bądź jest bardzo blisko naciśnięcia któregoś popychacza to masz totalnie źle ustawiony wałek.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
jeszcze w kwestii wyjaśnienia mając 44 zęby na dwóch wcześniejszych kołach to liczba zębów na kole wału również musi tworzyć odpowiednie przełożenie, a dokładnie 1/2. Oznacza to że jeśli na kole rozrządu masz 44 zęby to na kole wału masz ich 22, skoro ja mam 54 to na dole miałem polowe czyli 27. Pisze to z tego względu gdyż widzę brak podstaw w rozumieniu pracy rozrządu.
Parzysta liczba zębów jest po to aby można było uzyskać przełożenie 1/2, jeden obrót wałka rozrządu to dwa obroty wału. To wynika z czterotaktowej pracy naszych jednostek. Parzysta liczba dzieli się na dwa, zaś każda liczba pomnożona perz dwa daje liczbę parzystą (podstawy matematyki się kłaniają). Reasumując na dole można mieć liczbę zębów parzysta bądź nie zaś u góry 2x to co na dole czyli zawsze parzysta.
"Dziwne że audi zrobiło kółko z parzystą liczbą zębów." mam nadzieje kolego karolas123 , że to co napisałeś to zwykły żart, a nie głębokie przemyślenie.
Parzysta liczba zębów jest po to aby można było uzyskać przełożenie 1/2, jeden obrót wałka rozrządu to dwa obroty wału. To wynika z czterotaktowej pracy naszych jednostek. Parzysta liczba dzieli się na dwa, zaś każda liczba pomnożona perz dwa daje liczbę parzystą (podstawy matematyki się kłaniają). Reasumując na dole można mieć liczbę zębów parzysta bądź nie zaś u góry 2x to co na dole czyli zawsze parzysta.
"Dziwne że audi zrobiło kółko z parzystą liczbą zębów." mam nadzieje kolego karolas123 , że to co napisałeś to zwykły żart, a nie głębokie przemyślenie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Kolego może i tak jak mowisz, kołka maja parzysta liczbe zebow zeby sie dzieliło na 2. Jednak ja uwazam ze w kołach zebatych nie powinno być parzystych liczb zebów poniewaz powoduje to ze pasek z kółkiem spotykaja sie stale w tym samym miejscu. Inne auta maja nieparzysta liczbe i tez jezdza... bo kółko dzieli sie na pół a nie na zęby.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
"Stale w tym samym miejscu", a to ciekawe. To chyba zależy od długości paska (czy jego długość jest wielokrotnością obwodu albo liczba zębów paska podzielona przez liczbę zębów koła równa się liczbie całkowitej). Przykładowo 432 zęby paska podzielić na 54 zęby koła to 8 czyli dany ząb na pasku zawsze spotka się w tym samym miejscu z kołem zębatym. Ale wystarczy przykładowo 435 zębów paska i już taka sytuacja nie ma miejsca, bo wynik to nie liczba całkowita. problem myślę rozwiązany. :mrgreen:
[ Dodano: 2011-11-27, 18:48 ]
Teraz Twój przykład kolo na wale ma 24 ząbki i obracając się o 360stopni przesuwa pasek o 24 podziałki. Koło które odbiera ten przesuw niech ma 53 ząbki. odbiera przesuw 24 i dostaje kolejny 24 wtedy koło górne robi kąt nieco większy niż 360stopni.
Wytłumacz Twoje założenie i podaj przykład. Bo to o czym mówisz to ma sens ale przy przekładniach klinowych/pasowych, a nie zębatych.
[ Dodano: 2011-11-27, 18:48 ]
Na pół, a nie na zęby? Możesz to jakoś wytłumaczyć? Koło zębate wału przykładowo posiada 24 zęby wykonując jeden pełny obrót przesuwa pasek o 24 podziałki. Koło rozrządu "odbiera" ten ruch czyli przekręca się dany kąt. Jaki to kąt? proste 180 stopni. Kolejne 180 wykonuje kiedy "dostanie" kolejna przesuw równy 24 ząbki. Także koło rozrządu musi posiadać 2x tyle zębów co koło zębate wału.karolas123 pisze: Inne auta maja nieparzysta liczbe i tez jezdza... bo kółko dzieli sie na pół a nie na zęby.
Teraz Twój przykład kolo na wale ma 24 ząbki i obracając się o 360stopni przesuwa pasek o 24 podziałki. Koło które odbiera ten przesuw niech ma 53 ząbki. odbiera przesuw 24 i dostaje kolejny 24 wtedy koło górne robi kąt nieco większy niż 360stopni.
Wytłumacz Twoje założenie i podaj przykład. Bo to o czym mówisz to ma sens ale przy przekładniach klinowych/pasowych, a nie zębatych.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
No moim zdaniem to koła rozrzadu zbudowane sa tak aby na jeden obrót wału 360* koło rozrzadu obracało sie o 180*. Z tego wynika, że jesli koło rozrzadu ma parzysta liczbe zebów to i wału musi miec parzysta liczbe. I jest to dość nie korzystne bo tak jak mowiłęm zeby i pasek spotykaja sie ciagle w tym samym miejscu. Składałem kilka silników i wszystkie mały nieparzyste zeby.
Faktycznie Panowie , zawsze z liczeniem miałem pod sporą górkę , więc i tym razem się pomyliłem i troszeczkę zagalopowałem .
Otóż przeglądając jeszcze raz Twoją ŁUKASZBROZ fotkę , naliczyłem tych zębów na kole rozrządu nie 54 tylko 52 . - Na kole wału korbowego będzie ich 26 .
Teraz zgodnie z tym co napisano w poprzedzających postach, cała matematyka i rozumienie działania rozrządu, obiegu kół i drogi jaką te koła pokonują stanie się jasna i nie wymagająca dalszego roztrząsania .
Otóż przeglądając jeszcze raz Twoją ŁUKASZBROZ fotkę , naliczyłem tych zębów na kole rozrządu nie 54 tylko 52 . - Na kole wału korbowego będzie ich 26 .
Teraz zgodnie z tym co napisano w poprzedzających postach, cała matematyka i rozumienie działania rozrządu, obiegu kół i drogi jaką te koła pokonują stanie się jasna i nie wymagająca dalszego roztrząsania .
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
A co jeśli koło rozrządu ma 54 zęby? to koło na wale też ma parzyste? Odp- Nie! 54/2=27karolas123 pisze:No moim zdaniem to koła rozrzadu zbudowane sa tak aby na jeden obrót wału 360* koło rozrzadu obracało sie o 180*. Z tego wynika, że jesli koło rozrzadu ma parzysta liczbe zebów to i wału musi miec parzysta liczbe. I jest to dość nie korzystne bo tak jak mowiłęm zeby i pasek spotykaja sie ciagle w tym samym miejscu. Składałem kilka silników i wszystkie mały nieparzyste zeby.
Nie pamietam aby 27 była liczba parzysta. A spotykanie się paska i koła w tym samym miejscu zależne jest od ilości zębów na pasku. Opisałem wyżej jak to stwierdzić.
Kolego karolas123 podaj proszę jakie to były auta. Chętnie to sprawdzę.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Podaj model i markę oraz silnik
[ Dodano: 2011-11-27, 20:15 ]
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-rozrza ... CT869.html
To jest link do paska rozrządu silnika ACE koło wałka posiada 52 zęby jak policzył kolega wyżej pasek jak można przeczytać posiada 147zebów także w takiej konfiguracji pasek raz na kilkadziesiąt obrotów spotka się z kołem w tym samym miejscu( ten sam ząb z tym samym wrębem). Dzieląc 147/52=2,826 czyli nie jest to liczba całkowita.
[ Dodano: 2011-11-27, 20:15 ]
http://www.iparts.pl/czesc/pasek-rozrza ... CT869.html
To jest link do paska rozrządu silnika ACE koło wałka posiada 52 zęby jak policzył kolega wyżej pasek jak można przeczytać posiada 147zebów także w takiej konfiguracji pasek raz na kilkadziesiąt obrotów spotka się z kołem w tym samym miejscu( ten sam ząb z tym samym wrębem). Dzieląc 147/52=2,826 czyli nie jest to liczba całkowita.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo