"Stale w tym samym miejscu", a to ciekawe. To chyba zależy od długości paska (czy jego długość jest wielokrotnością obwodu albo liczba zębów paska podzielona przez liczbę zębów koła równa się liczbie całkowitej). Przykładowo 432 zęby paska podzielić na 54 zęby koła to 8 czyli dany ząb na pasku zawsze spotka się w tym samym miejscu z kołem zębatym. Ale wystarczy przykładowo 435 zębów paska i już taka sytuacja nie ma miejsca, bo wynik to nie liczba całkowita. problem myślę rozwiązany. :mrgreen:
[ Dodano: 2011-11-27, 18:48 ]
karolas123 pisze: Inne auta maja nieparzysta liczbe i tez jezdza... bo kółko dzieli sie na pół a nie na zęby.
Na pół, a nie na zęby? Możesz to jakoś wytłumaczyć? Koło zębate wału przykładowo posiada 24 zęby wykonując jeden pełny obrót przesuwa pasek o 24 podziałki. Koło rozrządu "odbiera" ten ruch czyli przekręca się dany kąt. Jaki to kąt? proste 180 stopni. Kolejne 180 wykonuje kiedy "dostanie" kolejna przesuw równy 24 ząbki. Także koło rozrządu musi posiadać 2x tyle zębów co koło zębate wału.
Teraz Twój przykład kolo na wale ma 24 ząbki i obracając się o 360stopni przesuwa pasek o 24 podziałki. Koło które odbiera ten przesuw niech ma 53 ząbki. odbiera przesuw 24 i dostaje kolejny 24 wtedy koło górne robi kąt nieco większy niż 360stopni.
Wytłumacz Twoje założenie i podaj przykład. Bo to o czym mówisz to ma sens ale przy przekładniach klinowych/pasowych, a nie zębatych.