Panowie, remont silnika prawie oficjalnie zakończony. Mam tylko kompromitujący mnie problem <ok> .
Potrzebuję ustawić rozrząd, byle by tylko auto odpaliło i dojechało do serwisu na fachową regulację . Chodzi mi o to w jakiej pozycji powinny być krzywki zaworowe pierwszego cylindra, wtedy kiedy pierwszy tłok jest w górnym punkcie ZZ. Nie musi to być dokładne bo PM i tak ma duży stosunek tolerancji błędu <rotfl> przy którym potrafi jeździć w najgorszym wypadku z gorszymi osiągami. Proszę uprzejmie was o podpowiedź jak to bydle ustawić krok po kroku, żeby wyjechać z garażu i dojechać 700m do serwisu. Oczywiście z całymi zaworami .
[80 B3 PM] Ustawianie rozrządu od zera po remoncie
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Thomson26, jaco80, ooo!!! chłopaki dzięki wielkie
Napiszę co i jak, tylko muszę zaprosić dwóch silnych kumpli do garażu co by mi wsadzili silnik, wtedy już tylko pozostanie założenie osprzętu i ustawienie rozrządu .
Dzięki jeszcze raz <ok>
[ Dodano: 2011-12-07, 08:52 ]
Silnik ustawiony, fazy rozrządu ok, jednak pomyliłem się na wałku pośrednim i audi trzyma obroty 850-900rpm jak obróci się aparat zapłonowy maksymalnie w prawo i wtedy zakres jego regulacji się kończy, także muszę jeszcze odkręcić aparat i go przestawić o ząbek, żeby regulacja była znowu możliwa.
Napiszę co i jak, tylko muszę zaprosić dwóch silnych kumpli do garażu co by mi wsadzili silnik, wtedy już tylko pozostanie założenie osprzętu i ustawienie rozrządu .
Dzięki jeszcze raz <ok>
[ Dodano: 2011-12-07, 08:52 ]
Silnik ustawiony, fazy rozrządu ok, jednak pomyliłem się na wałku pośrednim i audi trzyma obroty 850-900rpm jak obróci się aparat zapłonowy maksymalnie w prawo i wtedy zakres jego regulacji się kończy, także muszę jeszcze odkręcić aparat i go przestawić o ząbek, żeby regulacja była znowu możliwa.
Ja po wymianie uszczelniaczy jak złożyłem rozrząd i pojechałem na ustawienie zapłonu to się okazało, że się nie da ustawić bo znak na kole dosyć oscylował i myślę, że tak samo jak kolega wyżej pisał coś na wałku pośrednim pomyliłem. Ale auto jeździ bez zarzutu
I tak się zastanawiam. Jeżeli ustawię rozrząd na znaki to pierwszy tłok powinien być na górze czy na dole w silniku 3A ?
I tak się zastanawiam. Jeżeli ustawię rozrząd na znaki to pierwszy tłok powinien być na górze czy na dole w silniku 3A ?