Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Ustawianie rozrządu od zera po remoncie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 PM] Ustawianie rozrządu od zera po remoncie

Post autor: Patrique » 27 lis 2011, 22:36

Panowie, remont silnika prawie oficjalnie zakończony. Mam tylko kompromitujący mnie problem <ok> .
Potrzebuję ustawić rozrząd, byle by tylko auto odpaliło i dojechało do serwisu na fachową regulację :-P . Chodzi mi o to w jakiej pozycji powinny być krzywki zaworowe pierwszego cylindra, wtedy kiedy pierwszy tłok jest w górnym punkcie ZZ. Nie musi to być dokładne bo PM i tak ma duży stosunek tolerancji błędu <rotfl> przy którym potrafi jeździć w najgorszym wypadku z gorszymi osiągami. Proszę uprzejmie was o podpowiedź jak to bydle ustawić krok po kroku, żeby wyjechać z garażu i dojechać 700m do serwisu. Oczywiście z całymi zaworami :-P .

kuba9214
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2011, 19:56

Post autor: kuba9214 » 27 lis 2011, 22:40

Witam
Krzywki powinny być skierowane ku górze jak tłok jest u samej góry zawory muszą być zamknięte na wałku powinieneś mieć znak fabryczny jak to ma być ustawione i wszystko.pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 lis 2011, 08:30

Może ma ktoś jakieś foto poglądowe? ;-) Chodzi mi krok po kroku wytłumaczenie jak to ustawić. Napiąć pasek potrafię <nunczako> No i w zasadzie tyle <wodka> <oki>

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 28 lis 2011, 11:01

Obrazek

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 28 lis 2011, 12:30

Zaworów nie pogniesz, PM jest niekolizyjny. Ustaw tak jak na obrazku, będzie gut.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 lis 2011, 13:10

Thomson26, jaco80, ooo!!! chłopaki dzięki wielkie <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo>
Napiszę co i jak, tylko muszę zaprosić dwóch silnych kumpli do garażu co by mi wsadzili silnik, wtedy już tylko pozostanie założenie osprzętu i ustawienie rozrządu ;).
Dzięki jeszcze raz <ok>

[ Dodano: 2011-12-07, 08:52 ]
Silnik ustawiony, fazy rozrządu ok, jednak pomyliłem się na wałku pośrednim i audi trzyma obroty 850-900rpm jak obróci się aparat zapłonowy maksymalnie w prawo i wtedy zakres jego regulacji się kończy, także muszę jeszcze odkręcić aparat i go przestawić o ząbek, żeby regulacja była znowu możliwa.

nicolson7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 09 kwie 2012, 14:48
Lokalizacja: braniewo ok.

Post autor: nicolson7 » 09 kwie 2012, 15:00

dolacze sie ustawilem wszystko na znaki a nie chce odpalic w czym problem bo mi pomyslow brak

Awatar użytkownika
carolbe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 mar 2012, 17:32

Post autor: carolbe » 09 kwie 2012, 15:06

Ja po wymianie uszczelniaczy jak złożyłem rozrząd i pojechałem na ustawienie zapłonu to się okazało, że się nie da ustawić bo znak na kole dosyć oscylował i myślę, że tak samo jak kolega wyżej pisał coś na wałku pośrednim pomyliłem. Ale auto jeździ bez zarzutu :-)

I tak się zastanawiam. Jeżeli ustawię rozrząd na znaki to pierwszy tłok powinien być na górze czy na dole w silniku 3A ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 09 kwie 2012, 17:29

W PM na kole zamachowym musi być widoczne w okienku "0", ostatnia krzywka wałka rozrządu (tj. zawór wydechowy) musi być przygotowany do naciśnięcia szklanki, a tłok 1 razem z 4 muszą być w górze. W 80-tce zawsze dwa skrajne tłoki i dwa od wewnątrz są w tej samej pozycji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl