Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8s NE] dziwny problem z układem chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kuba9214
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2011, 19:56

[B3 1.8s NE] dziwny problem z układem chłodzenia

Post autor: kuba9214 » 25 lis 2011, 21:10

Witam posiadam 80 b3 1.8 NE z LPG problem wystąpił mi z dnia na dzień jadąc do pracy auto chodziło tylko na ssaniu dojechałem do pracy maska w górę górny wąż od chłodnicy gorący aż się dotknąć nie można było dolny zimny,mikser zaszroniony węże doprowadzajace do miksera też zimne tak samo jak i nagrzewnica wiec wywaliłem termostat bez termostatu wszystko ok to myślę kupie nowy termostat i będzie dobrze ale nadal to samo w górnym wężu od chłodnicy czuć takie jakby stuki ciśnienia na uruchomionym silniku odkręcałem kilka razy korek i płyn wywala chciałem odpowietrzyć poprzez ściagnięcie węża z nagrzewnicy ale niestety moja nagrzewnica okazała się już szrotem bo odłamała się jedna rurka przy ściaganiu węża jutro kupie nową i biorę się za zakładania.Zastanawiam się czy te stuki ciśnienia to nie jest wina zużytego miksera nie wiem czy jest taka opcja żeby waliło gazem do wody bo nie znam sie zbyt dobrze na LPG.pozdrawiam i prosze o szybkie odpowiedzi

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 26 lis 2011, 10:53

Na gazie nie znam się zbytnio , ale miałem podobny problem, a mianowicie też chodził na ssaniu cały czas, aż się porzadnie nie nagrzał. a mikser, i węze od niego zimne i pokryte szronem, i na dodatek wywalało płyn ze zbiorniczka. problem się rozwiązał po wymianie termostatu i odpowietrzeniu porządnie układu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 lis 2011, 12:05

Wygląda to trochę tak jakby układ się zapowietrzał i nie było całego obiegu. Dla tego niektóre węże masz gorące inne lodowate.

Jak wyjąłeś termostat to chłodnica cała robiła się gorąca?

kuba9214
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 25 lis 2011, 19:56

Post autor: kuba9214 » 26 lis 2011, 22:34

Gorąca to sie raczej nie robiła bo było dość zimno ale była ciepła cała.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 27 lis 2011, 20:16

Sprawdż czy wszystkie świece mają taki sam kolor , jężeli nie to najprawdopodobniej na tej jednej innej masz przedmuchniętą uszczelkę i to powoduje zapowietrzanie nagrzewnicy i parownika oraz wyczuwalne stuki w wężach .

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 28 lis 2011, 17:30

witam marko; ale u mnie np dolny wąż jest zimny do temp prawie 90 stopni; wtedy robi się lekkawo ciepły a grzanie mam od samego początku, jak odpale autko to pochodzi z 5 min i już leci ciepłe powietrze. Niewiem czy z tym dolnym wężem tak ma być. Bo na starym termostacie nagrzewał się prawie równo z górnym. Termostat kupiony w salonie Audi w sierpniu.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 28 lis 2011, 17:47

Tak ma być, dolny wąż się nagrzewa dopiero po otwarciu termostatu.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 28 lis 2011, 23:05

aha no ale teraz przejechałem 8 km i jak przyjechałem miałem temp przed 90, otwarłem maske a tu dolny wąż zimny.A tak to wszystko gorące, parownik, górny wąż, węże od nagrzewnicy. A napewno tak ma być??? Wcześniej prawie na równo mi się grzały te dwa węże przed zmianą termostatu. Czyli kiedy się otwiera?? Ma być 87 stopni czyli jak ja mam przed 90 to powinien się otwierać. Co wy na to??? Kiedyś robiłem testa i też był zimny dolny wąż, ale zostawiłem go na jałowym i po 5-7 minutach był już ciepły.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 lis 2011, 09:09

To teraz zrób taki sam test na jałowym . Zimą przy krótkich odcinkach dolny wąż może być zimny , gdyż płyn nie zdąży przepłynąć przez chłodnicę i jej nagrzać . Poza tym zimą jest dużo lepsze chłodzenie niż latam . Zrób ten test jeszcze raz .

bialydym
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 19 kwie 2011, 10:30

Post autor: bialydym » 29 lis 2011, 12:17

Witam,
nie bedę zakładał nowego tematu daltego podepnę się pod ten.
Moja audiczka to 1.8 RU i również mam podobny problem z układem chłodzenia.
Mianowicie, dzisiaj rano po przejechaniu 12 km pod pracą otwieram maskę dotykam węży i górny gorący a dolny zimny! do tego wszystkiego płyn w zbiorniczku jest zimny jak cholera. Zaznaczam że jadąc obserwowałem temperaturę która wskazywała mi 60-70stopni ( wahała się cały czas). Nie gasząc auta poczekałem ok 7 min na biegu jałowym i obserwowałem. Górny wąż gorący , dolny wąż gorący wskazówka pokazuje 75 stopni a płyn w zbiorniczku nadal zimny jak i wąż prowadzący od zbiorniczka do chłodnicy. Po tych 7 minutach wsiadłem w auto zrobiłem dosłownie 2 kilometry i wskazówka momentalnie spada między 60-70 stopni i za cholerę nie che mi się auto zagrzać. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna?? Czy pompa wody ma coś z tym wspólnego?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 29 lis 2011, 15:11

Masz zacięty termostat w pozycji otwartej o ile wogóle go masz .

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 30 lis 2011, 09:18

wymiana termostatu zalatwi problem:) warto kupic troche lepszy bo tanie niekiedy tez daja d***

bialydym
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 19 kwie 2011, 10:30

Post autor: bialydym » 30 lis 2011, 15:38

Za wymianę wezmę się w sobotę :) mam nadzieje że to rozwiaże problem.
No najdroższy u mnie w sklepie kosztuje 37zł wiec chyba styknie czy mam szukać jakiejś specyficznej firmy? A i małe pytanko ma się otwierać przy 80 czy 87 stopniach. Który lepiej wybrać??

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 30 lis 2011, 20:02

ja kupiłem orryginał w salonie Audi - 89 zł z oringiem i otwiera się 87 stopni pisze na nim,

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Problem z układem płynu chłodzącego. Audi B4 ABT

Post autor: misio482 » 11 paź 2012, 09:09

Witam.
podłącze sie pod temat.
Wczoraj wymieniłem termostat i zanim termostat sie otworzył to górny wąż był gorący i część chłodnicy a dolny wąż był zimny. Jak już doszło do temperatury około 85 stopni C i termostat sie otworzył to i dolny wąż był gorący. W środku leci ciepłe powietrze . Jak jade rano tak około 10 km to nie potrafi się rozgrzać do 90 stopni. Czy tak powinno być czy nie? Coś jest zle? Mam też LPG i parownik jest też gorący. Termostat to Vernet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl