Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD] Problem z rozruchem

ODPOWIEDZ
mati0920
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:05

[B3 1.6TD] Problem z rozruchem

Post autor: mati0920 » 03 gru 2011, 15:07

Witam posiadam B3 1.6td 91r. mam problem z rozpalaniem na zimnym silniku szarpie mi tak jak by nie do końca palił na wszystkie świece jednakowo, dodam jeszcze ze trzeba długo kręcic zeby rozpalił podejrzewam ze to moze byc wina akumulatora ma juz swoje lata kilka razy był juz ładowany ale nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 gru 2011, 15:24

mati0920 pisze:dodam jeszcze ze trzeba długo kręcic zeby rozpalił podejrzewam ze to moze byc wina akumulatora ma juz swoje lata kilka razy był juz ładowany ale nie jestem pewien.
skoro rozrusznik kręci to znaczy że aku jest dobry. Resztę może dopowiedzą koledzy co znają się na dieslach, przyczyn może być kilka np. świece żarowe nie grzeją. Kolega poszuka pewnie sporo jest o tym na forum.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 03 gru 2011, 15:31

Na poczatek sprawdz swiece. Odkrec listwe ktora je laczy i dotykaj po kolei kablem przylozonym do + aku, jak bedzie iskrzyc to jest dobra.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 03 gru 2011, 15:37

Fighter001 pisze:Na poczatek sprawdz swiece.
To podstawowa sprawa w tym silniku.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 gru 2011, 16:46

i kąt wtrysku + powietrze w przewodach :mrgreen:

mati0920
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:05

Post autor: mati0920 » 03 gru 2011, 17:55

świece były wymieniane kilka miesiecy temu juz by siadły? aha dodam ze na ciepłym silniku pali w miare dobrze.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 gru 2011, 18:08

mati0920 pisze:świece były wymieniane kilka miesiecy temu juz by siadły?
mimo wszystko radzę sprawdzić, a jakiej firmy zakładałeś te świece?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 03 gru 2011, 18:18

gibaj pisze:kąt wtrysku + powietrze w przewodach
Ciekawe jak z kompresją?
Używasz przyspieszacza?
mati0920 pisze:dodam jeszcze ze trzeba długo kręcic zeby rozpalił
Zanim zapalisz zobacz czy nie cofa się paliwo, bo jak się cofa to trzeba pokręcić zanim pompa je zaciągnie.
I tak jak radzą koledzy, sprawdź w pierwszej kolejności świece. Wystarczy że dwie padną i już silnik może nie zapalić.

mati0920
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:05

Post autor: mati0920 » 03 gru 2011, 20:16

PieterB pisze:
mati0920 pisze:świece były wymieniane kilka miesiecy temu juz by siadły?
mimo wszystko radzę sprawdzić, a jakiej firmy zakładałeś te świece?
ok sprawdze po niedzieli te swiece, swiece firmy Dpower NGK

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 gru 2011, 22:44

mati0920 pisze:świece były wymieniane kilka miesiecy temu juz by siadły? aha dodam ze na ciepłym silniku pali w miare dobrze.
na 99% kąt wtrysku + sprawdzenie świec

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 04 gru 2011, 10:34

Jeżeli nie padły Ci świece kolego to może masz już przy pchany filtr paliwa. Ja ostatnio miałem tak w moim 1,6 TD Nowe świeczki aku a i tak ciężko zapalał. pomagało trochę wyciągnięcie dźwigni przyspieszenia zapłonu ale i tak długo musiał kręcić

mati0920
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:05

Post autor: mati0920 » 11 gru 2011, 15:39

świece sprawdzone są dobre filtr paliwa nie przytkany paliwo w wężyku jest powietrza nie ma także nie wiem co jest grane aha dodam ze na tym przyśpieszaczu co jest pod kierownicą tak jak by lepiej palił bo sprawdzałem

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 11 gru 2011, 18:33

A czy po uruchomieniu silnika mocno kopci na czarno? Sprawdź jak wyżej koledzy pisali kąt wtrysku i wtryski czy nie leją

[ Dodano: 2011-12-11, 19:22 ]
Tak z mojego doświadczenia jeszcze napiszę, u mnie też paliwo było w wężykach tylko sitko było przypchane w zbiorniku i ciężko miał zassać paliwo. jak odpalisz silnik to sprawdź na wężu powrotnym czy ropka mocno leci czy tak sobie. Ja u siebie płukałem zbiornik dałem nowy filtr paliwa i powietrza i jak ręką odjął na razie bez problemów <ok> a też obstawiałem już lejące wtryski bo jak wyżej pisałem świece zmienione i ciężko miał.

mati0920
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:05

Post autor: mati0920 » 12 gru 2011, 16:19

slawe1983 pisze:A czy po uruchomieniu silnika mocno kopci na czarno? Sprawdź jak wyżej koledzy pisali kąt wtrysku i wtryski czy nie leją

[ Dodano: 2011-12-11, 19:22 ]
Tak z mojego doświadczenia jeszcze napiszę, u mnie też paliwo było w wężykach tylko sitko było przypchane w zbiorniku i ciężko miał zassać paliwo. jak odpalisz silnik to sprawdź na wężu powrotnym czy ropka mocno leci czy tak sobie. Ja u siebie płukałem zbiornik dałem nowy filtr paliwa i powietrza i jak ręką odjął na razie bez problemów <ok> a też obstawiałem już lejące wtryski bo jak wyżej pisałem świece zmienione i ciężko miał.
kolego własnie jak go odpale fakt kilka sekund lekko kopci ale przy odpaleniu potem juz nie ale moze to dlatego ze teraz jest zimno aha miałem w lato ten sam problem co ty najpierw wymieniłem filtr paliwa dalej to samo okazało sie to sitko w baku było zasyfione bak rozkręciłem wyczysciłem i teraz na pewno wszytko gra jesli chodzi o paliwo co pozostaje mi sprawdzic to ten kąt wrtysku chyba

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 14 gru 2011, 20:01

Jeżeli sprawdzisz ten kąt wtrysku to daj znać czy to było to, a pisałeś też coś o aku czy silnikiem kręci dość żwawo na zimnym? Bo może kręcić ale jeżeli będzie miał słabą moc rozruchową to diesel będzie miał ciężko zapalić na zimnym. każdy diesel potrzebuje na starcie pożądanego kopa. a jaki masz w ogóle aku bo ja miałem 64 Ah i był w zimę za słaby. Kręcił ale nie dość mocno i założyłem 74 Ah o mocy rozruchowej 750 A i całkiem inaczej odpalał zimą

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl