[B3 1.6TD] Problem z rozruchem
[B3 1.6TD] Problem z rozruchem
Witam posiadam B3 1.6td 91r. mam problem z rozpalaniem na zimnym silniku szarpie mi tak jak by nie do końca palił na wszystkie świece jednakowo, dodam jeszcze ze trzeba długo kręcic zeby rozpalił podejrzewam ze to moze byc wina akumulatora ma juz swoje lata kilka razy był juz ładowany ale nie jestem pewien.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
skoro rozrusznik kręci to znaczy że aku jest dobry. Resztę może dopowiedzą koledzy co znają się na dieslach, przyczyn może być kilka np. świece żarowe nie grzeją. Kolega poszuka pewnie sporo jest o tym na forum.mati0920 pisze:dodam jeszcze ze trzeba długo kręcic zeby rozpalił podejrzewam ze to moze byc wina akumulatora ma juz swoje lata kilka razy był juz ładowany ale nie jestem pewien.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Ciekawe jak z kompresją?gibaj pisze:kąt wtrysku + powietrze w przewodach
Używasz przyspieszacza?
Zanim zapalisz zobacz czy nie cofa się paliwo, bo jak się cofa to trzeba pokręcić zanim pompa je zaciągnie.mati0920 pisze:dodam jeszcze ze trzeba długo kręcic zeby rozpalił
I tak jak radzą koledzy, sprawdź w pierwszej kolejności świece. Wystarczy że dwie padną i już silnik może nie zapalić.
A czy po uruchomieniu silnika mocno kopci na czarno? Sprawdź jak wyżej koledzy pisali kąt wtrysku i wtryski czy nie leją
[ Dodano: 2011-12-11, 19:22 ]
Tak z mojego doświadczenia jeszcze napiszę, u mnie też paliwo było w wężykach tylko sitko było przypchane w zbiorniku i ciężko miał zassać paliwo. jak odpalisz silnik to sprawdź na wężu powrotnym czy ropka mocno leci czy tak sobie. Ja u siebie płukałem zbiornik dałem nowy filtr paliwa i powietrza i jak ręką odjął na razie bez problemów <ok> a też obstawiałem już lejące wtryski bo jak wyżej pisałem świece zmienione i ciężko miał.
[ Dodano: 2011-12-11, 19:22 ]
Tak z mojego doświadczenia jeszcze napiszę, u mnie też paliwo było w wężykach tylko sitko było przypchane w zbiorniku i ciężko miał zassać paliwo. jak odpalisz silnik to sprawdź na wężu powrotnym czy ropka mocno leci czy tak sobie. Ja u siebie płukałem zbiornik dałem nowy filtr paliwa i powietrza i jak ręką odjął na razie bez problemów <ok> a też obstawiałem już lejące wtryski bo jak wyżej pisałem świece zmienione i ciężko miał.
kolego własnie jak go odpale fakt kilka sekund lekko kopci ale przy odpaleniu potem juz nie ale moze to dlatego ze teraz jest zimno aha miałem w lato ten sam problem co ty najpierw wymieniłem filtr paliwa dalej to samo okazało sie to sitko w baku było zasyfione bak rozkręciłem wyczysciłem i teraz na pewno wszytko gra jesli chodzi o paliwo co pozostaje mi sprawdzic to ten kąt wrtysku chybaslawe1983 pisze:A czy po uruchomieniu silnika mocno kopci na czarno? Sprawdź jak wyżej koledzy pisali kąt wtrysku i wtryski czy nie leją
[ Dodano: 2011-12-11, 19:22 ]
Tak z mojego doświadczenia jeszcze napiszę, u mnie też paliwo było w wężykach tylko sitko było przypchane w zbiorniku i ciężko miał zassać paliwo. jak odpalisz silnik to sprawdź na wężu powrotnym czy ropka mocno leci czy tak sobie. Ja u siebie płukałem zbiornik dałem nowy filtr paliwa i powietrza i jak ręką odjął na razie bez problemów <ok> a też obstawiałem już lejące wtryski bo jak wyżej pisałem świece zmienione i ciężko miał.
Jeżeli sprawdzisz ten kąt wtrysku to daj znać czy to było to, a pisałeś też coś o aku czy silnikiem kręci dość żwawo na zimnym? Bo może kręcić ale jeżeli będzie miał słabą moc rozruchową to diesel będzie miał ciężko zapalić na zimnym. każdy diesel potrzebuje na starcie pożądanego kopa. a jaki masz w ogóle aku bo ja miałem 64 Ah i był w zimę za słaby. Kręcił ale nie dość mocno i założyłem 74 Ah o mocy rozruchowej 750 A i całkiem inaczej odpalał zimą