Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z odpaleniem zimnego silnika

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: krzyn33 » 04 gru 2011, 11:42

Witam wszystkich. Wiem, że ten temat był poruszany wielokrotnie, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

Mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Odpala lepiej, gdy jest niższa temperatura i grzeją świece. Za to jest duży problem gdy temperatura zewn. jest nieco powyżej 5 stopni. Musze kręcić dobre 20 sekund bez przerwy, żeby silnik odpalił, a gdy odpali dość mocno kopci na siwo. Auto 2 razy było u mechanika. 1 razem ustawił zapłon. Auto paliło bez problemu przez jakiś czas, potem znów to samo. W między czasie okazało się, że pompa leje więc uszczelniałem pompę u mechanika i auto przez jakiś czas odpalało bez problemu. Wniosek jest taki, że przestawia się zapłon o czym mechanik wcześniej też mi mówił, że tak może być. Jego zdaniem to rozrząd przestawia zapłon, a konkretnie koło.
Teraz pytanie czy wymiana rozrządu pomoże, czy wystarczy gdy wymienię pasek i rolki, czy muszę jeszcze coś wymienić.

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 16:52 przez krzyn33, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 04 gru 2011, 12:02

Witam!
Na początek wypadało by się przywitać w dziale "powitania" i popraw temat postu stosując odpowiednie tagi ;-) .
Sama wymiana pasków i rolek ci nie pomoże.
Musisz zobaczyć czy koło rozrządu na wale się nie poluzowało i radzę zrób to jak najszybciej bo może ci to narobić sporo problemów.
Poczytaj tu :arrow: https://audi80.pl/b4-1z-kat-wtrysku- ... t53144.htm

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 gru 2011, 14:45

_uwaga

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Problem z odpaleniem zimnego silnika

Post autor: gibaj » 04 gru 2011, 19:15

Jego zdaniem to rozrząd przestawia zapłon, a konkretnie koło.

weź go spytaj czy nie spadł mu jakiś młotek na głowę ;-) jeśli wymieniasz pasek rozrządu na nowy to czasem ale nie koniecznie trzeba ustawić kąt wtrysku i tyle w temacie :mrgreen: a ile ci ustawił skoro ustawiał?pytałeś go może? aha i kąt wtrysku reguluje n108 a nie koło :mrgreen: poczytaj tu https://audi80.pl/b4-19-tdi-regulowa ... t53497.htm

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 gru 2011, 21:02

Dolne koło rozrządu - na wale korbowym do sprawdzenia obowiązkowo. Tutaj nie ma żartów. Chyba, że ktoś czeka na pointę w postaci rozwalonej głowicy. Ruch tego koła może powodować przestawianie się kąta wtrysku. Może to właśnie owe koło mechanik miał na myśli.
Zobacz, czy na pracującym silniku nie masz ruchów koła pasowego - czy nie giba Ci się. Jeśli Ci się giba, bije to koniecznie je zdejmij i skontroluj stan dolnego koła.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 gru 2011, 21:11

hm ciekawe :roll: jeśli koło się giba to kąt wtrysku się przestawia? :roll: chodzi o to koło z tłumikiem drgań? o tym mówimy?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 gru 2011, 21:29

gibaj pisze:hm ciekawe :roll: jeśli koło się giba to kąt wtrysku się przestawia?
Ano przestawia ,nic nadzwyczajnego i choć rzadziej ,to zdarza się to również w silnikach 1Z ,gdzie jest to trochę lepiej zrobione,bo na półksiężyc , niż np.w AAZ-cie gdzie jest mały klin ...kojak85, wie o co chodzi bo też miał z tym problem ...objaw jest łatwy do zdiagnozowania ,bo kąt wtrysku nie daje się ustawić i skacze sobie jak chce :-P

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 04 gru 2011, 21:48

gibaj pisze:hm ciekawe :roll: jeśli koło się giba to kąt wtrysku się przestawia? :roll: chodzi o to koło z tłumikiem drgań? o tym mówimy?
Gibanie się koła z tłumikiem drgań często jest objawem zużytego tego koła ale może być też objawem luzu na kole zębatym rozrządu, do którego owe koło pasowe jest przykręcone czterema śrubami. Jeżeli koło na wale ma ruch to powoduje on przestawianie się synchronizacji pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu i wałem korbowym a kołem pompy wtryskowej. Stąd też przestawiający się kąt wtrysku.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 05 gru 2011, 20:19

Dzięki wielkie za podpowiedzi. Posprawdzam co z kołami przy wale i dam znać czy to było to.

[ Dodano: 2012-04-30, 14:08 ]
Witam po dłuższej przerwie. Opisywany problem został rozwiązany (szkoda, że tylko ten). Mianowicie przyczyną przestawiającego się kąta wtrysku była zbita końcówka wału korbowego. Koło na wale zakręcone z podkładką i na kleju, jeżdżę tak już ze 2 miesiące i jest ok. Niestety mam kolejny problem. Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 lis 2014, 16:33

To i tu odgrzeję kotleta.

Niedawno też miałem problem z ustawieniem kąta wtrysku. Już tyle się naczytałem o kole paska rozrządu, że się poważnie wystraszyłem.

Podmiana wtrysku sterującego (mimo iż miał "regulaminowe" 100 omów był niesprawny) pomogła.

Kąt skakał od 38 do 70 w BS i nijak nie szło go ustawić.

Może komuś to pomoże.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 lis 2014, 16:50

Francis1982 pisze:Podmiana wtrysku sterującego (mimo iż miał "regulaminowe" 100 omów był niesprawny) pomogła.
Nie wiem gdzie i kto napisał ,że pomiar opornosci sterującego świadczy o jego sprawność ...bzdury i tyle ...jedyne o czym to świadczy ,to o ciągłąści obwodu cewki i tyle ...do stwierdzenia jego prawidłowego działania ,po tym pomiarze jeszcze daleko ...jak ma jakąś oporność zbiliżoną do 100 omów ,to cewka jest ok ,jak nie ma w ogule obwodu ,to cewka ,a tym samym oprawa sterującego ,jest nieodwracalnie uszkodzona i do niczego się już nie nadaje ( chyba że końcówka sprawna ,to jako zwykły wtrysk bedzie ok) Sterujący fiksuje zwykle na skutek zakłuceń ruchu iglicy w cewce ,i tego nie wykaze na pewno żaden omomierz.Cewka najczęsciej traci obwód w pierwszych modelach tdi ,co kilkukrotnie sam stwierdziłem ,na jednospręzynkowych wtryskach ,i jak podejkrzewam dzieje się to z powodu zbyt cienkiego drutu,gdyż oporność tych sterujacych ,oczywiście gdy są jeszcze sprawne ,wynosi ok.120 omów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl