[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z odpaleniem zimnego silnika
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
[B4 1.9 TDI 1Z] Problem z odpaleniem zimnego silnika
Witam wszystkich. Wiem, że ten temat był poruszany wielokrotnie, ale nie udało mi się znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Odpala lepiej, gdy jest niższa temperatura i grzeją świece. Za to jest duży problem gdy temperatura zewn. jest nieco powyżej 5 stopni. Musze kręcić dobre 20 sekund bez przerwy, żeby silnik odpalił, a gdy odpali dość mocno kopci na siwo. Auto 2 razy było u mechanika. 1 razem ustawił zapłon. Auto paliło bez problemu przez jakiś czas, potem znów to samo. W między czasie okazało się, że pompa leje więc uszczelniałem pompę u mechanika i auto przez jakiś czas odpalało bez problemu. Wniosek jest taki, że przestawia się zapłon o czym mechanik wcześniej też mi mówił, że tak może być. Jego zdaniem to rozrząd przestawia zapłon, a konkretnie koło.
Teraz pytanie czy wymiana rozrządu pomoże, czy wystarczy gdy wymienię pasek i rolki, czy muszę jeszcze coś wymienić.
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Odpala lepiej, gdy jest niższa temperatura i grzeją świece. Za to jest duży problem gdy temperatura zewn. jest nieco powyżej 5 stopni. Musze kręcić dobre 20 sekund bez przerwy, żeby silnik odpalił, a gdy odpali dość mocno kopci na siwo. Auto 2 razy było u mechanika. 1 razem ustawił zapłon. Auto paliło bez problemu przez jakiś czas, potem znów to samo. W między czasie okazało się, że pompa leje więc uszczelniałem pompę u mechanika i auto przez jakiś czas odpalało bez problemu. Wniosek jest taki, że przestawia się zapłon o czym mechanik wcześniej też mi mówił, że tak może być. Jego zdaniem to rozrząd przestawia zapłon, a konkretnie koło.
Teraz pytanie czy wymiana rozrządu pomoże, czy wystarczy gdy wymienię pasek i rolki, czy muszę jeszcze coś wymienić.
Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 16:52 przez krzyn33, łącznie zmieniany 4 razy.
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Witam!
Na początek wypadało by się przywitać w dziale "powitania" i popraw temat postu stosując odpowiednie tagi .
Sama wymiana pasków i rolek ci nie pomoże.
Musisz zobaczyć czy koło rozrządu na wale się nie poluzowało i radzę zrób to jak najszybciej bo może ci to narobić sporo problemów.
Poczytaj tu https://audi80.pl/b4-1z-kat-wtrysku- ... t53144.htm
Na początek wypadało by się przywitać w dziale "powitania" i popraw temat postu stosując odpowiednie tagi .
Sama wymiana pasków i rolek ci nie pomoże.
Musisz zobaczyć czy koło rozrządu na wale się nie poluzowało i radzę zrób to jak najszybciej bo może ci to narobić sporo problemów.
Poczytaj tu https://audi80.pl/b4-1z-kat-wtrysku- ... t53144.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Problem z odpaleniem zimnego silnika
Jego zdaniem to rozrząd przestawia zapłon, a konkretnie koło.
weź go spytaj czy nie spadł mu jakiś młotek na głowę jeśli wymieniasz pasek rozrządu na nowy to czasem ale nie koniecznie trzeba ustawić kąt wtrysku i tyle w temacie :mrgreen: a ile ci ustawił skoro ustawiał?pytałeś go może? aha i kąt wtrysku reguluje n108 a nie koło :mrgreen: poczytaj tu https://audi80.pl/b4-19-tdi-regulowa ... t53497.htm
Dolne koło rozrządu - na wale korbowym do sprawdzenia obowiązkowo. Tutaj nie ma żartów. Chyba, że ktoś czeka na pointę w postaci rozwalonej głowicy. Ruch tego koła może powodować przestawianie się kąta wtrysku. Może to właśnie owe koło mechanik miał na myśli.
Zobacz, czy na pracującym silniku nie masz ruchów koła pasowego - czy nie giba Ci się. Jeśli Ci się giba, bije to koniecznie je zdejmij i skontroluj stan dolnego koła.
Zobacz, czy na pracującym silniku nie masz ruchów koła pasowego - czy nie giba Ci się. Jeśli Ci się giba, bije to koniecznie je zdejmij i skontroluj stan dolnego koła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ano przestawia ,nic nadzwyczajnego i choć rzadziej ,to zdarza się to również w silnikach 1Z ,gdzie jest to trochę lepiej zrobione,bo na półksiężyc , niż np.w AAZ-cie gdzie jest mały klin ...kojak85, wie o co chodzi bo też miał z tym problem ...objaw jest łatwy do zdiagnozowania ,bo kąt wtrysku nie daje się ustawić i skacze sobie jak chcegibaj pisze:hm ciekawe :roll: jeśli koło się giba to kąt wtrysku się przestawia?
Gibanie się koła z tłumikiem drgań często jest objawem zużytego tego koła ale może być też objawem luzu na kole zębatym rozrządu, do którego owe koło pasowe jest przykręcone czterema śrubami. Jeżeli koło na wale ma ruch to powoduje on przestawianie się synchronizacji pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu i wałem korbowym a kołem pompy wtryskowej. Stąd też przestawiający się kąt wtrysku.gibaj pisze:hm ciekawe :roll: jeśli koło się giba to kąt wtrysku się przestawia? :roll: chodzi o to koło z tłumikiem drgań? o tym mówimy?
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki wielkie za podpowiedzi. Posprawdzam co z kołami przy wale i dam znać czy to było to.
[ Dodano: 2012-04-30, 14:08 ]
Witam po dłuższej przerwie. Opisywany problem został rozwiązany (szkoda, że tylko ten). Mianowicie przyczyną przestawiającego się kąta wtrysku była zbita końcówka wału korbowego. Koło na wale zakręcone z podkładką i na kleju, jeżdżę tak już ze 2 miesiące i jest ok. Niestety mam kolejny problem. Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?
[ Dodano: 2012-04-30, 14:08 ]
Witam po dłuższej przerwie. Opisywany problem został rozwiązany (szkoda, że tylko ten). Mianowicie przyczyną przestawiającego się kąta wtrysku była zbita końcówka wału korbowego. Koło na wale zakręcone z podkładką i na kleju, jeżdżę tak już ze 2 miesiące i jest ok. Niestety mam kolejny problem. Auto coraz częściej zaczyna mi przerywać i mam wrażenie jakby więcej kopcił na siwo. Przedtem kopcił o tak sobie i to jak mu mocniej przygazowałem, a teraz nawet na średnich obrotach jest sporo jasnoszarego dymu, nie ważne czy ciepły. czy zimny. Zauważyłem też, że przy większym obciążeniu np jadąc w 5 osób często słabnie na 4, 5 biegu i wtedy też lubi przerwać. Parametry raczej w normie: Kąt 52, dawka 27.
Przeglądając forum nasuwa mi się, że główną przyczyną są wadliwe wtryski. Ale czy np przyczyną mógłby być nieszczelny układ paliwowy (gdy miałem mało paliwa w zbiorniku miałem problemy z porannym paleniem, gdy zbiornik pełny pali od strzała) ? A czy zużyte sprzęgło też może być przyczyną takich dolegliwości ?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
To i tu odgrzeję kotleta.
Niedawno też miałem problem z ustawieniem kąta wtrysku. Już tyle się naczytałem o kole paska rozrządu, że się poważnie wystraszyłem.
Podmiana wtrysku sterującego (mimo iż miał "regulaminowe" 100 omów był niesprawny) pomogła.
Kąt skakał od 38 do 70 w BS i nijak nie szło go ustawić.
Może komuś to pomoże.
Niedawno też miałem problem z ustawieniem kąta wtrysku. Już tyle się naczytałem o kole paska rozrządu, że się poważnie wystraszyłem.
Podmiana wtrysku sterującego (mimo iż miał "regulaminowe" 100 omów był niesprawny) pomogła.
Kąt skakał od 38 do 70 w BS i nijak nie szło go ustawić.
Może komuś to pomoże.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wiem gdzie i kto napisał ,że pomiar opornosci sterującego świadczy o jego sprawność ...bzdury i tyle ...jedyne o czym to świadczy ,to o ciągłąści obwodu cewki i tyle ...do stwierdzenia jego prawidłowego działania ,po tym pomiarze jeszcze daleko ...jak ma jakąś oporność zbiliżoną do 100 omów ,to cewka jest ok ,jak nie ma w ogule obwodu ,to cewka ,a tym samym oprawa sterującego ,jest nieodwracalnie uszkodzona i do niczego się już nie nadaje ( chyba że końcówka sprawna ,to jako zwykły wtrysk bedzie ok) Sterujący fiksuje zwykle na skutek zakłuceń ruchu iglicy w cewce ,i tego nie wykaze na pewno żaden omomierz.Cewka najczęsciej traci obwód w pierwszych modelach tdi ,co kilkukrotnie sam stwierdziłem ,na jednospręzynkowych wtryskach ,i jak podejkrzewam dzieje się to z powodu zbyt cienkiego drutu,gdyż oporność tych sterujacych ,oczywiście gdy są jeszcze sprawne ,wynosi ok.120 omówFrancis1982 pisze:Podmiana wtrysku sterującego (mimo iż miał "regulaminowe" 100 omów był niesprawny) pomogła.