[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
generalnie jest tak:
podłączając do golfa III silnik 1,9 TDI (w moim audi do którego próbuje się podłączyć jest taki sam) wszystko działa. odpalam polski vag 4,9 i mogę odczytać błędy i parametry silnika, jednak inne zakładki nie chcą się łączyć, nic nie przestawiając w portach itp, tylko zakładam przejściówkę na moje audi i nic nie chce łączyć, w czym może być problem
mam jakiś vag 3.11, jednak picze, że wersja jest nieaktualna, po wybraniu opcji i testu port com jest ok, jednak napisane jest że brak interfejsu bądź jakoś tak. wersja vag zła?
podłączając do golfa III silnik 1,9 TDI (w moim audi do którego próbuje się podłączyć jest taki sam) wszystko działa. odpalam polski vag 4,9 i mogę odczytać błędy i parametry silnika, jednak inne zakładki nie chcą się łączyć, nic nie przestawiając w portach itp, tylko zakładam przejściówkę na moje audi i nic nie chce łączyć, w czym może być problem
mam jakiś vag 3.11, jednak picze, że wersja jest nieaktualna, po wybraniu opcji i testu port com jest ok, jednak napisane jest że brak interfejsu bądź jakoś tak. wersja vag zła?
Pierburg, bynajmniej tak zakładam, przy filtrze powietrza jest napisane pierburg, dobrze myślę?:)
nie mam pomysłu co zrobić, może w ustawieniach vag coś zmienić?
[ Dodano: 2011-12-29, 19:21 ]
ponawiam temat
wiele prób już użyłem do próby podłączenia się do mojego 1Z.
problem z połączeniem zaczął się po wykasowaniu błędu..
więc postanowiłem błąd ręcznie wygenerować, tj. w tym celu podczas podłączania odpiąłem kabel zasilający przepływkę (pierburg), różne kombinacje były, najpierw odłączanie, potem próba połączenia się i odwrotnie, na uruchomionym silniku i nie, wszystko bezskutecznie.
kabel dobry bo na innym aucie śmiga.
zakładam że złącza diagnostyczne w aucie dobre bo mogę odczytać airbag i ABS, więc komunikacja jakaś jest.
port skonfigurowany prawidłowo.
podłączam się w skrzynce bezpieczników
próby przestawiania Start Baud na 240 nie przyniosły rezultatu
proszę o jeszcze jakieś rady bo już wiele przeczytałem i nic nie pomaga...
a i poszukuję jeszcze pełnej wersji vag com 3.11, bo mam tylko tę próbną i BASIC settings nie mogę odpalić
ktoś się podzieli? zuko.karol@gmail.com
nie mam pomysłu co zrobić, może w ustawieniach vag coś zmienić?
[ Dodano: 2011-12-29, 19:21 ]
ponawiam temat
wiele prób już użyłem do próby podłączenia się do mojego 1Z.
problem z połączeniem zaczął się po wykasowaniu błędu..
więc postanowiłem błąd ręcznie wygenerować, tj. w tym celu podczas podłączania odpiąłem kabel zasilający przepływkę (pierburg), różne kombinacje były, najpierw odłączanie, potem próba połączenia się i odwrotnie, na uruchomionym silniku i nie, wszystko bezskutecznie.
kabel dobry bo na innym aucie śmiga.
zakładam że złącza diagnostyczne w aucie dobre bo mogę odczytać airbag i ABS, więc komunikacja jakaś jest.
port skonfigurowany prawidłowo.
podłączam się w skrzynce bezpieczników
próby przestawiania Start Baud na 240 nie przyniosły rezultatu
proszę o jeszcze jakieś rady bo już wiele przeczytałem i nic nie pomaga...
a i poszukuję jeszcze pełnej wersji vag com 3.11, bo mam tylko tę próbną i BASIC settings nie mogę odpalić
ktoś się podzieli? zuko.karol@gmail.com
Kilka dni temu zakupiłam interfejs vag'a z viaken, podłączyłam się dziś pod komputer i zrobiłam autoskanowanie, wyskoczył błąd 00516 "Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-00 - Open or Short to B+" / "Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60", skasowałam go, ale po ponownym podłączeniu nadal go wywalało.
Szczerze mówiąc nie wiem czy to coś poważnego ?
Poza tym jest jeszcze jeden problem, na zimnym silniku na benzynie auto gaśnie, w sumie nie tylko na zimnym, bo np. przy dojeżdżaniu do świateł podczas hamowania obroty drastycznie spadają i gaśnie, dodatkowo falują obroty (i na jałowym i na biegu). Na LPG nie ma tego problemu.
Czy to może być jakoś powiązane z tym błędem ?
Poniżej dołączam screeny z vag'a - robione na biegu jałowym, będę wdzięczna za zerknięcie
http://desmond.imageshack.us/Himg26/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg857/sc ... res=medium
Szczerze mówiąc nie wiem czy to coś poważnego ?
Poza tym jest jeszcze jeden problem, na zimnym silniku na benzynie auto gaśnie, w sumie nie tylko na zimnym, bo np. przy dojeżdżaniu do świateł podczas hamowania obroty drastycznie spadają i gaśnie, dodatkowo falują obroty (i na jałowym i na biegu). Na LPG nie ma tego problemu.
Czy to może być jakoś powiązane z tym błędem ?
Poniżej dołączam screeny z vag'a - robione na biegu jałowym, będę wdzięczna za zerknięcie
http://desmond.imageshack.us/Himg26/sca ... res=medium
http://desmond.imageshack.us/Himg857/sc ... res=medium
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jelonka, to ze go skasujesz to nic nie pomoze, bo wyglada to na uszkdzoenie "Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60" wiec sie udaj do kogos kto sie zna na tym, albo musisz poszukac tematu na forum o czujniku polozenia przepustnicy w dla twojego silnika, i samemu go sprawdzic, czy cos mu dolega
jesli wystepuje blad w wagu to niezawsze oznacza ze skasujesz blad i sie czesc naprawi
jesli wystepuje blad w wagu to niezawsze oznacza ze skasujesz blad i sie czesc naprawi
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok