Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 05 gru 2011, 16:05

no właśnie poczytałem troche i poszukuje tej wersji 3.11 stabilnie działającej ktoś ma może się podzielić?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 gru 2011, 16:36

Być moze masz zbyt wysoki port. Spróbuj zmiejszyc port na 1,2,3,4 i wybrac odpowiedni w polski vag 4.9 i moze sie udać. Jesli nie to 3.11 ogólnodostepny w sieci. Jednak według mnie to polski vag to porazka.

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 05 gru 2011, 17:00

generalnie jest tak:
podłączając do golfa III silnik 1,9 TDI (w moim audi do którego próbuje się podłączyć jest taki sam) wszystko działa. odpalam polski vag 4,9 i mogę odczytać błędy i parametry silnika, jednak inne zakładki nie chcą się łączyć, nic nie przestawiając w portach itp, tylko zakładam przejściówkę na moje audi i nic nie chce łączyć, w czym może być problem

mam jakiś vag 3.11, jednak picze, że wersja jest nieaktualna, po wybraniu opcji i testu port com jest ok, jednak napisane jest że brak interfejsu bądź jakoś tak. wersja vag zła?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 gru 2011, 17:23

zakładam przejściówkę na moje audi i nic nie chce łączyć,
Jak masz przepływkę Bosch-a to się nie połączysz, ten komp wymaga innych ustawień w programie.

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 05 gru 2011, 17:26

Pierburg, bynajmniej tak zakładam, przy filtrze powietrza jest napisane pierburg, dobrze myślę?:)

nie mam pomysłu co zrobić, może w ustawieniach vag coś zmienić?

[ Dodano: 2011-12-29, 19:21 ]
ponawiam temat

wiele prób już użyłem do próby podłączenia się do mojego 1Z.
problem z połączeniem zaczął się po wykasowaniu błędu..
więc postanowiłem błąd ręcznie wygenerować, tj. w tym celu podczas podłączania odpiąłem kabel zasilający przepływkę (pierburg), różne kombinacje były, najpierw odłączanie, potem próba połączenia się i odwrotnie, na uruchomionym silniku i nie, wszystko bezskutecznie.

kabel dobry bo na innym aucie śmiga.
zakładam że złącza diagnostyczne w aucie dobre bo mogę odczytać airbag i ABS, więc komunikacja jakaś jest.
port skonfigurowany prawidłowo.
podłączam się w skrzynce bezpieczników
próby przestawiania Start Baud na 240 nie przyniosły rezultatu

proszę o jeszcze jakieś rady bo już wiele przeczytałem i nic nie pomaga...

a i poszukuję jeszcze pełnej wersji vag com 3.11, bo mam tylko tę próbną i BASIC settings nie mogę odpalić
ktoś się podzieli? zuko.karol@gmail.com

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 04 lut 2012, 23:47

Kilka dni temu zakupiłam interfejs vag'a z viaken, podłączyłam się dziś pod komputer i zrobiłam autoskanowanie, wyskoczył błąd 00516 "Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 30-00 - Open or Short to B+" / "Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60", skasowałam go, ale po ponownym podłączeniu nadal go wywalało.

Szczerze mówiąc nie wiem czy to coś poważnego ?

Poza tym jest jeszcze jeden problem, na zimnym silniku na benzynie auto gaśnie, w sumie nie tylko na zimnym, bo np. przy dojeżdżaniu do świateł podczas hamowania obroty drastycznie spadają i gaśnie, dodatkowo falują obroty (i na jałowym i na biegu). Na LPG nie ma tego problemu.

Czy to może być jakoś powiązane z tym błędem ?

Poniżej dołączam screeny z vag'a - robione na biegu jałowym, będę wdzięczna za zerknięcie :-D


http://desmond.imageshack.us/Himg26/sca ... res=medium

http://desmond.imageshack.us/Himg857/sc ... res=medium

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 04 lut 2012, 23:51

tez poszukuje pełnej wersji 3.1

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 05 lut 2012, 00:17

troche poszukaj i znajdziesz razem z key

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 05 lut 2012, 00:19

slawek88yo, mam 3.11 gotową do wysłania <ok>

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 05 lut 2012, 12:46

spojrzał ktoś może na moje screeny z vaga (kilka postów wyżej) ? ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 lut 2012, 15:05

jelonka, to ze go skasujesz to nic nie pomoze, bo wyglada to na uszkdzoenie "Styk biegu jałowego - F60, Czujnik pozycji przepustnicy - zamknięty przełącznik - F60" wiec sie udaj do kogos kto sie zna na tym, albo musisz poszukac tematu na forum o czujniku polozenia przepustnicy w dla twojego silnika, i samemu go sprawdzic, czy cos mu dolega

jesli wystepuje blad w wagu to niezawsze oznacza ze skasujesz blad i sie czesc naprawi

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lut 2012, 16:16

jelonka, Prawdopodobnie padniety nastawnik przepustnicy, albo sam zderzak biegu jałowego. Sprawdz, czy nie jest zabrudzony oraz czy przepustnica opiera sie o niego. Dodatkowo TPS do pomierzenia omomierzem, lub odpalić vagscope i patrzec jak zmienia sie rezystancja.

jelonka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jelonka » 05 lut 2012, 18:31

dzięki za odpowiedzi :-D

poczytam trochę i to co dam radę, sprawdzę sama.

a czy problem falujących obrotów i gaśnięcia może być jakoś powiązany z tym błędem, czy to zupełnie inna historia ?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 05 lut 2012, 18:54

Jesli z nastawnikiem przepsutnicy na 6 pinów to problem moze byc powiazany, jesli nie to TPS moze byc uszkodzony.

Awatar użytkownika
dhseba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 sty 2009, 17:45
Lokalizacja: Nowy Targ

Post autor: dhseba » 24 lut 2012, 10:10

Koleka Karolas dobrze radzi sprawdzic ohmomierzem lub vagiem
moze adaptacja przepustnicy na nowo pomoze
A falujace obroty to obstawial bym krokowca lub jakies nieszczelnosci na rurkach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl