[80 B3 PM] Składanie osprzętu i podłączanie po generalce
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
[80 B3 PM] Składanie osprzętu i podłączanie po generalce
Panowie, przez moje lekkie zakręcenie się pomyliło mi się parę rzeczy :oops: .
Otóż może zacznę od tego że nie pamiętam gdzie był wkręcony ten oto przewód masowy zaznaczony na foto:
Następne pytanie dotyczy jakim dokładnie kluczem mogę pokręcić wałem za tą oto śrubę koła pasowego? Nie mogłem za bardzo zmierzyć suwmiarką a jutro jadę do sklepu kupić taką końcówkę na grzechotę:
Kolejny problem dotyczy jak powinno być prawidłowo zamocowane cięgno gazu :oops:
No i ostatnie pytanie który przewód idzie do którego króćca w serwo. Chodzi mi o to czy nie zamieniłem przewodu od podciśnienia serwo hamulców z przewodem płaszcza wodnego kolektora :-x :?:
Przepraszam za tyle pytań, ale to wszystko przez pośpiech i nie opisanie tego wszystkiego a kartce podczas demontażu.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Otóż może zacznę od tego że nie pamiętam gdzie był wkręcony ten oto przewód masowy zaznaczony na foto:
Następne pytanie dotyczy jakim dokładnie kluczem mogę pokręcić wałem za tą oto śrubę koła pasowego? Nie mogłem za bardzo zmierzyć suwmiarką a jutro jadę do sklepu kupić taką końcówkę na grzechotę:
Kolejny problem dotyczy jak powinno być prawidłowo zamocowane cięgno gazu :oops:
No i ostatnie pytanie który przewód idzie do którego króćca w serwo. Chodzi mi o to czy nie zamieniłem przewodu od podciśnienia serwo hamulców z przewodem płaszcza wodnego kolektora :-x :?:
Przepraszam za tyle pytań, ale to wszystko przez pośpiech i nie opisanie tego wszystkiego a kartce podczas demontażu.
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Podejdziesz. Tylko do ustawiania rozrządu wykręć świece, żeby lepiej kręcił. Ze świecami są różne obciążenia łatwo objechać. Po prostu z czuciem.
Ja u siebie miałem "cudowne" zniknięcie kawałka przewodu. Dokładnie od alternatora do akumulatora. Oryginalnie zaprawiony kabel stał się jakieś 25-30 cm krótszy :shock: . Do dziś tego nie rozwiązałem i musiałem sztukować <ok>
Ja u siebie miałem "cudowne" zniknięcie kawałka przewodu. Dokładnie od alternatora do akumulatora. Oryginalnie zaprawiony kabel stał się jakieś 25-30 cm krótszy :shock: . Do dziś tego nie rozwiązałem i musiałem sztukować <ok>
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
hmmm toś mi zabił ćwieka. Nie wiem, bo nie pamiętam. Trwało to 3 dni i jedną noc na podwórku. Z czego ostatnia noc to było uruchomienie silnika na sucho bez chłodnicy i całego przodu. Było jeszcze zimno w te kwietniowe noce i "ogrzewałem" się co jakiś czas Niemiroffem. Samochodzik stał na dwóch stosach cegieł a wszystko od spodu robione było na szmacie pod plecami. Mimo wszystko miło wspominam ten czas, dużo mięcha przy tym nawrzucałem. Ale jeden kabelek na łączenie całego zespołu z silnikiem to pikuś. Tylko, że on musiałby iść z dołu silnika. I nie wiem, czy go nie brakło skoro do aku ma zbyt daleko. Tak czy inaczej dorobiłem i chodzi.aldi pisze:Może dlatego że w audi 80 przewód alternatora idzie do rozrusznika a od niego dopiero do akumulatora.Francis1982 pisze:Ja u siebie miałem "cudowne" zniknięcie kawałka przewodu. Dokładnie od alternatora do akumulatora.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No właśnie ja miałem identyczny problem <ok> . Ale jakoś udało mi się upchać ten kabel wzdłuż bloku i jest ok. Też już myślałem, żeby dosztukować ten przewód, ale w końcu się udało.Francis1982 pisze:...Ja u siebie miałem "cudowne" zniknięcie kawałka przewodu. Dokładnie od alternatora do akumulatora. Oryginalnie zaprawiony kabel stał się jakieś 25-30 cm krótszy :shock: . Do dziś tego nie rozwiązałem i musiałem sztukować <ok>
Dzisiaj już silnik odpalił 8-) , po chwilach kiedy silnik był w kłębach białego dymu, wreszcie wszystko się fajnie wypaliło i silnik zaczął normalnie pracować :mrgreen: .
Teraz jedynie mam problem z pompą wspomagania. Otóż nie wiem czy coś pochrzaniłem w jej montażu ale śruba którą się regulują naciąg, obtoczyła zęby w czasie regulacji, podczas gdy nawet pompa nie drgnęła ani centymetr . Nie wiem już jak poluzować to ustrojstwo żeby założyć ten pasek klinowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ta cała misterna konstrukcja mocowania pompy nie ułatwia zadania. Najlepiej odkręć jak najwięcej śrub i wtedy próbuj.Patrique pisze:Nie wiem już jak poluzować to ustrojstwo żeby założyć ten pasek klinowy.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 10:12 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
przy pompie masz schowane dwie śruby na klucz 13. Dochodzę tam pewnym łamańcem. Trzeba złożyć nasadkę i taki łamany kruciec, który jest w zestawie z kluczami nasadowymi (chodzi mi o lepszy zestaw) i jak "nacelujesz" wkładasz grzechotkę luzujesz. To są jedne z najbardziej wrednych śrub, których sie nie widzi i trzeba je po prostu namacać. Mi też spędzały sen z powiek.....................................
[ Dodano: 2011-12-06, 09:30 ]
szukaj ich tuż nad pompą wspomagania. Są tam dwa wyżłobienia na jej obrzeżu jakby prowadnice śrub. Trza tam najnormalniej wsadzić paluchy i da się wyczuć te ustrojstwa.
[ Dodano: 2011-12-06, 09:30 ]
szukaj ich tuż nad pompą wspomagania. Są tam dwa wyżłobienia na jej obrzeżu jakby prowadnice śrub. Trza tam najnormalniej wsadzić paluchy i da się wyczuć te ustrojstwa.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Niestety poluzowanie tych śrub nic nie dało . Dzisiaj jadę do znajomego co ma lampe stroboskopową żeby dokładnie ustawić zapłon, to od razu mam nadzieję że mi założy ten pasek. W międzyczasie mam kolejny problem :oops: zgubiłem element zaznaczony na foto. Co to dokładnie jest? Teraz mam tekelana wpiętego bezpośrednio w ten gięty przewód prowadzący do aparatu zapłonowego. Czy można kupić ten element nowy?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No właśnie ja też nie odczułem większej różnicy w przyśpieszeniu. Jedynie jestem troche zaskoczony że pedał gazu chodzi z takim lekkim oporem :mrgreen: . Przez ostatni miesiąc jeździłem Citroenem AX`em więc teraz wszystko jest takie inne... ale jednak najlepsze . Kocham ten samochód. Powiem wam, że po zalaniu silnika syntetykiem mobila 5w40 silnik delikatnie mruczy już od samego startu. Przed remontem słychać było taki dziwny szum przez kilkanaście sekund (silnik był zalany olejem mineralnym). Żeby nie robić offtopic; co do pompy wspomagania to pasek założony został pantentem. Pasek został założony tak ino ino :mrgreen: , a następnie przepychaliśmy auto na dwójce, aż pasek sam wskoczył na obracające się skokowo koło pasowe wału korbowegojaco80 pisze:Ja tego czegoś nie mam i jeździ :mrgreen: Wg ETKI nazywa się to zawór opóźnienia i szczerze mówiąc nie wiem po co on jest. Przyśpieszanie zapłonu działa równie dobrze bez tego czegoś.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków