[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa
Zacząłem to wczoraj odkręcać ale śruby nie chcę puścić (klucze mam dobre, tylko miejsca do przyłożenia siły mało). Spróbuje raz jeszcze w następny weekend. Jak nie dam rady to kupię sobie blokadę rozrządu i odkręcę całą pompę (wydaje mi się, że z przodu trzyma się na 3 śrubach a z tyłu na jednej). Dzięki Munior!
[ Dodano: 2011-07-31, 14:43 ]
Zapomniałem dodać, że pobawiłem się jeszcze dawką paliwa - teraz na rozgrzanym silniku 15...16. Auto jakby mniej dymi i również pracuje, ale może to tylko subiektywne odczucie
[ Dodano: 2011-07-31, 14:43 ]
Zapomniałem dodać, że pobawiłem się jeszcze dawką paliwa - teraz na rozgrzanym silniku 15...16. Auto jakby mniej dymi i również pracuje, ale może to tylko subiektywne odczucie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A co tu kupować :shock: : toż to zrobisz zwykłą nasadką zdaje się 10mm ,nie pamiętam dokładnie bo ja używam śruby 16mm stoczonej na ok.15,5 mm <ok>veteran pisze:Zacząłem to wczoraj odkręcać ale śruby nie chcę puścić (klucze mam dobre, tylko miejsca do przyłożenia siły mało). Spróbuje raz jeszcze w następny weekend. Jak nie dam rady to kupię sobie blokadę rozrządu
[ Dodano: 2011-07-31, 18:32 ]
I dobrze ci się wydajeveteran pisze:odkręcę całą pompę (wydaje mi się, że z przodu trzyma się na 3 śrubach a z tyłu na jednej).
Witam
zabieram sie za wymiane uszczelek w cieknacym nastawniku i potrzebuje odpowiedzi na jedno pytanie (przepraszam ale jestem zupelnie zielony w tym temacie)
Zaczne od poczatku - czyli od wszystkich potrzebnych informacji, ktore udalo mi sie znalesc na forum:
Aby poprawnie zlozyc wszystko jak bylo jest potrzebny VAG
Kupilem Viakena VAG KKL usb + Adapter z OBD2 na OBD1
Interfejs podlaczylem do netbooka z win 7 starter - (zainstalowaly sie automatycznie sterowniki)
Program VAG COM 3.11n2 laczyl sie tylko z modulem ABS, ale po zmianie w ustawieniach star baud na 240 polaczyl sie z mod. silnika(ale przestal sie laczyc z ABS)
poniewaz moj nastawnik jest starego typu (potencjometryczny ) wiec moge odczytac tylko grupe 000 co tez zrobilem na uruchomionym silniku.
Domyslam sie ze czwarty parametr to dawka paliwa (w moim przypadku 20) i taka powinienem tez ustawic po ponownym zamontowaniu nastawnika...
Teraz sprawy mech... czyli potrzebne uszczelki:
Wg informacji z forum moga to byc uszczelki o numerach:
BOSCH 1 460 206 305
BOSCH 1 461 015 303
ja znalazlem duzy komplet uszczelek o nr
BOSCH 2 467 010 003
w ktorym to zestawie sa obie uszczelki (pod dekiel i pod sam nastawnik) oraz masa innych do samej pompy.
Ok - wszystko gotowe - zabralem sie za demontaz:
oznaczylem polozenie nastawnika na pompie - tak aby go ponownie (wstepnie) zalozyc
odkrecilem sroby od dekla nastawnika i w tym momencie mam klopot:
uszczelka w deklu troszke sie rozni od tych Bosch`owskich - jest zupelnie gladka
a te Boscha maja takie (wypustki) i dodatkowo w jednym miejscu maja taki wystajacy zabek (takiego wciecia nie ma w deklu)
obawiam sie ze w samym nastawniku moze byc podobnie jak na tym zdjeciu
I teraz pytanie - czy do starego nastawnika nie bylo innych uszczelek ?
Czy mam zalozyc te uszczelki nie przejmujac sie tym wystajacym ^
Czy tez mam go obciac (ten wystajacy zabek) ?
Bardzo przepraszam - bo moze to jest banalne pytanie - ale naprawde nie jestem mechanikiem i nie mam o tym wszystkim zielonego pojecia
tak dla pewnosci moge jeszce podac numery znalezione na nastawniku
dekiel 2 465 530 009
na samym nastawniku - 2 488 001 030
na wtyczce z boku - 2 464 463 069
zabieram sie za wymiane uszczelek w cieknacym nastawniku i potrzebuje odpowiedzi na jedno pytanie (przepraszam ale jestem zupelnie zielony w tym temacie)
Zaczne od poczatku - czyli od wszystkich potrzebnych informacji, ktore udalo mi sie znalesc na forum:
Aby poprawnie zlozyc wszystko jak bylo jest potrzebny VAG
Kupilem Viakena VAG KKL usb + Adapter z OBD2 na OBD1
Interfejs podlaczylem do netbooka z win 7 starter - (zainstalowaly sie automatycznie sterowniki)
Program VAG COM 3.11n2 laczyl sie tylko z modulem ABS, ale po zmianie w ustawieniach star baud na 240 polaczyl sie z mod. silnika(ale przestal sie laczyc z ABS)
poniewaz moj nastawnik jest starego typu (potencjometryczny ) wiec moge odczytac tylko grupe 000 co tez zrobilem na uruchomionym silniku.
Kod: Zaznacz cały
Friday 11 November 2011 13:21:43
8A0 907 401 B 1,9l R4 EDC A23 D09
Group A: '000
TIME
MARKER STAMP
0,02 41 45 0 22 117 119 124 66 92 90
5,01 41 43 0 23 116 119 123 66 92 85
7,88 41 44 0 22 116 119 123 66 92 88
...
1 433,2 40 43 0 20 116 119 98 70 106 84
436,18 41 45 0 20 116 119 97 70 106 84
439,13 40 45 0 20 117 119 97 70 106 87
442,09 41 46 0 20 116 119 97 70 107 87
445,04 41 45 0 20 116 119 97 70 107 84
447,95 40 44 0 20 116 119 97 70 107 84
450,89 40 44 0 21 116 119 96 70 107 84
453,79 40 44 0 20 116 119 96 70 107 80
Domyslam sie ze czwarty parametr to dawka paliwa (w moim przypadku 20) i taka powinienem tez ustawic po ponownym zamontowaniu nastawnika...
Teraz sprawy mech... czyli potrzebne uszczelki:
Wg informacji z forum moga to byc uszczelki o numerach:
BOSCH 1 460 206 305
BOSCH 1 461 015 303
ja znalazlem duzy komplet uszczelek o nr
BOSCH 2 467 010 003
w ktorym to zestawie sa obie uszczelki (pod dekiel i pod sam nastawnik) oraz masa innych do samej pompy.
Ok - wszystko gotowe - zabralem sie za demontaz:
oznaczylem polozenie nastawnika na pompie - tak aby go ponownie (wstepnie) zalozyc
odkrecilem sroby od dekla nastawnika i w tym momencie mam klopot:
uszczelka w deklu troszke sie rozni od tych Bosch`owskich - jest zupelnie gladka
a te Boscha maja takie (wypustki) i dodatkowo w jednym miejscu maja taki wystajacy zabek (takiego wciecia nie ma w deklu)
obawiam sie ze w samym nastawniku moze byc podobnie jak na tym zdjeciu
I teraz pytanie - czy do starego nastawnika nie bylo innych uszczelek ?
Czy mam zalozyc te uszczelki nie przejmujac sie tym wystajacym ^
Czy tez mam go obciac (ten wystajacy zabek) ?
Bardzo przepraszam - bo moze to jest banalne pytanie - ale naprawde nie jestem mechanikiem i nie mam o tym wszystkim zielonego pojecia
tak dla pewnosci moge jeszce podac numery znalezione na nastawniku
dekiel 2 465 530 009
na samym nastawniku - 2 488 001 030
na wtyczce z boku - 2 464 463 069
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
No, bo żebym nie musiał Cię opieprzyć Uszczelka ma trójkątną wypustkę po to aby wiedzieć, gdzie ona idzie. Uszczelka nad nastawnikiem jest delikatnie inna od tej pod nastawnikiem więc sprytny Niemiec wyfrezował w obudowie kawałek trójkąta aby wiedzieć gdzie co idzieMUNIOR pisze:Uszczelki są takie same ,różnia się tylko tą wypustka ...żyletka w rękę i po problemie <ok>
Zawsze te uszczelki kupuję i chwalę je sobie, nie ważne czy pompa z nastawnikiem potencjometrycznym czy indukcyjnym.BOSCH 2 467 010 003
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:shock: Tylko że w potencjometrycznym nie ma miejsca na wypustkę więc trójkącik trzeba odciąć ...a takie "udoskonalenia "jak trójkącik żeby wiedzieć jak włożyć, są chyba dla ludzi z wadą wzrokutrepek pisze:No, bo żebym nie musiał Cię opieprzyć Uszczelka ma trójkątną wypustkę po to aby wiedzieć, gdzie ona idzie. Uszczelka nad nastawnikiem jest delikatnie inna od tej pod nastawnikiem więc sprytny Niemiec wyfrezował w obudowie kawałek trójkąta aby wiedzieć gdzie co idzie
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Wręcz przeciwnie, może wiele wnieśćMUNIOR pisze:także weż sobie odpuść tą bezcelową dyskusję bo nic nie wnosi do tematu
A w których rocznikach widziałeś, że nastawniki nie miały wyfrezowania? Jak do tej pory, u mnie wszystkie Bosche miały wtryski dwusprężynowe a z tego, co mi się udało znaleźć w czeluściach internetu, TDI na wtryskach jednosprężynowych miały pompy wtryskowe z innym numerem fali, być może różniły się również wyfrezowaniem.
Może mi poradzicie co mam zrobić. Wziąłem się za wymianę uszczelek na zaworze N108. Dojście fatalne, ale zdjąłem tylne mocowanie pompy i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że jeden z dwóch torxów mi objechał. Niestety ten do którego dojście ogranicza łapa mocująca pompę do silnika. W związku z tym że śrubę mam objechaną to nie mam pojęcia co zrobić żeby jakoś ją odkręcić i wymienić. Da rade bez wyjmowania całej pompy??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żadne doradztwo na nic tu się nie zda Dostęp do tyłu pompy na silniku jest marny i nie wiele mozna wskórać ,a torx objechał się własnie dlatego że nie miałeś do niego dobrego dostępu ...sam tak kiedyś próbowałem i również objechałem torxa ,tyle że od głowiczki ...i i tak musiałem pompę wyciągać pompę ...co zapewne i ciebie nie minieJelly pisze:Wziąłem się za wymianę uszczelek na zaworze N108. Dojście fatalne, ale zdjąłem tylne mocowanie pompy i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że jeden z dwóch torxów mi objechał.
No za wyciąganie pompy sam się raczej nie wezmę bo nie czuje się na siłach z zabawą z rozrządem. A tak w ogóle to ile trzeba liczyć że mechanik +/- powinien wziąć za wyjęcie pompy i wymianę uszczelek?? nie chcę żeby ze mnie zdarł w razie czego...MUNIOR pisze:Żadne doradztwo na nic tu się nie zda Dostęp do tyłu pompy na silniku jest marny i nie wiele mozna wskórać ,a torx objechał się własnie dlatego że nie miałeś do niego dobrego dostępu ...sam tak kiedyś próbowałem i również objechałem torxa ,tyle że od głowiczki ...i i tak musiałem pompę wyciągać pompę ...co zapewne i ciebie nie minieJelly pisze:Wziąłem się za wymianę uszczelek na zaworze N108. Dojście fatalne, ale zdjąłem tylne mocowanie pompy i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że jeden z dwóch torxów mi objechał.
[ Dodano: 2011-12-19, 11:12 ]
Qrcze, no to jestem w kropce. Okazuje się że cieknie jednaj nie zpod n108 a spod tłokorozdzielacza. Wyszło to dopiero po wyjęciu pompy przez mechanika. Zawiózł ją do pompiarza, który za uszczelnienie pompy chce 500zł. No i nie wiem, bo to dla mnie kupa kasy. Ile za taka robotę powinien wziąć i ile to roboty??
jeśli ktokolwiek na tym forum będzie miał problem z cieknącą pompą niechaj skontaktuje się z forumowiczem trepek :
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm
o tutaj dokładnie.
Szybciutko, tanio, solidnie. Wszystko u niego na miejscu.
Naprawdę warto. Jeśli nie możecie do niego przyjechać to wysyłajcie swoje pompy pocztą.
Tym bardziej że lepiej jeśli zarobi pieniążki forumowicz z klubu niż jakiś mechanik Mietek.
Pompa u mnie ciekła ale od miesiąca śmiga elegancko. Nie pisałem wcześniej bo zapomniałem. Naprawde polecam.
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm
o tutaj dokładnie.
Szybciutko, tanio, solidnie. Wszystko u niego na miejscu.
Naprawdę warto. Jeśli nie możecie do niego przyjechać to wysyłajcie swoje pompy pocztą.
Tym bardziej że lepiej jeśli zarobi pieniążki forumowicz z klubu niż jakiś mechanik Mietek.
Pompa u mnie ciekła ale od miesiąca śmiga elegancko. Nie pisałem wcześniej bo zapomniałem. Naprawde polecam.
Witam odgrzeję kotleta, otóż mam problem z cieknącą pompą z przeczytanych postów podejrzewam ze cieknie mi to z tłoko rozdzielacza i potrzebuję porady co się wiąże z wymianą takiej uszczelki ? wyjmowanie pompy ? czy tez ustawianie kata wtrysku ? itp. bo nie wiem co robić czy jechać z tym do mechanika czy do jakiegoś specjalisty od pomp chyba że jest ktoś na Podkarpaciu z forumowiczów co by się podjął takiego zabiegu ?