Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi 1z] silnik cieknaca pompa paliwa

ODPOWIEDZ
veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 31 lip 2011, 14:42

Zacząłem to wczoraj odkręcać ale śruby nie chcę puścić (klucze mam dobre, tylko miejsca do przyłożenia siły mało). Spróbuje raz jeszcze w następny weekend. Jak nie dam rady to kupię sobie blokadę rozrządu i odkręcę całą pompę (wydaje mi się, że z przodu trzyma się na 3 śrubach a z tyłu na jednej). Dzięki Munior!

[ Dodano: 2011-07-31, 14:43 ]
Zapomniałem dodać, że pobawiłem się jeszcze dawką paliwa - teraz na rozgrzanym silniku 15...16. Auto jakby mniej dymi i również pracuje, ale może to tylko subiektywne odczucie ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2011, 18:30

veteran pisze:Zacząłem to wczoraj odkręcać ale śruby nie chcę puścić (klucze mam dobre, tylko miejsca do przyłożenia siły mało). Spróbuje raz jeszcze w następny weekend. Jak nie dam rady to kupię sobie blokadę rozrządu
A co tu kupować :shock: : toż to zrobisz zwykłą nasadką zdaje się 10mm ,nie pamiętam dokładnie bo ja używam śruby 16mm stoczonej na ok.15,5 mm <ok>

[ Dodano: 2011-07-31, 18:32 ]
veteran pisze:odkręcę całą pompę (wydaje mi się, że z przodu trzyma się na 3 śrubach a z tyłu na jednej).
I dobrze ci się wydaje ;-)

MASS[PL]
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2011, 00:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MASS[PL] » 13 lis 2011, 02:54

Witam

zabieram sie za wymiane uszczelek w cieknacym nastawniku i potrzebuje odpowiedzi na jedno pytanie (przepraszam ale jestem zupelnie zielony w tym temacie)

Zaczne od poczatku - czyli od wszystkich potrzebnych informacji, ktore udalo mi sie znalesc na forum:

Aby poprawnie zlozyc wszystko jak bylo jest potrzebny VAG

Kupilem Viakena VAG KKL usb + Adapter z OBD2 na OBD1
Interfejs podlaczylem do netbooka z win 7 starter - (zainstalowaly sie automatycznie sterowniki)
Program VAG COM 3.11n2 laczyl sie tylko z modulem ABS, ale po zmianie w ustawieniach star baud na 240 polaczyl sie z mod. silnika(ale przestal sie laczyc z ABS)

poniewaz moj nastawnik jest starego typu (potencjometryczny ) wiec moge odczytac tylko grupe 000 co tez zrobilem na uruchomionym silniku.


Kod: Zaznacz cały


Friday	11	November	2011	13&#58;21&#58;43							
8A0 907 401 B  		1,9l R4 EDC A23     D09									
											
	Group A&#58;	'000									
											
	TIME										
MARKER	STAMP										
	0,02	41	45	0	22	117	119	124	66	92	90
	5,01	41	43	0	23	116	119	123	66	92	85
	7,88	41	44	0	22	116	119	123	66	92	88
...
1	433,2	40	43	0	20	116	119	98	70	106	84
	436,18	41	45	0	20	116	119	97	70	106	84
	439,13	40	45	0	20	117	119	97	70	106	87
	442,09	41	46	0	20	116	119	97	70	107	87
	445,04	41	45	0	20	116	119	97	70	107	84
	447,95	40	44	0	20	116	119	97	70	107	84
	450,89	40	44	0	21	116	119	96	70	107	84
	453,79	40	44	0	20	116	119	96	70	107	80

Domyslam sie ze czwarty parametr to dawka paliwa (w moim przypadku 20) i taka powinienem tez ustawic po ponownym zamontowaniu nastawnika...



Teraz sprawy mech... czyli potrzebne uszczelki:
Wg informacji z forum moga to byc uszczelki o numerach:
BOSCH 1 460 206 305
BOSCH 1 461 015 303
ja znalazlem duzy komplet uszczelek o nr
BOSCH 2 467 010 003
w ktorym to zestawie sa obie uszczelki (pod dekiel i pod sam nastawnik) oraz masa innych do samej pompy.


Ok - wszystko gotowe - zabralem sie za demontaz:

oznaczylem polozenie nastawnika na pompie - tak aby go ponownie (wstepnie) zalozyc

odkrecilem sroby od dekla nastawnika i w tym momencie mam klopot:

uszczelka w deklu troszke sie rozni od tych Bosch`owskich - jest zupelnie gladka
a te Boscha maja takie (wypustki) i dodatkowo w jednym miejscu maja taki wystajacy zabek (takiego wciecia nie ma w deklu)

obawiam sie ze w samym nastawniku moze byc podobnie jak na tym zdjeciu

I teraz pytanie - czy do starego nastawnika nie bylo innych uszczelek ?
Czy mam zalozyc te uszczelki nie przejmujac sie tym wystajacym ^
Czy tez mam go obciac (ten wystajacy zabek) ?


Bardzo przepraszam - bo moze to jest banalne pytanie - ale naprawde nie jestem mechanikiem i nie mam o tym wszystkim zielonego pojecia :D


tak dla pewnosci moge jeszce podac numery znalezione na nastawniku
dekiel 2 465 530 009
na samym nastawniku - 2 488 001 030
na wtyczce z boku - 2 464 463 069

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 11:32

Uszczelki są takie same ,różnia się tylko tą wypustka ...żyletka w rękę i po problemie <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2011, 12:07

MUNIOR pisze:Uszczelki są takie same ,różnia się tylko tą wypustka ...żyletka w rękę i po problemie <ok>
No, bo żebym nie musiał Cię opieprzyć ;-) Uszczelka ma trójkątną wypustkę po to aby wiedzieć, gdzie ona idzie. Uszczelka nad nastawnikiem jest delikatnie inna od tej pod nastawnikiem więc sprytny Niemiec wyfrezował w obudowie kawałek trójkąta aby wiedzieć gdzie co idzie ;-)
BOSCH 2 467 010 003
Zawsze te uszczelki kupuję i chwalę je sobie, nie ważne czy pompa z nastawnikiem potencjometrycznym czy indukcyjnym.

MASS[PL]
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2011, 00:36
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MASS[PL] » 13 lis 2011, 14:19

Bardzo dziekuje za pomoc! jutro biore zyletke i do dziela :D

ps:dalbym pomogl ale jest wylaczone !

pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 14:34

trepek pisze:No, bo żebym nie musiał Cię opieprzyć ;-) Uszczelka ma trójkątną wypustkę po to aby wiedzieć, gdzie ona idzie. Uszczelka nad nastawnikiem jest delikatnie inna od tej pod nastawnikiem więc sprytny Niemiec wyfrezował w obudowie kawałek trójkąta aby wiedzieć gdzie co idzie ;-)
:shock: Tylko że w potencjometrycznym nie ma miejsca na wypustkę więc trójkącik trzeba odciąć ...a takie "udoskonalenia "jak trójkącik żeby wiedzieć jak włożyć, są chyba dla ludzi z wadą wzroku :-P

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2011, 14:37

MUNIOR pisze:Tylko że w potencjometrycznym nie ma miejsca na wypustkę więc trójkącik trzeba odciąć
Chyba Ci rozbiorę mój nastawnik aby Ci pokazać, że jest :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lis 2011, 14:42

trepek pisze:Chyba Ci rozbiorę mój nastawnik aby Ci pokazać, że jest
Prócz twojego są jeszcze inne ,gdzie wypustek nie ma ...o czym swiadczy post kolegi powyżej ,jak również fakt że widziałem to na własne oczy ...także weż sobie odpuść tą bezcelową dyskusję bo nic nie wnosi do tematu ...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 lis 2011, 15:25

MUNIOR pisze:także weż sobie odpuść tą bezcelową dyskusję bo nic nie wnosi do tematu
Wręcz przeciwnie, może wiele wnieść ;-)
A w których rocznikach widziałeś, że nastawniki nie miały wyfrezowania? Jak do tej pory, u mnie wszystkie Bosche miały wtryski dwusprężynowe a z tego, co mi się udało znaleźć w czeluściach internetu, TDI na wtryskach jednosprężynowych miały pompy wtryskowe z innym numerem fali, być może różniły się również wyfrezowaniem.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 08 gru 2011, 16:29

Może mi poradzicie co mam zrobić. Wziąłem się za wymianę uszczelek na zaworze N108. Dojście fatalne, ale zdjąłem tylne mocowanie pompy i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że jeden z dwóch torxów mi objechał. Niestety ten do którego dojście ogranicza łapa mocująca pompę do silnika. W związku z tym że śrubę mam objechaną to nie mam pojęcia co zrobić żeby jakoś ją odkręcić i wymienić. Da rade bez wyjmowania całej pompy??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 gru 2011, 18:24

Jelly pisze:Wziąłem się za wymianę uszczelek na zaworze N108. Dojście fatalne, ale zdjąłem tylne mocowanie pompy i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że jeden z dwóch torxów mi objechał.
Żadne doradztwo na nic tu się nie zda :-/ Dostęp do tyłu pompy na silniku jest marny i nie wiele mozna wskórać ,a torx objechał się własnie dlatego że nie miałeś do niego dobrego dostępu ...sam tak kiedyś próbowałem i również objechałem torxa ,tyle że od głowiczki :-P ...i i tak musiałem pompę wyciągać pompę ...co zapewne i ciebie nie minie ;-)

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 08 gru 2011, 19:13

MUNIOR pisze:
Jelly pisze:Wziąłem się za wymianę uszczelek na zaworze N108. Dojście fatalne, ale zdjąłem tylne mocowanie pompy i wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że jeden z dwóch torxów mi objechał.
Żadne doradztwo na nic tu się nie zda :-/ Dostęp do tyłu pompy na silniku jest marny i nie wiele mozna wskórać ,a torx objechał się własnie dlatego że nie miałeś do niego dobrego dostępu ...sam tak kiedyś próbowałem i również objechałem torxa ,tyle że od głowiczki :-P ...i i tak musiałem pompę wyciągać pompę ...co zapewne i ciebie nie minie ;-)
No za wyciąganie pompy sam się raczej nie wezmę bo nie czuje się na siłach z zabawą z rozrządem. A tak w ogóle to ile trzeba liczyć że mechanik +/- powinien wziąć za wyjęcie pompy i wymianę uszczelek?? nie chcę żeby ze mnie zdarł w razie czego...

[ Dodano: 2011-12-19, 11:12 ]
Qrcze, no to jestem w kropce. Okazuje się że cieknie jednaj nie zpod n108 a spod tłokorozdzielacza. Wyszło to dopiero po wyjęciu pompy przez mechanika. Zawiózł ją do pompiarza, który za uszczelnienie pompy chce 500zł. No i nie wiem, bo to dla mnie kupa kasy. Ile za taka robotę powinien wziąć i ile to roboty??

Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: depe » 25 gru 2011, 01:20

jeśli ktokolwiek na tym forum będzie miał problem z cieknącą pompą niechaj skontaktuje się z forumowiczem trepek :
https://audi80.pl/trepek,u,9342.htm
o tutaj dokładnie.

Szybciutko, tanio, solidnie. Wszystko u niego na miejscu.
Naprawdę warto. Jeśli nie możecie do niego przyjechać to wysyłajcie swoje pompy pocztą.
Tym bardziej że lepiej jeśli zarobi pieniążki forumowicz z klubu niż jakiś mechanik Mietek.

Pompa u mnie ciekła ale od miesiąca śmiga elegancko. Nie pisałem wcześniej bo zapomniałem. Naprawde polecam.

arti004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:29
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arti004 » 31 mar 2013, 17:40

Witam odgrzeję kotleta, otóż mam problem z cieknącą pompą z przeczytanych postów podejrzewam ze cieknie mi to z tłoko rozdzielacza i potrzebuję porady co się wiąże z wymianą takiej uszczelki ? wyjmowanie pompy ? czy tez ustawianie kata wtrysku ? itp. bo nie wiem co robić czy jechać z tym do mechanika czy do jakiegoś specjalisty od pomp chyba że jest ktoś na Podkarpaciu z forumowiczów co by się podjął takiego zabiegu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl