Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD] plyn chlodniczy spod korka

ODPOWIEDZ
enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

[1.6TD] plyn chlodniczy spod korka

Post autor: enussss » 10 gru 2011, 17:04

Witam, zauwazylem ze ucieka mi plyn chlodniczy spod korka zborniczka wyrownawczego. wiec tak.
Glowica to chyba nie jest, bo ani w zbiorniczku plam nie ma, ani zadnych pecherzykow powietrza po uruchmieniu silnika, spalin tez nie czuc.
Czy moze byc przyczyna to ze ok miesiac temu wywalilem dodatkowa pompe wody do turbiny? ktory wymusza obieg i zastapilem ja kolankiem. Plynu leje do kreski łączenia zbiorniczka. Teraz na dwor poszedlem, przygazowalem, termostat puscil, zbiorniczek cieply ale nic nie wylecialo...po zagrzaniu korek normalnie wypuszcza nadcisnienie

[ Dodano: 2011-12-11, 20:56 ]
dodam jeszcze ze ten gorny wąz co idzie od bloku do chlodnicy. jakby go podzielic na pol wzdłuz tp W gornej czesci Jest cieplejszy od dolnej czesci. nie wiem czy to normalnie, czy moze mi sie poprostu tak wydaje.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 13 gru 2011, 11:47

Kolego przeczytałem Twój opis 3 razy, ale nie wiele rozumie z niego.
Kiedy ten płyn z pod korka Ci ucieka?

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 13 gru 2011, 15:28

podczas dluzszej jazdy, dzisiaj robilem trase z wroclawia do walbrzycha i znow wywalilo, podjechalem pod dom wytarlem wszystko silnik chodizl i przygazowalem do ok 3/4 tys i wywalilo plyn, taka biala piana.zgasilem silnik, probowalem odkrecic korek troche plynu ucieklo ale odkrecilem, odpalilem i zauwazylem ze jak gazuje to wtedy poziom plynu sie podnosi i przytrzymalem tak gaz zeby plyn sie podniosl, i obserwowalem czy leca bąble, i leciały bąble nie caly czas ale tak seria bąbli poleciala po jakims czasie...
Uszczelka pod glowica poszla czy moze jakies inne pomysly macie?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 13 gru 2011, 16:07

Wszystko wskazuje, że będzie to jednak wina uszczelki pod głowicą.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 13 gru 2011, 16:23

A moze byc tak ze np. tloki maja luzy albo nieszczelnosc i cisnienie idzie do plynu chloniczego? czy to niemozliwe? przepraszam za takie pytania, ale nigdy nie widzialem rozebranego silnika;p oj trzeba tacie powiedziec zeby garaz szykowal....

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 13 gru 2011, 16:43

Jak są zużyte pierścienie tłokowe to wtedy kompresja idzie ale w dół silnika do miski olejowej, a co za tym idzie powstają tzw. przedmuchy. Raczej nie ma to wpływu na uciekanie ciśnienia do układu chłodzenia.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 13 gru 2011, 17:42

enussss pisze: tloki maja luzy albo nieszczelnosc i cisnienie idzie do plynu chloniczego?
A co ma piernik do wiatraka? :mrgreen: Uszczelka pod głowicą znajduje się na wysokości czapki tłoka w górze. Poszła Ci uszczelka pod głowicą obok kanału chłodniczego.

enussss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 18 lut 2011, 20:47

Post autor: enussss » 13 gru 2011, 19:35

Ok:) jako iz chcialbym po wymianie podkrecic troche turbine to chyba najlepsyzm wyjsciem bedzie uszczelka metalowa sredniej grubosci (bo teraz taka mam) od Silnika 1.9TD Aaz? dobrze mysle? pewne ze to uszczelka, czy moze byc tez glowica?

A to pewne ze uszczelka padła? bo chyba jakby padla to by nawet na zimnym silniku zaraz po odpaleniu tez by sei cos takiego dzialo... a ja odpalam, odkrecam korek i nic. ani bąbla nie posci ani poziom sie nie podnosi. moze korek jest poprostu zepsuty? Co o tym myslicie? Ojciec mi w glowie namieszal i nie wiem juz co robic;x

A gdyby zrobic test na spaliny w zbiorniczku to by wszystko chyba pokazalo prawda? dokladne sa te testy?

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 18 gru 2011, 16:44

Enussss pisałeś coś o tym, że wąż górny w dolnej części jest cieplejszy czyli wygląda na to jakby nie był cały wypełniony płynem chłodniczym. Układ odpowietrzyłeś? Korek też może być przyczyną takich zjawisk jak i niedrożna chłodnica. sprawdź po dłuższej trasie czy jest równomiernie rozgrzana, czy zasilanie i powrót nagrzewnicy są gorące bo może gdzieś powietrze jest.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 02 sty 2012, 19:06

a po dluzszej jezdzie weze jakie sa ? twarde czy miekkie ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl