[1.6TD] plyn chlodniczy spod korka
[1.6TD] plyn chlodniczy spod korka
Witam, zauwazylem ze ucieka mi plyn chlodniczy spod korka zborniczka wyrownawczego. wiec tak.
Glowica to chyba nie jest, bo ani w zbiorniczku plam nie ma, ani zadnych pecherzykow powietrza po uruchmieniu silnika, spalin tez nie czuc.
Czy moze byc przyczyna to ze ok miesiac temu wywalilem dodatkowa pompe wody do turbiny? ktory wymusza obieg i zastapilem ja kolankiem. Plynu leje do kreski łączenia zbiorniczka. Teraz na dwor poszedlem, przygazowalem, termostat puscil, zbiorniczek cieply ale nic nie wylecialo...po zagrzaniu korek normalnie wypuszcza nadcisnienie
[ Dodano: 2011-12-11, 20:56 ]
dodam jeszcze ze ten gorny wąz co idzie od bloku do chlodnicy. jakby go podzielic na pol wzdłuz tp W gornej czesci Jest cieplejszy od dolnej czesci. nie wiem czy to normalnie, czy moze mi sie poprostu tak wydaje.
Glowica to chyba nie jest, bo ani w zbiorniczku plam nie ma, ani zadnych pecherzykow powietrza po uruchmieniu silnika, spalin tez nie czuc.
Czy moze byc przyczyna to ze ok miesiac temu wywalilem dodatkowa pompe wody do turbiny? ktory wymusza obieg i zastapilem ja kolankiem. Plynu leje do kreski łączenia zbiorniczka. Teraz na dwor poszedlem, przygazowalem, termostat puscil, zbiorniczek cieply ale nic nie wylecialo...po zagrzaniu korek normalnie wypuszcza nadcisnienie
[ Dodano: 2011-12-11, 20:56 ]
dodam jeszcze ze ten gorny wąz co idzie od bloku do chlodnicy. jakby go podzielic na pol wzdłuz tp W gornej czesci Jest cieplejszy od dolnej czesci. nie wiem czy to normalnie, czy moze mi sie poprostu tak wydaje.
podczas dluzszej jazdy, dzisiaj robilem trase z wroclawia do walbrzycha i znow wywalilo, podjechalem pod dom wytarlem wszystko silnik chodizl i przygazowalem do ok 3/4 tys i wywalilo plyn, taka biala piana.zgasilem silnik, probowalem odkrecic korek troche plynu ucieklo ale odkrecilem, odpalilem i zauwazylem ze jak gazuje to wtedy poziom plynu sie podnosi i przytrzymalem tak gaz zeby plyn sie podniosl, i obserwowalem czy leca bąble, i leciały bąble nie caly czas ale tak seria bąbli poleciala po jakims czasie...
Uszczelka pod glowica poszla czy moze jakies inne pomysly macie?
Uszczelka pod glowica poszla czy moze jakies inne pomysly macie?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Ok:) jako iz chcialbym po wymianie podkrecic troche turbine to chyba najlepsyzm wyjsciem bedzie uszczelka metalowa sredniej grubosci (bo teraz taka mam) od Silnika 1.9TD Aaz? dobrze mysle? pewne ze to uszczelka, czy moze byc tez glowica?
A to pewne ze uszczelka padła? bo chyba jakby padla to by nawet na zimnym silniku zaraz po odpaleniu tez by sei cos takiego dzialo... a ja odpalam, odkrecam korek i nic. ani bąbla nie posci ani poziom sie nie podnosi. moze korek jest poprostu zepsuty? Co o tym myslicie? Ojciec mi w glowie namieszal i nie wiem juz co robic;x
A gdyby zrobic test na spaliny w zbiorniczku to by wszystko chyba pokazalo prawda? dokladne sa te testy?
A to pewne ze uszczelka padła? bo chyba jakby padla to by nawet na zimnym silniku zaraz po odpaleniu tez by sei cos takiego dzialo... a ja odpalam, odkrecam korek i nic. ani bąbla nie posci ani poziom sie nie podnosi. moze korek jest poprostu zepsuty? Co o tym myslicie? Ojciec mi w glowie namieszal i nie wiem juz co robic;x
A gdyby zrobic test na spaliny w zbiorniczku to by wszystko chyba pokazalo prawda? dokladne sa te testy?
Enussss pisałeś coś o tym, że wąż górny w dolnej części jest cieplejszy czyli wygląda na to jakby nie był cały wypełniony płynem chłodniczym. Układ odpowietrzyłeś? Korek też może być przyczyną takich zjawisk jak i niedrożna chłodnica. sprawdź po dłuższej trasie czy jest równomiernie rozgrzana, czy zasilanie i powrót nagrzewnicy są gorące bo może gdzieś powietrze jest.