[B3 Coupe] Nowy lakier
[B3 Coupe] Nowy lakier
Cześć wszystkim,
Na wiosnę przymierzam się do lakierowania samochodu, więc mam co do tego kilka pytań.
Widziałem i czytałem już kilka tematów na forum ale wolalbym się upewnić.
Mój aktualny kolor to LY5U czyli lodowy srebrny, oglądałem zdjęcia Porsche 944 w tym kolorze i piękny zadbany lakier wygląda cudnie...
Niestety moje auto nie jest pierwszej młodości i swoje już przeszło..
Poprzednik mial stłuczkę, błotniki, maska i zderzak były malowane, niestety kolor nie pasuje do reszty auta, a na masce widać ruchy pistoleta (jakiś profesjonalny lakiernik widać....)
Z jednego błotnika ostatnio przy myciu samochodu odpadł kawałek szpachli...
Poza tym na samochodzie znajduje się dość sporo rys, ktoś kiedyś próbował się do niego włamać i koło zamka lekkie zgniecenie... dlatego podjąłem decyzję o malowaniu!
Co do błotniki i drzwi - szpachlować czy kupić używane w dobrym stanie na szrocie - patrzyłem i nie są drogie, drzwi ok 150 zł, błotniki ok 120 zł sztuka...
Co do koloru - zostawiać ten i malować tylko zewnętrzą część auta, czy zmieniać kolor i bawić się w malowanie całego, zewnątrz i wewnątrz? Jeżeli zostanę przy kolorze aktualnym czy dorobienie oryginalnego takiego jak był nówka z salonu to problem czy nie?
Czym jeszcze warto się zająć, jako że auto będzie rozebrane?
Pozdrwiam
Na wiosnę przymierzam się do lakierowania samochodu, więc mam co do tego kilka pytań.
Widziałem i czytałem już kilka tematów na forum ale wolalbym się upewnić.
Mój aktualny kolor to LY5U czyli lodowy srebrny, oglądałem zdjęcia Porsche 944 w tym kolorze i piękny zadbany lakier wygląda cudnie...
Niestety moje auto nie jest pierwszej młodości i swoje już przeszło..
Poprzednik mial stłuczkę, błotniki, maska i zderzak były malowane, niestety kolor nie pasuje do reszty auta, a na masce widać ruchy pistoleta (jakiś profesjonalny lakiernik widać....)
Z jednego błotnika ostatnio przy myciu samochodu odpadł kawałek szpachli...
Poza tym na samochodzie znajduje się dość sporo rys, ktoś kiedyś próbował się do niego włamać i koło zamka lekkie zgniecenie... dlatego podjąłem decyzję o malowaniu!
Co do błotniki i drzwi - szpachlować czy kupić używane w dobrym stanie na szrocie - patrzyłem i nie są drogie, drzwi ok 150 zł, błotniki ok 120 zł sztuka...
Co do koloru - zostawiać ten i malować tylko zewnętrzą część auta, czy zmieniać kolor i bawić się w malowanie całego, zewnątrz i wewnątrz? Jeżeli zostanę przy kolorze aktualnym czy dorobienie oryginalnego takiego jak był nówka z salonu to problem czy nie?
Czym jeszcze warto się zająć, jako że auto będzie rozebrane?
Pozdrwiam
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Wiadomo ze lepiej zalozyc nie szpachlowane drzwi\ blotniki bo nie bedzie rdzewiec. Koloru nie oplaca sie zmieniac no chyba ze nie liczysz sie z kosztami akurat srebrny jest najbardziej problematycznym kolorem jesli chodzi o zmiane, no i przy zmianie wszystko do malowania, wneki komora silnika zdzieranie tapicerki i malowanie w srodku kabiny bo inaczej lepiej wcale nie ruszac. Jesli chodzi o malowanie z zewnatrz to koszt ok 3000zl z zaprawkami, a kolor dorobia ci bez najmniejszego problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
HBArt, pomaluj całość na srebrny taki jaki masz, ewentualnie delikatnie inny odcień jak Ci się coś bardzo podoba. Bardzo dobra decyzja że chcesz całość polakierować bo na srebrnym kolorze malowanie kilku elementów mogło by się oddzielić Elementy najlepiej wymień, ale nie na takie same (lepione) tylko coś pewnego
Dzięki za odpowiedzi. Liczyłem właśnie na ok 3000 tys, mam dobrego znajomego lakiernika, ostatnio oglądałem BMW 3 Coupe robioną od podstaw u niego (blacharka, lakier, naciąganie - okazała się strasznie krzywa...) i wyszła naprawdę super...
Malowanie kilku elementów nie ma sensu, tak jak pisałem poprzednik z leksza zpaprał robotę, na masce są ślady pistoletu, a błotniki mają delkiarnie ciemniejszy kolor od drzwi, i widać proste przejście... Kolor jaki jest oryginalny mi się podoba więc chyba przy nim zostanę... a błotniki i zderzak do wymiany, będę szukał jakiś w dobrym stanie żeby mi tam nigdzie jakaś ruda nie wyszła... ale to na wiosnę. Zmiana całego koloru na inny to faktycznie strasznie dużo roboty i kasy, szkoda zachodu zwłaszcza że srebrny nie wygląda źle...
Mam nadzieję że dobrze wyjdzie.
Malowanie kilku elementów nie ma sensu, tak jak pisałem poprzednik z leksza zpaprał robotę, na masce są ślady pistoletu, a błotniki mają delkiarnie ciemniejszy kolor od drzwi, i widać proste przejście... Kolor jaki jest oryginalny mi się podoba więc chyba przy nim zostanę... a błotniki i zderzak do wymiany, będę szukał jakiś w dobrym stanie żeby mi tam nigdzie jakaś ruda nie wyszła... ale to na wiosnę. Zmiana całego koloru na inny to faktycznie strasznie dużo roboty i kasy, szkoda zachodu zwłaszcza że srebrny nie wygląda źle...
Mam nadzieję że dobrze wyjdzie.
Srebrny lakier to największe wyzwanie dla lakiernika. Lepiej zleć lakierowanie łącznie z felcami, bo raczej nie trafią lakieru na strzał i po otworzeniu drzwi będzie widoczna różnica. Pod maską i klapą nie ma to znaczenia, bo tam nie ma w pełni połysku i nie będzie widać różnicy.
Maskę dobrze polakierować można tylko w jednym położeniu, bo inaczej przy grillu będą mocne zacieki.
Kilku kolegów lakierowało B4 i obserwowałem efekty. Do żadnego z tych lakierników nie dałbym swojego audi ale trzymam kciuki <ok>
Maskę dobrze polakierować można tylko w jednym położeniu, bo inaczej przy grillu będą mocne zacieki.
Kilku kolegów lakierowało B4 i obserwowałem efekty. Do żadnego z tych lakierników nie dałbym swojego audi ale trzymam kciuki <ok>
Hehe to mnie Atlas podniosłeś na duchu =p tak jak mówie widziałem BMW 3 E30 całą lakierowaną, szczerze maskę też ma dość sporą no i żadnych zacieków ani niczego innego nie było widać, wyszła naprawdę super, całość lakierowania kosztowała 4tys, ale naprawdę super, szczerze trochę się boję tego srebrnego ale szkoda mi kasy na zmiane koloru, a z reszta srebrna jest ok!
Zobaczymy na wiosnę jak to wszystko wyjdzie, jabyście mieli jeszcze jakieś sugestie, propozycje co jeszcze zrobić "przy okazji" to dawajcie znać, chętnie dopiszę do listy.
Zobaczymy na wiosnę jak to wszystko wyjdzie, jabyście mieli jeszcze jakieś sugestie, propozycje co jeszcze zrobić "przy okazji" to dawajcie znać, chętnie dopiszę do listy.
A ja przemalowałem auto na inny kolor i koszt wcale nie jest większy . Jeśli zrobi się to w sposób taki że malujemy tylko widoczne elementy.Przemalować i powiedzieć przy sprzedaży o tym . Przemalowanie nie musi świadczyć o jakiejś kolizji.Po prostu trzeba powiedzieć co było grane i myślę że będzie ok.Ja kupiłem 1,5 temu okazyjnie Merca E klasa 97rok malowanego za granicą i był pomalowany idealnie.Miałem go 2 lata,2 zimy i nic się nie działo.Nie odstraszyło mnie to przy kupnie auta.Więc jeśli chcesz kolego przemalować na inny kolor to zrób to
Pozdro.
A tak na marginesie 3 koła za całe auto myślę że to dużo.Ja mieszkam w Malborku akurat i u nas za 3 tysie to miał by jeszcze chyba wstążeczkę złotą hehe.
Pozdro.
A tak na marginesie 3 koła za całe auto myślę że to dużo.Ja mieszkam w Malborku akurat i u nas za 3 tysie to miał by jeszcze chyba wstążeczkę złotą hehe.
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Ale kolega ma b3 przeciez. Ceny sa rozne zalezy ktory region polski. Jezeli lakiernik ma pozadny sprzet i wie jak sie do roboty zabrac to lakier nie bedzie sie roznil jakoscia od fabrycznego. Ja swoj czerwony zabytek malowalem w szopie i po 2 latach nic nie odpada wiec zalezy od zaangazowania :mrgreen:
Noo ja mam B3 więc wbudowanego grila nie ma =)
Hmm no tak róźnie z tymi lakierami jest wszystko zależy jak kto przygotuje powierzchnię pod malowanie i sam sposób malowania, tak jak mówie podobała mi się E30 więc raczej nie boję się o swoje auto, niestety u Nas ceny nie schodzą poniżej 3tys, tzn jeszcze zobaczymy co powie lakiernik jak zobaczy ile jest do malowania, ile do wyrównywania itp. Może w przyszłym tyg się do niego wybiorę gdyż teraz mnóstwo pracy i mało czasu...
Czarny286 to prawda jak się otwarcie mówi o malowaniu, ma się zdjęcia przed itp to ludzie inaczej na to patrzą niż jakieś ukrywanie, sam jak kupowałem to widziałem na zdjęciach jak była bita niestety dopiero teraz wychodzi niedoświadczenie lakiernika hehe no ale cóż... =)
Hmm no tak róźnie z tymi lakierami jest wszystko zależy jak kto przygotuje powierzchnię pod malowanie i sam sposób malowania, tak jak mówie podobała mi się E30 więc raczej nie boję się o swoje auto, niestety u Nas ceny nie schodzą poniżej 3tys, tzn jeszcze zobaczymy co powie lakiernik jak zobaczy ile jest do malowania, ile do wyrównywania itp. Może w przyszłym tyg się do niego wybiorę gdyż teraz mnóstwo pracy i mało czasu...
Czarny286 to prawda jak się otwarcie mówi o malowaniu, ma się zdjęcia przed itp to ludzie inaczej na to patrzą niż jakieś ukrywanie, sam jak kupowałem to widziałem na zdjęciach jak była bita niestety dopiero teraz wychodzi niedoświadczenie lakiernika hehe no ale cóż... =)