Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3/B4] Skrzywiona końcówka drążka a eksploatacja

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3/B4] Skrzywiona końcówka drążka a eksploatacja

Post autor: Patrique » 18 mar 2010, 19:54

Jakiś czas temu byłem na ustawieniu geometrii kół. Jeden drążek był w kształcie łuku, więc go wyprostowali, ale nie o to mi chodzi. Niepokoi mnie lewa końcówka drążka która siedzi bardzo krzywo. Pytałem sie "mechaniora" a on stwierdził, że można z tym jeździć. Dodał, że większość aut jeżdżących po polskich drogach ma wybite drążki i ogólnie rozklekotane zawieszenie. Ja natomiast jestem raczej z tych przezornych i wolę spytać prawdziwych speców czyli was <czapa> ... nie chciałbym żeby mi się w trasie np. koła rozjechały. Pozdrawiam serdecznie.

adam61
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:23
Lokalizacja: swidnica

Post autor: adam61 » 18 mar 2010, 21:05

moim zdaniem trzeba by to wymienic moze byc pęknięte najlepiej miec w całości ,

koncówka nie jest znowu taka droga

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 18 mar 2010, 21:30

Patrique pisze:Jakiś czas temu byłem na ustawieniu geometrii kół. Jeden drążek był w kształcie łuku, więc go wyprostowali
Mam nadzieje że nie wyprostowali tego prawego drążka który ma być w kształcie łuku <ok>
Patrique pisze:Niepokoi mnie lewa końcówka drążka która siedzi bardzo krzywo. Pytałem sie "mechaniora" a on stwierdził, że można z tym jeździć.
Można jeździć. O ile oczywiście nie jest wybita. Ja też tak mam i wszystko jest okay.

suchyps
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:54
Lokalizacja: okolice Opoczno

Post autor: suchyps » 18 mar 2010, 23:15

No mnie też "percevalle" ciekawi który CI spece drążek wyprostowali mam nadzieje że wiedzili iż ten od pasażera nie powinien być prosty :lol:

noorbi

Post autor: noorbi » 18 mar 2010, 23:57

Patrique pisze:Jeden drążek był w kształcie łuku, więc go wyprostowali
:shock:
Po pierwsze prawy drążek ma być łukiem. Po drugie nawet gdyby był krzywy to co za idiota prostuje drążki kierownicze ? To są elementy, które wymienia się na nowe.
Patrique pisze:Dodał, że większość aut jeżdżących po polskich drogach ma wybite
drążki i ogólnie rozklekotane zawieszenie.
Więc niech sam tak jeździ, zawieszenie to najważniejszy element auta, bezpośrednio wpływający na bezpieczeństwo. Normalnie ręce opadają na takich "fachowców".

Końcówkę masz do wymiany, a potem oczywiście zbieżność.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 09 gru 2011, 19:31

podpowiedzcie, który drążek jest dłuższy L czy P ? bo po wymianie magla i prawego drążka na zbierzności skończyła się regulacja(jest teraz rozbieżność).
a może ktoś ma foto tych drążków lub rysunek, bo w ETCE jest w tym miejscu przerwanie i nie widzę jak wyglądają?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 gru 2011, 09:40

prawy jest krotszy, mialem podobny objaw do Twojego jednak tylko z lewej strony, podczas zakladania zawieszenia gwintowanego braklo regulacji, na szczescie mialem zapasowy nowy prawy drazek w domu to zalozylem na lewa strone bo pasuja wymiennie i przesmigalem tak sezon i nic sie nie dzialo

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 11 gru 2011, 17:52

u mnie po sprawdzeniu z tym co mam w ETCE okazało się że są zamontowane od zewnątrz a powinny od strony magla. Niby kilka milimetrów a na długości wystarczająca różnica. a jak prawy jest krótszy to ciężka dupa by była bo z tej strony własnie miałem wymieniany a niby był za długi. Poprostu trzeba się na tym znać jeśli nie robi się tego w ASO żeby móc samemu potem sprawdzić.
następną różnicą jest to że prawy jest wygięty
pzdr

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 11 gru 2011, 20:58

Lewy drążek ( strona kierowcy ) wygląda tak:

Obrazek Obrazek Jak widać po obu stronach jest raczej prosty. Dokładnie nie wiem bo nie było konieczności jego wyciągania.

Natomiast drążek prawy ( strona pasażera ) wygląda tak:

Obrazek Obrazek i jest powykrzywiany jak po wypadku

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 gru 2011, 22:38

Rychu82 pisze:jak prawy jest krótszy
Rychu82 pisze:z tej strony własnie miałem wymieniany a niby był za dług
przeczysz wlasnym slowom, skoro miales za dlugi to powinnienes miec krotszy, a tki wlasnie seryjnie jest potrzebny, ja mam kolumny gwintowane i one moga miec inne katy na lagach temu mialem takie problemy, nie porownuj ich do siebie bo napewno masz orginalne kolumny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl